مقالات آموزشی

ویژگی های مهم دستگاه قالیشویی

اهمیت نظافت و حفظ پاکیزگی محیط و تاثیر مثبت آن بر کسب و کار، بر کسی پوشیده نیست. مسلم است که حضور آلاینده ها و آلودگی ها در محیط، موجب کاهش جلوه های بصری محیط می گردد. اگرچه استفاده از جاروبرقی گزینه مناسبی برای نظافت سطح فرش ها و موکت های به کار رفته در محیط می باشد اما این دستگاه توانایی لازم برای از بین بردن آلاینده های نفوذ کرده به داخل تار و پود و الیاف فرش و موکت را ندارد. ماندگاری بلند مدت آلاینده ها در بین الیاف و تار و پود فرش و موکت و عدم نظافت موثر و با کیفیت آن ها، موجب انتشار بوی نامطبوع در محیط می شود. نظافت عمیق فرش ها و موکت ها و از بین بردن بوی نامطبوع محیط تنها با استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی امکان پذیر می باشد. انتخاب یک دستگاه فرش شوی مناسب با نیاز های نظافتی محیط از میان طیف گسترده دستگاه های موجو در بازار، کار آسانی نبوده و نیاز مند بررسی و توجه کافی به خصوصیات دستگاه مانند ظرفیت مخازن، قدرت مکش، پهنای کاری و ویژگی های محیط نظافتی می باشد.



ظرفیت مخازن دستگاه فرش شوی

دستگاه فرش و موکت شویتوجه به ابعاد محیط و مساحت فرش ها و موکت ها گزینه مناسبی برای انتخاب دستگاه فرش شوی می باشد. به عنوان نمونه در اماکنی چون هتل ها، مراکز خرید و اداره ها که مساحت های بالایی داشته و اغلب سطوح آنها پوشیده از موکت می باشد، استفاده از دستگاهی با مخازن بزرگ گزینه مناسبی می باشد. زیرا در طول انجام عملیات، به دفعات کمتری برای تخلیه و تعویض آب مخازن نیاز دارد. البته هر چه مخازن دستگاه فرش شوی بزرگ تر باشد، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.



لوازم جانبی دستگاه فرش شوی

فرش و موکت شویاستفاده از تجهیزات جانبی تاثیر بسزایی در کیفیت شستشو و نظافت توسط دستگاه های فرش شوی دارد. به عنوان نمونه استفاده از سیستم گرمکن در این دستگاه ها با افزایش درجه حرارت آب به کار رفته در شستشو، می تواند راندمان کاری را به میزان محسوسی افزایش دهد. اغلب مدل های دستگاه فرش شوی مجهز به شلنگ بلند شونده و سری های متنوع برای شستشو و نظافت معابر باریک، راه پله ها و مبل ها می باشند. استفاده از تی مخصوص در برخی از مدل های دستگاه فرش شوی امکان شستشو و نظافت سطوح سخت سنگی و سرامیکی را فراهم نموده است.



برس های قدرتمند با طراحی بهینه

موکت شوراستفاده از برس های رولی یا برس غلطکی از بزرگ ترین مزایای دستگاه های موکت شوی می باشد. بر خلاف برس های دیسکی، جهت حرکت این برس ها در راستای تار و پود فرش و موکت بوده و از این رو هیچ گونه آسیبی به بافت و الیاف کف پوش ها وارد نمی نماید. حرکت چرخشی این برس ها با بیرون کشیدن آلاینده ها از عمق الیاف فرش و موکت، کیفیت نظافت را ارتقا می دهد. افزایش تعداد برس ها موجب افزایش سرعت و کیفیت عملیات نظافتی می شود.



سیستم مکش

فرش شوی صنعتیتجهیز دستگاه های فرش شور به سیستم مکش، آب آلوده ناشی از شستشو و مواد شوینده را کاملا مکش نموده و آنها را به داخل مخزن آب کثیف منتقل می نماید. استفاده از موتور های قدرتمند در سیستم مکش، نقش مهمی در جمع آوری کامل آب آلوده ناشی از شستشو و در نهایت زمان لازم برای خشک شدن سطوح دارد. تسریع در فرایند خشک شدن برای اماکنی که فعالیت آنها مستمر و پیوسته بوده و همواره با تردد بالای افراد مواجهه می باشند، مانند هتل ها، رستوران ها، مساجد و سینما ها اهمیت فراوانی دارد.



تجهیز به شلنگ و کابل بلند یا باتری شارژی

فرش و موکت شویهر چه طول کابل برق دستگاه بلند تر باشد، امکان دسترسی و نظافت نقاط دور تر برای کاربر فراهم می شود. معمولا متراژ کابل اغلب دستگاه ها در حدود ۴.۵ متر می باشد. استفاده از شلنگ های بلندتر امکان نظافت راه پله ها را بدون نیاز به جا به جایی دستگاه فراهم می نماید. نمونه های باتری دار دستگاه فرش شوی، برای تامین نیاز های نظافتی محیط هایی که استفاده از مدل های کابلی دشوار می باشد، طراحی و به بازار عرضه شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا