مقالات آموزشی

مزایای استفاده از اسکرابر در محیط های بهداشتی

بیمارستان را به تمیز بودن و پاکیزه بودن آن می شناسند. از مهمترین مکان هایی که نباید آلودگی در آن وجود داشته باشد، مکان های بهداشتی هستند چرا که وجود آلاینده سبب روند کند بهبودی بیماران، انتقال بیماری ها و محیطی نا امن برای آن ها می شود. از این رو همواره تلاش شده است تا به بهترین نحو ممکن نظافت محیط صورت بگیرد.

با این وجود، نظافت محل های بهداشتی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها یکی از چالش برانگیزترین مسائل پیش روی مدیران و مسؤلین مربوطه می باشد. چراکه آلودگی هاتی صوتی، هزینه های زیاد شستشو و به کارگیری نیروی انسانی در تعداد بالا همگی این امر را پیچیده تر می کنند. دستگاه های نظافتی اسکرابر که دارای تکنولوژی روز هستند این موانع و مشکلات را به بهترین نحوی که می شده، حل کرده اند و به نیاز بیمارستان ها پاسخ داده اند.

نکات انتخاب یک اسکرابر برای محیط بهداشتی

برای انتخاب دستگاه اسکرابر و کفشوی مناسب بیمارستان ها و محیط های بهداشتی، پایین بودن میزان صدا، طراحی ارگونومیک آن، قدرت مانور و راحتی در استفاده از کفشوی از نکاتی هستند که در هنگام انتخاب دستگاه همواره مورد توجه مدیران و افراد قرار می گیرد. بیمارستان ها دارای راه روها و اتاق های باریک و کوچکی هستند که نیاز به تمیز شدن دارند و به همین منظور ابعاد اسکرابر برای مشتری حائز اهمیت است چرا که باید در تمام این محل ها به راحتی عبور شود.

کاهش هزینه ها و آلودگی صوتی

افراد به دنبال اسکرابر هایی هستند تا علاوه بر نظافت انواع کفپوش ها و سطوح هموار بیمارستانی، میزان مصرف آب را نیز بهینه کند و نتیجه عملکردشان، یک محیط بهداشتی و عاری از آلودگی باشد. مسأله صرفه جویی در آب به خصوص برای مناطق کم آب بسیار حیاتی است و از آنجاییکه مسائل نظافتی همواره با آب و مواد شوینده ارتباط دارد،‌ استفاده از اسکرابر را به یک امر واجب تبدیل می کند.
این مدل از اسکرابر برای نظافت و تمیز کردن اتاق بیمار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد چرا که آرامش او را،که از مهمترین پارامترهای مورد نیاز بیمار است، حفظ می کند. همچنین ویژگی های این کفشوی مانند دوستدار محیط زیست بودن آن مورد توجه است زیرا میزان نیاز به مواد شیمیایی برای شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به این صورت کم شدن هزینه های نظافتی با استفاده از اسکرابر امکان پذیر می شود.
با استفاده از اسکرابر چرخشی نه تنها نیاز به استفاده از ماده شوینده نسبت به روش های سنتی به شدت کاهش می یابد بلکه قدرت تمیز کنندگی دستگاه و زدودن آلودگی های چسبیده شده به کف زمین به شدت بالاتر می رود. در ادامه استفاده کمتر از مواد شیمیایی، کاهش آلاینده های سمی داخل هوا را به دنبال دارد که در نتیجه آن مشکلات تنفسی برای کارکنان و بیماران پیش نمی آید.
همچنین با کاهش آلودگی های صوتی در استفاده از اسکرابر های بیمارستانی، می توان از آن هادر طول روز و مکان های مختلف استفاده کرد و نگران اذیت شدن بیمار و افراد همراه آنها نبود. همچنین مدل دستی دستگاه کفشوی برای این محیط ها می تواند گزینه مناسبی باشد.
با توجه به بازخورد متخصصان حوزه سلامت و بهداشت، در خصوص بهره وری و سرشکن شدن هزینه های نظافتی با استفاده از اسکرابرهای بیمارستانی و همچنین رضایت بیماران از محیط و آرامش همراهان آن ها، استفاده از این تکنولوژی در حال فراگیر شدن است.

بهره وری بالا در استفاده از اسکرابر

از ویژگی های جدیدی که به تازگی به اسکرابر ها اضافه شده است می توان به توانایی تمیز کردن مکان هایی که سخت تمیز می شوند و پر رفت و آمد هستند، اشاره کرد. مشکلات تنفسی و دیگر موارد بهداشتی مرتبط با آلاینده های داخل هوا نیاز به استفاده از اسکرابر و کفشو و تجهیزات نظافتی را بیشتر می کند چراکه استفاده از این کفشور ها سبب افزوده شدن آلودگی هوای داخل محیط نمی شود.

با توجه به مخزن های آب تمیز و کثیف دستگاه اسکرابر، میزان زمان مور نیاز برای شستشو و نظافت یک محل کاهش می یابد چرا که نیاز به پر و خالی شدن های مکرر نیست و در پروسه نظافت وقفه ایجاد نمی شود. همچنین دستگاه اسکرابر بلافاصله سطوح کف را خشک می کند تا از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کند.
به طور کلی با استفاده از اسکرابر در محیط های بهداشتی برای عملیات نظافتی، نه تنها در هزینه ها، زمان و انرژی صرفه جویی می شود بلکه میزان عملکرد کارکنان در یک محیط پاکیزه و رضایت بیماران و مراجعان در فضای آرام افزایش پیدا می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا