مقالات آموزشی

موارد استفاده و مزایای جاروبرقی صنعتی خط تولید کارخانه در صنایع گوناگون

 کارخانه ها و صنایع تولیدی هنگام انجام بسیاری از فعالیت های تولیدی به استفاده از دستگاه مکنده حرفه ای نیاز دارند. از صنایع ساخت خودرو گرفته تا کارخانه های تولیدی مواد غذایی، دارویی و … با فعالیت هایی رو به رو هستند که جهت نظافت محیط و خطوط تولید، انتقال مواد و غبارگیری، جاروهای سخت کار به کار گرفته می شوند. هم چنین این دستگاه ها برای امور بسیار مهمی همانند نگهداری های پیشگیرانه یعنی تمیز کردن روزمره قطعات و ماشین آلات و جمع آوری مواد روغنی و پسماندهای مضر برای ماشین آلات، کاربرد دارد. جاروبرقی صنعتی خط تولید در کارخانه هایی با حساسیت بهداشتی بالا مانند صنایع غذایی و دارویی باید از استانداردهای بهداشتی مطلق برخوردار باشد و در دیگر صنایع نیز با توجه به شرایط و نوع نیازها دستگاه های مناسب انتخاب شده و به کار می روند.

مناسب برای کاهش خطرات آلودگی

جاروبرقی صنعتی خط تولید کارخانه صنعتی

به منظور از بین بردن خطرات حاصل از آلاینده ها باید:

– برای شناسایی هر منبع بالقوه آلودگی، تمامی بخش های کارخانه که چرخه تولید در آن اتفاق می افتد، با دقت کامل و به طور انتقادی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

– جهت بررسی و از بین بردن مشکلات احتمالی، نقاط کنترل بحرانی تعریف شوند.

– اقدامات اصلاحی ضروری برای از بین بردن خطر آلودگی ارزیابی گردد.

– تأییدیه بهداشتی برای هر مرحله از چرخه تولید برقرار باشد.

نظافت خطوط تولید و ماشین آلات

جاروبرقی صنعتی خط تولید کارخانه

جدی ترین خطر برای صنایع غذایی، آلودگی مواد غذایی است؛‌ جلوگیری از تشکیل و انتشار آلودگی های میکروبی و ضایعات امری کاملاً ضروری به شمار می آید و کسانی که از قوانین تولید پیروی نمی کنند باید مشمول مجازات های سنگین گردند. جاروبرقی صنعتی در مدل های متنوع با کاربردهای مختلفی طراحی و تولید شده اند و هر یک در شرایط خاصی کارایی دارند و باید توجه نمود که ممکن است برای یک کارخانه تولیدی در هر بخش نوع خاصی از دستگاه مکنده مورد نیاز باشد. این رده از تجهیزات نظافتی پیشرفته نه تنها برای تمیز نمودن محیط کارخانه بلکه برای تمیزی انواع ماشین آلات خط تولید کارخانه کاربرد اساسی دارند که می توانند از آلوده شدن مواد غذایی جلوگیری به عمل آورند و هم نوعی سیستم پیشگیرانه برای ماشین آلات خط تولید باشند.

افزایش سطح ایمنی محیط کارخانه با جاروبرقی صنعتی خط تولید

مکنده صنعتی خط تولید کارخانه صنعتی

بهره مندی از دستگاه های مکنده مراکز تولیدی و هم چنین سیستم های استخراج متمرکز (مکنده مرکزی) یکی از موثرترین راه حل های موجود و کارآمد برای جلوگیری از آلودگی های فراوان است. با مکش هر گونه آلودگی و پسماند از محل تولید، احتمال تماس این مواد با محصولات کاهش یافته و در نتیجه کالایی با کیفیت تر به دست خواهد آمد. در برخی کارخانه های صنایع غذایی ماهیت ارگانیک و قابل اشتعال مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار می گیرند، در صورت به کارگیری نادرست می تواند خطر انفجار به وجود آورد و سلامت کارکنان و کارگران را در معرض خطر جدی قرار دهد. برای مقابله با چنین چالش هایی تجهیزات ایمن و مناسب همانند مکنده صنعتی خط تولید می تواند مفید و موثر باشد.

 مکنده صنعتی مواد غذایی

جاروبرقی صنعتی کارخانه صنعتی

برای محیط های دارای استاندارد بهداشتی بالا مکنده هایی با مخزن استنلس استیل، سیستم اتصال به زمین،‌ فیلتر ایمنی، لوازم جانبی آنتی استاتیک و قطعات ضد زنگ مناسب می باشند و در مواردی نیز لازم است از فیلترهای مخصوص استفاده شود تا دستگاه بتواند به جمع آوری مواد در دماهای بالا بپردازد.

 

 

جاروبرقی صنعتی خط تولید بسته بندی

جاروبرقی صنعتی خط تولید

در خطوط بسته بندی به طور معمول ضایعاتی به صورت تکه های کاغذ و مقوا تشکیل می شود و اگر نباید ماشین آلات به دلیل این آلودگی ها متوقف شود، راهکار اساسی نظافت مداوم و پیوسته خط بسته بندی می باشد. بنابراین بهره مندی از دستگاه های مکنده صنعتی خط تولید به صورت پرتابل یا مرکزی به راحتی می تواند این ضایعات را بلعیده و درون مخزن نگه داری کرده و در نهایت به شکلی آسان و سریع تخلیه گردد.

مکنده صنعتی داروسازی

جارو برقی صنعتی خط تولید کارخانه

مدیران تولید در کارخانه های داروسازی همواره باید اطمینان حاصل کنند که محصولات خروجی همیشه بالاترین کیفیت را دارند. آلودگی های محیطی بزرگ ترین تهدید برای کیفیت محصول است و با رعایت قوانین سختگیرانه می توان از محصول محافظت کرد. مکنده صنعتی خط تولید داروسازی آلودگی های جامد، گرد و غبار و قطعات را از ماشین آلات تولید و فشرده سازی خارج می کند. اقدامات مناسب و استفاده از تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از آلوده شدن محصولات توسط عوامل بیرونی ضروری بوده و بدون تردید بهره مندی از جاروهای صنعتی و تخصصی از سریع ترین، ایمنی ترین و کارآمدترین راه حل ها به شمار می آید.

مزایای به کارگیری جاروبرقی صنعتی خط تولید

جاروی صنعتی خط تولید کارخانه

به کارگیری دستگاه های جاروبرقی صنعتی که دارای کاربرد و نگه داری آسان هستند، برای تمیز نمودن محیط کارخانه و ماشین آلات صنعتی در تمامی زمینه ها، این امکان را می دهد که:

– از گردش دوباره مواد آلوده در محیط کار (کف، ماشین آلات، ابزارها) جلوگیری شود و در نتیجه بالاترین سطح بهداشت در محیط کار حفظ گردد.

– گرد و غبار و آلاینده از منبع و از نقاط استراتژیک در فرآیند تولید، حذف شود.

– هر گونه احتمال آلوده شدن محصولات به دلیل عوامل بیرونی از بین رود.

– برای شرایط خاص و استثنایی از تجهیزات خاص و پیشرفته استفاده شود.

– از تجمع آلودگی بر روی سطوح حساس جلوگیری شود.

ضرورت و اهمیت پاکیزگی محیط کار

جاروبرقی صنعتی کارخانه

دستگاه های جاروبرقی صنعتی خطوط تولید که از بالاتری استانداردهای ایمنی و بهداشتی برخوردار هستند، سطح بسیار مطلوب و باکیفیتی از نظافت و تمیزی را فراهم آورده و ضمانت می کنند که از ساختار صنعتی و مستحکم، موتورهای پر قدرت با قابلیت کارکرد طولانی مدت، سیستم فیلتراسیون بسیار کارآمد و تجهیزات جانبی باکیفیت منشا می گیرد. هدف نهایی اطمینان از محیطی پاکیزه و محصولاتی سالم است که به طور مرتب از گرد و غبار و آلودگی عاری می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا