مقالات آموزشی

دستگاه کف شوی بی رقیب در شستشوی سطح سالن

ظاهر یک محیط می تواند گویای چیزهای زیادی از آن محیط باشد و در همین راستا تمیزی یا کثیفی سطح زمین بیانگر میزان توجه صاحبان کسب و کار به پاکیزگی و بهداشت خواهد بود. با کمی درنگ در می یابیم که اصول و تجهیزات نظافتی از گذشته پیشرفت ها و تحولات بسیار زیادی داشته، به شکل ماشین آلات مکانیزه امروزی در آمده اند و با سرعت زیادی رو به آینده حرفه ای تر و صنعتی تر پیش می رود. نوآوری ها همواره مشاغل و کسب و کارها را به سمت آینده روشن سوق می دهد و بدون نظافت و بهداشت محیط داشتن روزهای درخشان امکان پذیر نخواهد بود. دستگاه های نظافت صنعتی که از سال های گذشته تا کنون به تکامل رسیده اند، نقش پر رنگی در ارتقای سطح بهداشت محوطه ها و سالن مجموعه ها داشته و دستگاه کف شوی سالن می تواند یکی از این تجهیزات باشد.

مقایسه روش های سنتی و نظافت صنعتی

زمانی وجود داشت که برای تمیز کردن سطح سالن ها فقط دو ابزار بود: جارو و تی. هر یک از این دو ابزار جایگاه خود را در کار نظافت داشتند،‌ اما با توجه به نیازهای پیش آمده به دلیل گسترش صنعت، راهکارهای پیشرفته تری برای نظافت و شستشوی سطح زمین ابداع شده و امروزه می دانیم که این ابزار پیشرفته چه اندازه بر حذف آلودگی از محیط کمک می کند. تجهیزات پیشرفته و انواع دستگاه نظافت صنعتی نه تنها ایمن تر و بهداشتی تر هستند بلکه می توانند طول عمر کفپوش ها را تمدید نمایند. این بدان معنا است که دستگاه اسکرابر یا دستگاه کف شوی به عنوان ماشین آلات تخصصی نظافت کف سالن ها می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند و در عین ایمن نگه داشتن محیط مدت زمان شستشو را کاهش دهند.

دستگاه کف شوی سالن مراکز تجاری

روش قدیمی شستشوی زمین چه ایرادی دارد؟

یک تی دستی را تصور کنید که برای شستشوی سطح زمین در سالن ها و راهرو های یک مرکز تجاری، فروشگاه، کارخانه و یا سایر محیط های مشابه استفاده می شود. این تی چگونه می تواند آلودگی را از محیط خارج کند در صورتی که تنها از یک دسته و رشته های نخ تشکیل شده است؟ بدیهی است که هنگام شستشو آلودگی به الیاف تی چسبیده و وقتی کاربر برای قسمت دیگری همان تی را به کار می برد، دوباره آلاینده های باقی مانده در تی به آن ناحیه انتقال پیدا می کند. شاید در ابتدا کار کردن با تی آسان و سریع به نظر برسد اما با تکرار این چرخه خواهیم دید که هیچ گونه تمیزی حاصل نخواهد شد و فقط آلودگی در محیط پخش شده است.

چرا سطح زمین باید شستشو گردد؟

قدم گذاشتن به یک محیط با انتقال آلودگی از طریق کف کفش ها همراه بوده و در اماکن عمومی و پر رفت و آمد مانند مراکز تجاری، کارخانه ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و … با افزایش ترددها شدت آلودگی سطح زمین بیشتر خواهد شد. تفاوتی ندارد زمین چگونه باشد، صاف و صیقلی یا ناهموار و متخلخل، سنگ باشد یا بتن و هر کفپوش دیگری، باید نسبت به تمیزی و شستشوی آن ها اقدام نمود. فرآیند نظافت باید به گونه ای انجام گیرد که همانند روش های قدیمی آلودگی را به طور کامل از محیط حذف گرداند نه این که از بخشی به بخش دیگر انتقال دهد. بدون تردید خرید دستگاه اسکرابر صنعتی یا دستگاه کف شوی سالن با قیمت مناسب به بهترین شکل ما را به این هدف می رساند.

نظافت صنعتی جهشی در زمینه بهبود بهداشت و نظافت

با برخورداری از ماشین آلات نظافت صنعتی مناسب و کارآمد مانند کف شوی صنعتی ،‌ هنگام نظافت محوطه، سالن و اتاق ها در وقت و انرژی صرفه جویی خواهد شد. گاهی در ظاهر یک کفپوش تمیز به نظر می رسد در حالی که سطح به دلیل داشتن خلل و فرج و شکاف هم چنان دارای جرم و آلودگی است؛‌ اما این مشکل با استفاده از دستگاه کفشور سالن حل خواهد شد چرا که سیستم برس زنی آن می تواند سرسخت ترین آلودگی را درزها، شیارها و ناهمواری های سالن خارج کند. باید به این فکر کنیم که آیا یک تی معمولی هم قادر به ارائه چنین عملکردی هست یا خیر؟!

دستگاه زمین شوی صنعتی - اسکرابر صنعتی

چگونگی دستیابی به بهداشت بیشتر سالن با دستگاه کف شوی

اکنون می خواهیم بدانیم تفاوت ساختار و عملکرد تی های متداول با نظافت صنعتی در چیست؟ در حقیقت اسکرابر یا دستگاه کف شوی ماشین آلات مکانیزه ای است که از سه بخش برس زنی، خشک کن و مخازن جداگانه تشکیل شده. به دلیل وجود دو مخزن مستقل از هم فقط آب تمیز در چرخه شستشو مصرف می گردد و به وسیله سیستم خشک کن (مکش) آب مصرف شده و آلودگی جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف انتقال می یابد. به این ترتیب بر خلاف روش سطل و تی آلودگی در محیط پخش نخواهد شد و به طور کامل حذف می گردد.

دستگاه کفشور سالن شستشویی عمیق و بهداشتی را ارائه می دهد و می تواند مدت زمان کار کردن اپراتور را کاهش دهد و بهبود کارایی و بهره وری کمک کند. هم چنین امکان استفاده از ابزاری بسیار مهندسی و پیشرفته را برای یک کار خاص فراهم می نماید.

نظافت کفپوش سالن با دستگاه کف شوی گرد و غبار، روغن و گریس، آهک و … را از بین می برد و در عین حال کارکردی ملایم و سازگار با محیط داشته، به صورتی که به کفپوش های صیقلی و حساس سالن هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند.

شستشوی کف سالن با دستگاه کف شوی در چه اماکنی ضروری است؟

هر محیطی که انسان در آن زندگی می کند، کار می کند، خرید می کند، آموزش می بیند، درمان می شود و به طور کلی در آن حضور می یابد، قطعا نیاز به نظافت از جنبه های گوناگون دارد و سطوح کف در آن از هر نوعی که باشد، باید تمیز و بهداشتی گردد. شستشوی صنعتی با دستگاه کف شوی سالن تاثیرات شگرفی بر تمیزی سطوح دارد که نشان دهنده دلیل سرمایه گذاری سازمان ها و مشاغل بر این محصولات است.

مراکز تجاری و اداره ها

شستشوی سالن مجتمع تجاری با دستگاه کف شوی

مجتمع تجاری، اداره ها و فروشگاه های زنجیره ای روزانه دارای رفت و آمد زیاد و حضور تعداد زیادی از افراد مختلف هستند که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و میکروب و شیوع بیماری ها شستشوی سطح زمین در اولویت قرار دارد. اسکرابر شارژی با داشتن تنوع در طراحی و ساخت و متناسب با مساحت و ویژگی های محیطی سطوح کف را در این مراکز شستشو داده و خشک می کند. با خرید دستگاه کف شوی سالن به قیمت مناسب، نه تنها هزینه حذف آلودگی ها از محیط کاهش پیدا میکند، بلکه به دلیل خشک شدن سریع خطر لغزندگی هیچ شخصی را تهدید نمی کند.

دستگاه کف شوی سالن اماکن مذهبی

نظافت محوطه و حیاط اماکن مذهبی با دستگاه کفشور سالن

سالن مساجد، آرامگاه ها و حرم ها روزانه پذیرای طیف وسیعی از زائران هستند و به دلیل تراکم جمعیت احتمال انتشار میکروب و انتقال بیماری به شدت افزایش می یابد. بنابراین در کنار رعایت همه استانداردهای نظافتی شستشوی صنعتی سطوح با دستگاه کف شوی سالن راهکار موثر برای برقراری تمیزی محیط خواهد بود. معمولا در این مراکز دستگاه کف شوی خودرویی کاربرد دارد.

کارخانه ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و انبارها

استفاده از دستگاه کف شور در نظافت انبار صنایع

آلودگی های تولید شده در واحدهای صنعتی به مراتب سخت تر و شدیدتر از آلودگی محیط های تجاری است، بنابراین برای مقابله با آن ها در سطح وسیع لازم است از تجهیزات پیشرفته و کارآمد همانند دستگاه کف شوی سالن بهره گیری شود. در نتیجه با استفاده از ماشین شستشوی کف در زمانی کوتاه و با صرف کمترین میزان از انرژی، آب و مواد شوینده و با ایمنی کامل سطوح کف به تمیزی مطلوب دست خواهند یافت.

بیمارستان ها و مراکز پزشکی

دستگاه کفشور بیمارستانی

اهمیت بهداشت و پاکیزگی در سطح بسیار بالا بر هیچ کس پوشیده نیست و نمی توان نسبت به شستشو و ضدعفونی سطوح کف در این مراکز بی تفاوت بود. مراکز پزشکی و درمانی برای نظافت های عمیق و روزانه از اسکرابر صنعتی بهره می برند که با استفاده از مدل های کفشوی آنتی باکتریال و یا مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی، در کنار عمل شستشو زمین ضدعفونی نیز می گردد.

دستگاه کف شوی سالن مراکز آموزشی

کاربرد دستگاه اسکرابر در نظافت انواع کفپوش

دانش آموزان و دانشجویان باید در محیطی تمیز و بهداشتی حضور داشته باشند. استفاده از کفشور سالن برای فراهم نمودن فضایی سالم تر و بهداشتی تر تاثیر گذار بوده و می تواند تفاوتی اساسی در فضای یادگیری مانند کلاس ها، آزمایشگاه ها، سالن های ورزشی و … به وجود آورد.

فرودگاه، راه آهن و ترمینال

شستشوی سالن انتظار فرودگاه با دستگاه اسکرابر یا کفشور صنعتی

از پر رفت و آمدترین اماکن عمومی پر رفت و آمد پایانه های مسافربری یعنی ترمینال، راه آهن، مترو و فرودگاه می باشد و شستشوی سطوح کف به طور جدی ضرورت و اهمیت پیدا می کند. سطح وسیع چنین محیط هایی با تنها با دستگاه کفشور سالن پاکیزه خواهد شد و شیوه سنتی نمی تواند پاسخگوی استانداردهای نظافتی باشد. برای شستشوس سالن های وسیع اسکرابر سرنشین دار و برای بخش های کوچک تر دستگاه کف شوی دستی سالن مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه کف شوی سالن در نظافت محیط های وسیع و گسترده مجموعه های آموزشی، اداری، تجاری، مذهبی و سایر محیط ها، میتواند در افزایش سرعت و کیفیت نظافت آنها تاثیرگذاری چشمگیری داشته باشد. با استفاده از این تجهیزات مکانیزه در فرایند نظافت، بهره وری بهینه ای از نیروی کار خدماتی داشته و افراد می توانند وظایف نظافت محیط های گسترده را در مدت زمان بسیار کوتاهی با کیفیت مثال زدنی به انجام برسانند. با توجه به قیمت دستگاه کف شوی سالن این ابزار نظافت میتواند سرمایه گذاری مطلوبی در راستای کاهش هزینه های نظافت مجموعه های بزرگ تجاری و خدماتی خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا