مقالات آموزشی

چرا سوییپر شهری برای نظافت محوطه مناسب است؟

امور نظافت در هریک از محیط های صنعتی، تجاری، آموزشی و … دارای اهمیت است. در این محیط ها بخش نظافت و شستشو دو بخش مجزاست که باید برای آن برنامه ای در نظر گرفت. همچنین در هریک از این دو بخش یعنی جمع آوری آلودگی ها و شستن سطح، دو بخش محوطه داخلی و بیرونی وجود دارد. در این بین برای نظافت محوطه بیرونی یعنی جمع کردن انواع آلودگی های ریز و گرد و خاک از محیط استفاده از یک ابزار نظافتی دستی کارساز نبوده و با توجه به وسعت محیط باید از یک دستگاه نظافتی مکانیزه با نام سوییپر استفاده نمود. سویپر ها با استفاده از برس های نظافتی چرخان عملیات جمع آوری زباله ها و انتقال آنها به مخزن انجام می دهند. در بین مدل های این دستگاه ، مدلی با نام سوییپر شهری وجود دارد که با تجهیزات حرفه ای تر و ابعاد بزرگ تر برای نظافت خیابان ها و محیط شهر کاربردی است. ویژگی ها و مزایای این جاروب شهری در ادامه تشریح می شود.

نظافت محوطه و فضای باز با سوییپر

دستگاه نظافتی سویپر صنعتی جز دستگاه های مکانیزه ای است که برای جمع کردن آلودگی های محوطه ها کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه، وسیع بودن محیط دیگر مانعی برای نظافت آن ایجاد نمی کند. کاربرد عمده این دستگاه در جمع کردن آلودگی ها از محوطه های بیرونی صنایع، کارخانجات، محوطه مراکز تفریحی، مراکز آموزشی و محوطه های شهری است. البته از این دستگاه در محوطه های داخلی مانند پارکینگ مجتمع های تجاری نیز استفاده می شود. این دستگاه اغلب دو برس نظافتی چرخان در جلو دستگاه دارد که با چرخش در خلاف جهت یکدیگر آلودگی ها را از سطح به زیر دستگاه می برند. در این بخش، یک برس غلطکی آلودگی های جمع شده را به داخل مخزن پرتاب می نماید. در بعضی از سویپر ها این امکان وجود دارد تا با پاشش آب، گرد و خاک از روی سطح بلند نشود. سوییپر ها در مدل های دستی و خودرویی طراحی و تولید می شوند که مدل های خودرویی سهولت کاربری به مراتب بیشتری را برای نظافت محوطه های وسیع فراهم می آورند.

جمع آوری زباله های سطح شهر با سوییپر شهری

همانطور که در مقدمه تشریح شد، یک سویپر صنعتی برای جمع آوری آلودگی های محوطه های بیرونی بسیار کاربردی تر از یک جاروی دستی است. این دستگاه در مدل هایی که برای نظافت شهر ها کاربرد دارند، به سوییپر شهری شهرت دارد. محوطه های باز اغلب با قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها، گرد و خاک و برگ درختان نیاز به نظافت دارند. در محیط های شهری تمیزی و پاکیزگی خیابان ها برای متصدیان امور نظافت شهر، مورد توجه بوده و استفاده از سوییپر شهری در یک مدت زمان کم بازدهی بسیار مناسبی را برای آنها فراهم می کند. یک سوییپر شهری مخزن بسیار بزرگی دارد و در نتیجه ساعت ها برای نظافت سطح شهر استفاده بکار گرفته شود.

سوییپر شهری مناسب نظافت شهر
سوییپر شهری مناسب نظافت شهر

مزایای سوییپر شهری در امر نظافت

امر نظافت محوطه های شهری با دستگاه سوییپر شهری مزایای متعددی را فراهم می آورد. مکانیزه بودن عملیات نظافت با این دستگاه باعث شده تا فرآیند با کمترین زحمت و سرعت بالا انجام گیرد. جمع آوری و مکش آلودگی ها نیز بصورت همزمان با استفاده از برس های جداگانه انجام می گیرد. قسمت مهم سوییپر شهری قابلیت پاشش آب بر روی سطح و برس هاست که با توجه به حجم بالای گرد و خاک در محیط شهر از بلند شدن گرد و خاک جلوگیری می کند. در نتیجه مشکلی برای سیستم تنفسی افراد در حال عبور از کنار دستگاه در حال کار بوجود نخواهد آمد و ایمنی مسئول خدماتی و افراد حاضر در محیط بالاتر خواهد رفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا