مقالات آموزشی

دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل و ویژگی های آن

با توجه به افزایشی که در ناوگان حمل و نقل به وجود آمد مشاغل و تکنولوژی های وابسته به آن نیز تغییر پیدا کرده و به صورت چشم گیری افزایش یافته است. همه وسایل و تکنولوژی ها در جهت رفاه حال شهروندان یک شهر و سرعت بخشیدن به روند انجام کارها طراحی و تولید شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند. یکی از این تجهیزاتی وابسته به صنایع حمل و نقل که امروزه جایگاه ویژه ای یافته است، دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل می باشد که در راستای شستشوی خودرو، اتوبوس، کامیونت، قطار و … مورد استفاده قرار می گیرد. گسترش زندگی شهر نشینی و زندگی آپارتمانی دسترسی افراد را به محلی مناسب برای شستشوی خودرو به شدت کاهش داده و نیاز افراد به استفاده از دستگاه های کارواش صنعتی را افزایش داده است. از طرفی شستشوی وسایل حمل و نقل سنگین با دشواری ها و چالش های زیادی همراه بوده و استفاده از روش های دستی با توجه به این که این نوع وسایل حمل و نقل در معرض آلودگی های شدید قرار دارند و سطح آلودگی بر روی آن ها بسیار وسیع می باشد، راهگشا نخواهد بود. به همین دلیل در چنین شرایطی استفاده از دستگاه کارواش صنعتی توصیه می شود. این دستگاه ها با قدرت بالایی که دارند انواع آلودگی های موجود بر روی وسایل حمل و نقل سبک و سنگین را از بین می برند.

دستگاه کارواش صنعتی شستشوی عمیق
دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل

 

کاربرد دستگاه واترجت برای شستشوی عمیق

هنگامی که از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی و شستشوی صنعتی صحبت به میان می آید، انتظاری فراتر نسبت به نظافت های خانگی و سنتی وجود دارد و حاصل استفاده از این تجهیزات نظافتی بسیار عمیق تر و حرفه ای تر خواهد بود. به همین دلیل هنگامی که دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل به کار می رود، به دنبال شستشویی عمیق خواهیم بود که بتواند تمام آلودگی ها، جرم های عمیق، رسوب ها و … را از روی سطح مورد نظر از بین ببرد. این دستگاه ها با توجه به فشار بالایی که دارند به راحتی می توانند از پس این کار برآیند و تمام آلودگی های ممکن را در کوتاه ترین زمان، با سرعت بالا و بدون دخالت نیروی انسانی با بالاترین کیفیت انجام دهند. هم چنین اگر می خواهیم که میزان اثرگذاری دستگاه واترجت صنعتی صنایع حمل و نقل در از بین بردن آلودگی ها را افزایش دهیم بهتر است از آب گرم برای این کار استفاده کنیم تا شاهد کارایی دو چندان آن باشیم. آب گرم اثر بخشی بالایی بر از بین بردن آلودگی های چرب و روغنی دارد و با توجه به این که وسایل نقلیه سنگین به این مواد آغشته می شوند، دستگاه کارواش آب گرم بهترین گزینه برای شستشوی این ماشین آلات به شمار می آید.

 

واترجت صنعتی صنایع حمل و نقل
کاربرد دستگاه واترجت

 

ویژگی دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل

شوینده فشار قوی نوعی دستگاه شوینده فشار قوی است که با تبدیل جریان معمولی آب به آبی با فشار بالا، می تواند عملیات لایه برداری و شستشوی عمیق از سطح های مختلف را انجام دهد. در این دستگاه ها از یک پمپ که خاصیت جابجایی مثبت رفت و برگشت دارد استفاده شده است که در ورودی آن آب با فشار معمولی دریافت شده و از قسمت خروجی یعنی نازل آب با فشار بالا خارج می شود. هر چه میزان فشار آب خروجی دستگاه بیشتر باشد آلودگی های قدیمی تری که بر روی سطوح باقی مانده اند، راحت تر از بین می روند. فشار دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل قابل تنظیم بوده و انواع آن در رده های فشاری متنوع به بازار عرضه می شوند. بنابراین یکی از مشخصه های اصلی این نوع دستگاه ها را می توان دبی و فشار دستگاه ها دانست. علاوه بر پمپ از یک نازل هم در واترجت صنعتی استفاده می کنند. با توجه به نوع کاربرد دستگاه کارواش صنعتی برای صنایع حمل و نقل در محیط های مختلف و در رویارویی با آلودگی های متفاوت، از نازل های مختلفی می توان استفاده کرد. در این دستگاه ها یک مخزن برای ریختن مواد شوینده در نظر گرفته شده است که البته می توان این مخزن را خالی نگه داشت و بدون استفاده از مواد شوینده و تنها با استفاده از آب کار شستشو را انجام داد.

 

واتر جت صنعتی برای شستشوی وسایل نقلیه سنگین
ویژگی دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل

 

انتخاب دستگاه مناسب و کارآمد

معمولا برای دسته بندی انواع دستگاه واتر جت صنعتی موارد مختلفی سنجیده می شود که یکی از این موارد دسته بندی بر اساس درجه حرارت آب خارج شده از این دستگاه ها می باشد. در این دسته بندی می توان به دو گروه واترجت های آب گرم و واتر جت های آب سرد اشاره کرد. در واترجت های آب گرم از یک گرمکن برای تغییر درجه حرارت آب استفاده شده است؛ معمولا در به کارگیری از دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل نوعی که با آب سرد کار می کند رایج تر است. واترجت های آب سرد قیمت مناسب تری نسبت به واترجت های آب گرم دارند و به همین دلیل هنگام خرید کارواش صنعتی مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند. در نهایت می توان گفت واترجت صنعتی برای شستشوی انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و در رابطه با ماشین آلات سنگین بهتر است از واترجت های آب گرم به کار گرفته شود چون میزان آلودگی چرب و روغنی در آن ها بیشتر است باید به وسیله آب گرم شستشو شود. آب گرم علاوه بر این که آلودگی ها را راحت تر از بین می برد نیاز به مصرف مواد شوینده را هم به اندازه زیادی کاهش می دهد و از این جهت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

شستشوی صنعتی
انتخاب دستگاه مناسب و کارآمد

 

مزایای دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل

دستگاه کارواش صنعتی مزایای بی شماری دارد که این مزایا باعث شده اند تا روش های سنتی تا حد بالایی منسوخ شوند. برخی از این مزایا عبارت اند از:

۱- سرعت و کیفیت بالای شستشو در استفاده از این دستگاه ها

۲- امکان شستشوی بخش های بالایی ماشین آلات سنگین که امکان دسترسی آسان به آن ها وجود ندارد که از طریق قدرت پرتاب آب و هم چنین افزودن لنز تلسکوپی به دستگاه کارواش صنعتی امکان پذیر می گردد.

۳- امکان شستشوی بخش های دور از دسترس و ناهموار، بدون آسیب رساندن به بدنه و رنگ خودرو فراهم شده که با انتخاب فشار کاری مناسب انجام می شود.

۴- دستگاه کارواش صنایع حمل و نقل نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد و همین موضوع باعث کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

۵- کاهش زمان شستشو نسبت به روش های سنتی از دیگر مزایای این نوع دستگاه ها می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا