مقالات آموزشی

کارواش اتوماتیک پیشرفته برای شستشو و ضدعفونی ناوگان حمل مواد غذایی

با فراگیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان، هر چیزی باید تا حد امکان تمیز نگه داشته شود تا شیوع و همه گیری بیماری به حداقل برسد. سیستم حمل و نقل جاده ای به ویژه حمل مواد غذایی از این قاعده مستثنا نبوده و باید تریلرهای جا به جا کننده محصولات از کارخانه به دیگر نقاط، همواره در شرایط کاملاً تمیز و بهداشتی قرار داشته باشند. شاید ضدعفونی ماشین آلات سنگین در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، اما راه حل های مهمی مانند کارواش اتوماتیک پیشرفته برای تمیز کردن حرفه ای این تجهیزات وجود دارد که با حداکثر راندمان و بهره وری همراه است.

 

اهمیت شستشوی تریلرها و کانتینرهای حمل مواد غذایی

وجود بهداشت و پاکیزگی در همه صنایع ضروری است و برای کارخانه ها و انبارهای مواد غذایی اهمیتی چند برابری پیدا می کند به صورتی که هرگز نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود و یا با روش های ساده از کنار آن آسان گذر کرد. از همین رو بخش های بیرونی و درونی کانتینرهایی که انواع مواد غذایی به وسیله آن حمل می گردد، باید به دقت شستشو شوند و لازم ذکر است که شستشو امری ضروری بوده ولی کافی نیست و باید در کنار آن با استفاده مواد و روش های مناسب ضدعفونی گردد تا مواد غذایی در شرایط بهداشتی بهینه حمل و نقل شوند. مسئولان در صنایع غذایی باید تدابیری بیاندیشند که تریلرها هنگام ورود به کارخانه یا انبار ضدعفونی شوند.

 

روش های ضدعفونی کانتینر

برای شستشوی تریلرها و کانتینرها امکان استفاده از دو روش دستی و اتوماتیک وجود دارد. زمانی که روزانه تعداد زیادی تریلر به کارخانه ورود و خروج داشته باشند شستشو و ضدعفونی دستی دشوار خواهد بود و همین دشواری ممکن است به بی دقتی در نظافت منجر شود. برای جلوگیری از این پدیده و افزایش سرعت، کیفیت و دقت شستشو و ضدعفونی کنندگی سیستم های اتوماتیک با عنوان کارواش اتوماتیک پیشرفته طراحی و تولید شده اند که بخش های بیرونی تریلر و کانتینر را شستشو داده و ضدعفونی می کند و در مدل های پیشرفته تر و حرفه ای امکان شستشو و ضدعفونی بخش های بیرونی نیز فراهم آمده است.

 

کارواش اتوماتیک پیشرفته - کارواش صنعتی
دستگاه کارواش اتوماتیک پیشرفته

 

کارواش اتوماتیک پیشرفته برای شستشوی داخل کانتینر

دستگاه های کارواش اتوماتیک برای شستشوی حرفه ای و هرچه بهتر انواع خودروهای سواری و ماشین های سنگین طراحی و تولید شده اند و در حال حاضر تجهیزاتی در این زمینه ساخته شده که انقلابی در شستشو و ضدعفونی وسایل نقلیه به شمار می آید. تکنولوژی جدید یک ضدعفونی کننده مؤثر و ایمن جهت بخش های داخلی تریلرها می باشد که در مقایسه با روش های دستی زمان شستشو به میزان ۶۰% کاهش می یابد. تکنولوژی شوینده داخلی اتوماتیک اولین تجهیز دارای استاندارد اروپا است که برای شستشوی داخلی و ضدعفونی کردن تریلرهای یخچال دار مخصوص حمل مواد غذایی، دارویی و کانتینرهای کشتیرانی کاربرد دارد.

ضدعفونی دستی تریلرها به اندازه زیادی به صحت استفاده از مواد ضدعفونی کننده یعنی نوع، کیفیت و دوز آن بستگی دارد. اما با داشتن کارواش اتوماتیک پیشرفته یعنی شوینده داخلی، بیشترین سطح از راندمان در شستشو و ضدعفونی داخلی، به شیوه ای کنترل شده و ایمن به دست خواهد آمد. با مصرف دقیق مواد شوینده و ضدعفونی کننده، غلظت، کمیت و زمان واکنش لازم برای هر ناوگان حمل و نقل برآورده می شود. کارواش اتوماتیک پیشرفته با دارا بودن سیستم شستشوی فشار قوی می تواند فضای داخلی وسایل نقلیه به طول ۱۶ را شستشو دهد و گرد و خاک را از آن خارج نموده و درون یک محفظه جمع آوری کند. به عنوان مثال، طبق یک برنامه ۵ دقیقه ای استاندارد، می توان تمیز کردن و ضدعفونی کردن مؤثر را انجام داد و در عین حال مصرف مواد شیمیایی کنترل شده و هزینه کمتری صرف می شود.

 

کارواش اتوماتیک پیشرفته برای شستشوی خارج تریلر و کانتینر

به منظور تمیز نمودن بخش های بیرونی ناوگان حمل و نقل مواد غذایی، راه حل ایده آلی وجود دارد که فرآیند شستشو و ضدعفونی مؤثر را با هم انجام می دهد. کارواش اتوماتیک پیشرفته همه فناوری هایی که متخصصان نیاز دارند، با خود به همراه دارد. این دستگاه متفاوت،‌ دارای یک برنامه پیش شستشو با فوم شیمیایی می باشد که آن را از دیگر سیستم های شستشوی اتوماتیک جدا می سازد. بافت فومی شوینده راندمان بالاتری از محصول شیمیایی را تضمین می کند، چرا که مدت زمان بیشتری با سطح وسیله نقلیه تماس دارد و در نتیجه مدت زمان کافی برای واکنش در اختیار دارد. علاوه بر این عملکرد اتوماتیک سیستم پیش شستشوی شیمیایی کارواش اتوماتیک پیشرفته سبب صرفه  جویی در وقت و کنترل مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده می گردد.

 

ساختار کارواش اتوماتیک پیشرفته شستشوی بیرونی

دستگاه کارواش اتوماتیک پیشرفته برای شستشوی ناوگان حمل و نقل مواد غذایی، دارای برس های عمودی با عملکرد شستشوی مضاعف و تزریق شامپو با پمپ دوزینگ، پیکربندی انعطاف پذیر تا ۱۵ برنامه و بسیاری مزیت های دیگر است. هم چنین گزینه های دیگری مختلف دیگری مانند سیستم های پیش شستشوی اتوماتیک با فشار بالا برای شستشوی بخش های پایینی، بالایی و جانبی بوده که می تواند تمامی زوایا و گوشه های وسیله نقلیه را شستشو دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا