مقالات آموزشی

مزایا و کاربرد های انواع سویپر

امر جمع آوری زباله ها و نظافت محیط از اهمیت بالایی در محیط های تجاری، شهری و صنعتی برخوردار است. انباشته شدن آلودگی ها در دراز مدت، ایمنی و سلامت کارکنان و افراد در حال تردد را تحت تاثیر قرار داده و محیط را نا زیبا جلوه می دهد. دستگاه سویپر از جمله دستگاه های مکانیزه ای است که در نظافت سطوح مختلف مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین روش های سنتی شده است. این دستگاه در مدل های متنوعی عرضه شده که هرکدام دارای مزایای خاص خود می باشند. اساس عملکرد جاروی خیابانی، جمع آوری زباله بوسیله سیستم مکانیکی یا مکش و انتقال آن ها به مخزن است.

 

مزایای سویپر

نظافت پارگینگ با سویپر

سویپر صنعتی ، بدلایل مختلف از اهمیت بالایی در نظافت فضاهای صنعتی یا تجاری برخوردار است. این دستگاه عملکرد بسیار بهتری نسبت به روش های سنتی داشته و در کاهش زمان جمع آوری آلودگی ها موثر است. با استفاده از مدل های قدرتمند خودرویی، امکان نظافت محیط های وسیع در کم ترین زمان فراهم شده است. این جاروی خیابانی، نیاز به نیروی خدماتی را کاهش داده و بنابراین در هزینه های نظافت صرفه جویی می نماید. سهولت استفاده، کاهش خستگی کاربر و افزایش بهره وری و کارایی کاربر از دیگر مزایای جاروی محوطه می باشد. افزایش بهداشت و ایمنی محیط کار بدلیل بهره مندی از سیستم مکش گرد و غبار نیز بوسیله سویپر ها امکان پذیر است. همچنین طول عمر بالای دستگاه، طراحی مقاوم، تعمیر و نگهداری آسان و قابلیت استفاده در انواع سطوح، سبب شده تا خریداران بتوانند به در دراز مدت و برای کاربرد های مختلف از آن بهره مند شوند.

 

انواع سوییپر

نظافت محیط های صنعتی با سویپر خودروییسوییپر ها در مدل های مختلفی توسط برند های متعدد در دنیا طراحی و تولید می شوند. از نظر نوع کاربرد، این دستگاه ها به دو دسته کلی صنعتی و شهری تقسیم می گردند. نمونه های صنعتی در مراکز صنعتی، تجاری، ادرای و … کاربردی هستند و مدل های شهری نیز بطور ویژه برای نظافت معابر شهری استفاده می گردند. جاروی محوطه صنعتی از نظر نحوه هدایت، در دو دسته دستی یا خودرویی قرار می گیرند. سوییپر های دستی با قرار گرفتن کاربر در پشت آن هدایت شده و تامین نیروی مورد نیاز برای حرکت برس های آن توسط نیروی کاربر یا یک باتری صورت می پذیرد. نمونه های خودرویی به سهولت توسط کاربر هدایت شده و در مدل های باتری دار، دیزلی و بنزینی در دسترس هستند. این دستگاه های نظافت صنعتی از نظر نحوه جمع آوری آلاینده ها نیز، در دو دسته مکشی و مکانیکی قرار می گیرند. در مدل های مکشی، آلاینده ها با ایجاد خلا و بوسیله یک نازل مکش می شود. اما در سویپر های مکانیکی برس های کناری و مرکزی وظیفه جمع آوری زباله را بر عهده دارند.

 

سویپر دستی

سویپر دستیساده ترین نوع سویپر ها، نمونه های دستی آن ها می باشد که برای جمع آوری زباله و گرد و خاک در محیط های کوچک مانند ادارات استفاده می شوند. وزن کم، ابعاد کوچک، قدرت مانور بالا و میزان صدای پایین از مزایای سویپر دستی به حساب می آید. نمونه های مکانیکی این دستگاه، فاقد موتور بوده و با اعمال نیروی کاربر به جلو حرکت و محیط را جاروب می نمایند. سویپر دستی مکانیکی معمولا دارای برس های ضد سایش بوده و با توجه به عدم وجود قطعات الکترونیکی، از تعمیر و نگهداری بی نیاز هستند. سوییپر دستی باتری دار نمونه دیگری از این دستگاه هاست که در محیط های پر رفت و آمدی چون ادارات و کافی شاپ ها کاربردی است. وجود باتری در این نوع از جاروهای محوطه، موجب سهولت بیشتر در حرکت دستگاه شده و قدرت بیشتری به امر جمع آوری آلودگی ها می دهد. ساختار مستحکم، نیاز کم به تعمیر و نگهداری، خستگی کم کاربر و دسته قابل جمع شدن از دیگر مزایای سویپر دستی باتری دار می باشد.

 

سوییپر خودرویی

تخلیه آسان مخزن جاروی محوطه سرنشین داراپراتور جهت جمع آوری زباله بوسیله سویپر خودرویی کار دشواری نداشته و تنها با قرار گرفتن بر روی صندلی دستگاه و بکارگیری اهرم های کنترلی قادر به جاروب محیط می باشد. سوییپر سرنشین دار برای نظافت محیط های صنعتی و محوطه های بیرونی در مراکز اداری، تجاری و پارکینگ ها کاربرد داشته و در مدل های مختلفی عرضه شده است. صندلی راحت و قابل تنظیم کاربر، کاهش زمان نظافت، افزایش راندمان کار، مکش گرد و غبار محیط و سیستم فیلتراسیون قوی از مزایای استفاده از سویپر سرنشین دار می باشند. سوخت های دیزلی و بنزینی و باتری، وظیفه تامین نیروی محرکه این دستگاه ها را بر عهده دارند. در مدل هایی از این جاروی محوطه صنعتی، کابین مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش یا سایه بان برای کاربر مهیا شده تا عملیات جاروب نمودن محیط در شرایط آب و هوایی مختلف انجام پذیرد. در بعضی مدل ها نیز یک جک هیدرولیکی برای تخلیه ایمن و آسان مخزن فراهم شده است.

 

سوییپر شهری

سویپر شهریپاکسازی سطح خیابان ها و معابر از جمله دغدغه های مدیران شهری می باشد. آلودگی هایی چون گرد و خاک، شاخه های کوچک درختان، سنگریزه ها، برگ های درختان و زباله های ایجاد شده توسط افراد در حال عبور، می تواند سطح را نازیبا جلوه داده و سلامت شهروندان را تهدید نماید. سوییپر شهری با توانایی بالا در نظافت معابر، به خوبی از پس حجم آلودگی ها و بالا بودن وسعت محیط های شهری بر آمده و علاوه بر کاهش زمان نظافت، تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت عملیات دارد. این جاروی خیابانی دارای یک برس اضافی متحرک به منظور افزایش سرعت نظافت و امکان جمع آوری آلودگی از کناره های جداول و دیوار ها می باشد. سیستم مکش گرد و غبار و پاشش آب بر روی برس های جانبی نیز از انتشار ذرات گرد و غبار جلوگیری نموده و محیط ایمنی را ایجاد می نماید. سوییپر شهری در کاربرد هایی چون نظافت پارکینگ، محوطه مراکز و تجاری بزرگ و حتی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا