مقالات آموزشی

نکات مهم درباره لاستیک تی کفشوی صنعتی

یکی از رایج ترین دستگاه های نظافت صنعتی که به عنوان دستگاهی محبوب و پرکاربرد شناخته شده است، دستگاه کفشوی صنعتی می باشد. قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه امکان نظافت دقیق و صحیح سطوح کف محیط های مختلف را فراهم می آورد. یکی از مهم ترین قطعات که تاثیر بسزایی در کیفیت عملیات نظافت دارد لاستیک تی اسکرابر است. در ادامه به بررسی ویژگی های این بخش مهم پرداخته می شود.

 

مروری بر ویژگی های لاستیک تی کفشوی

خشک شدن کامل سطوح بلافاصله پس از شستشو یک ویژگی منحصربفرد در دستگاه های کفشوی صنعتی می باشد که آن را به تجهیزی ایده آل در محیط های مختلف اعم از بیمارستان ها، پارکینگ ها، آشپزخانه ها، رستورانها، مجتمع های تجاری، فرودگاه ها و پایانه های مسافربری و… تبدیل نموده است. این ویژگی مهم در این دستگاه به واسطه سیستم مکش تعبیه شده در دستگاه است. آب آلوده به جای مانده بر روی زمین پس از شست وشو توسط موتور مکنده و به واسطه لاستیک تی اسکرابر جمع آوری می گردد. از این رو لاستیک تی یکی از مهم ترین قطعات است که به علت تماس مداوم با سطوح در معرض آسیب های متعددی نیز واقع بوده و نیاز به مراقبت به شکل کاملا تخصصی دارد.

 

مواد سازنده لاستیک تی اسکرابر

مواد به کارگرفته شده به منظور ساخت لاستیک گسترده و متنوع می باشد. از جمله این مواد عبارت اند از:

  • لاستیک یکی از این مواد است که به علت ارزان بودن عموما بسیار پرکاربرد می باشد و هزینه های مربوط به تعمیر و تعویض قطعه را کاهش می دهد. از این نوع لاستیک تی ها به منظور شست وشوی سطوح حساس تر با میزان سختی کم استفاده می شود. این لاستیک ها مقاومت پایینی در برابر مواد شیمیایی دارند.
  • اورتان یکی دیگر از مواد به کارگرفته شده در ساخت لاستیک تی می باشد. این لاستیک ها در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و دچار آسیب و خوردگی نمی شوند و بسیار ایده آل برای شستشوی سطوح در معرض آلودگی های روغنی و چرب مانند پالایشگاه های نفت هستند.

 

مواردی که نشان دهنده کاهش کارایی لاستیک تی کفشوی است

عدم مکش آب به شیوه ای مناسب: این مشکل رایج تنها با توجه به یک نکته ساده برطرف می گردد. جمع آوری نامناسب آب می تواند در بخش مرکزی یا کناره های تی اتفاق بیفتند. در صورتی که لاستیک تی به درستی تنظیم نشده باشد و به طور کامل روی سطح قرار نگیرد قسمت هایی از تی نمی تواند آب آلوده را مکش نماید.

برجای گذاشتن لکه بر روی سطح: در صورت به جای گذاستن لکه بر روی زمین این امکان وجود دارد که گرد و غبار و آلودگی ها به لاستیک تی چسبیده و موجب کاهش کیفیت نظافت شده است. آسان ترین روش جدا کردن آلودگی ها از تی با استفاده از برس های مناسب می باشد که بدون آسیب به تی این امر را انجام دهد.

 

تعویض به موقع لاستیک تی زمین شوی صنعتی

به هنگام خرید و یا به کارگیری دستگاه زمین شوی صنعتی باید به این امر توجه نمود که تعویض لاستیک تی امری بسیار رایج است. این قطعه به صورت مداوم با سطح در تماس می باشد و در بازه زمانی مشخصی باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. عدم مکش آب، برجای گذاشتن لکه پس از تماس با زمین، از میان رفتن بافت لاستیک، ایجاد پارگی و ترک در لاستیک نشان دهنده این امر است که احتمالا زمان تعویض قطعه فرا رسیده. به هنگام خرید لاستیک تی باید توجه کرد که مدل انتخاب شده کاملا متناسب با ویژگی های دستگاه باشد همچنین جنس تی براساس نوع آلودگی و جنس سطح انتخاب گردد تا بهترین کیفیت حاصل شود.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

    1. با عرض سلام خدمت شما
      لاستیک زمین شوی صنعتی، یکی از بخش های مهم این دستگاه به شمار می رود که بعلت استفاده زیاد بعد از مدتی باید تعویض شود. همچنین خرابی و فرسایش لاستیک تی اسکرابر به جنس آن و شرایط کف بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا