مقالات آموزشی

ویژگی های دستگاه واترجت

واترجت ها دستگاه هایی صنعتی و پر کاربرد در نظافت می باشند. توانایی بالای این دستگاه ها در نظافت و شستشوی سطوح عمودی و افقی، موجب افزایش محبوبیت آنها در بین کاربران گردیده است. فشار قابل تنظیم و متناسب با جنس سطوح نظافتی و نوع آلاینده ها از دیگر ویژگی های این دستگاه ها می باشد که موجب افزایش کارآیی آنها گردیده است. این دستگاه ها کاربرد گسترده ایی در نظافت های خانگی تا نظافت های صنعتی چون شستشوی نمای ساختمان، مبلمان فضای سبز، محوطه پارکینگ و حیاط، رنگ بری، زنگ بری، خزه تراشی، لایه برداری و شستشوی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی دارند.



فاکتور های مهم در دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و دسترسی به نقاط دشوارواترجت ها یا شوینده های فشار قوی دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که با استفاده از پاشش پر فشار آب بر روی سطوح هدف تمامی آلاینده های چسبیده به سطوح را نظافت می نمایند، اجزای اصلی این دستگاه ها عبارتند از ورودی آب، موتور، پمپ، شلنگ فشار قوی، لنس ها و نازل ها می باشند، پمپ دستگاه به عنوان اصلی ترین بخش بوده و وظیفه افزایش فشار آب و پاشش پر فشار آن را بر عهده دارد،  فشار آب و سرعت آب خروجی دو فاکتور مهم در دستگاه شوینده فشار قوی می باشند. هر چه فشار اب خروجی بیشتر باشد، توانایی دستگاه در نظافت لایه های عمیق آلاینده بیشتر بوده و هر چه سرعت آب خروجی بیشتر باشد، سرعت عملیات نظافتی بیشتر می شود. توجه به سرعت یا دبی آب خروجی و بیشینه فشار کاری دستگاه، جنس سطوح و نوع آلاینده ها راهنمای مناسبی تهیه دستگاه کارواش صنعتی می باشد.

سازگاری بالای دستگاه های واترجت با محیط زیست

واتر جت صنعتی و عدم نیاز به مواد شویندهاستفاده از فشار بالای آب در نظافت و از بین بردن آلاینده های چسبیده به سطوح یکی از بزرگ ترین ویژگی های این دستگاه می باشد، این دستگاه ها بدون نیاز به مواد شوینده و تنها با استفاده از پاشش آب پر فشار بر روی سطوح تمامی انواع آلاینده را از روی سطوح جدا نموده و نظافت موثر و با کیفیتی را در زمانی کوتاه ارائه می دهند. قدرت بالای این دستگاه ها در نظافت و کاهش در مصرف مواد شوینده موجب سازگاری بالای این دستگاه ها با محیط زیست گردیده است. استفاده از فشار بالای آب به منظور نظافت سطوح، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب در مقایسه با شستشو با فشار آب معمولی دارد. کاهش در مصرف آب و مواد شوینده علاوه بر سازگاری دستگاه با محیط زیست تاثیر قابل ملاحظه ایی در کاهش هزینه ها دارد.

طول عمر و مقاومت بالای دستگاه کارواش صنعتی در شرایط سخت کاری

کارواش صنعتی و بدنه مقاوم در برابر شرایط سخت کاریاز آنجایی که دستگاه های واتر جت یا همان شوینده های فشار قوی ارتباط مستمر و مستقیمی با آب دارند، بدنه و اجزای داخلی این دستگاه ها از مواد ضد خوردگی و مقاوم در برابر شرایط سخت کاری ساخته شده و همین امر موجب کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری این دستگاه ها گردیده است. استفاده از سیستم های قطع کن اتوماتیک در ساختار این دستگاه ها، با رها شدن ماشه تفنگی به صورت اتوماتیک جریان آب ورودی به پمپ را قطع نموده و از این رو مانع از استهلاک پمپ و در نهایت کاهش عمر مفید دستگاه می گردد.

فشار عملیاتی قابل تنظیم در دستگاه های واتر جت

واتر جت یا شوینده فشار قویدستگاه های کارواش صنعتی به منظور افزایش کارآیی دستگاه مجهز به سیستم های تنظیم فشار می باشند. انتخاب فشار کاری مناسب با نوع آلاینده ها و جنس سطوح  نه تنها کیفیت نظافت را ارتقا می دهد بلکه مانع از ایجاد خسارت بر روی سطوح هدف شده و افزایش بهره وری و کارآمدی دستگاه را در پی دارد.





دسترسی به نقاط دشوار و دور از دسترس

کارواش صنعتی و دسترسی اسان به نقاط دشوار با کارواش صنعتیواتر جت های صنعتی به واسطه استفاده از لنس ها و نازل ها به د=راحتی می توانند نقاط دشوار و دور از دسترس را نظافت نمایند. استفاده از نازل های متنوع با تنظیم چگونگی پاشش اب بر روی سطوح هدف تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت و سرعت عملیات نظافتی دارد.


لینک های مفید:

دستگاه واتر جت : فهرست محصولات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا