مقالات آموزشی

مزایای اسکرابر صنعتی و ویژگی های عملکردی آن چیست؟

بهداشت یک محیط با کنترل همه عواملی که تاثیر سوء بر سلامت انسان ها دارند فراهم می شود. مسأله بهداشت محیط جنبه های گوناگونی دارد که بهداشت عمومی یکی از مصادیق آن می باشد و در جهت پیشگیری از بیماری ها و انتشار میکروب ها انجام می گیرد. محل زندگی و تمامی محیط های کاری ما انسان ها از جمله اماکنی هستند که کنترل آلودگی ها و ایجاد شرایط امن و بهداشتی در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. بهداشت عمومی ممکن نمی شود مگر از طریق انجام نظافت های عمیق و شستشوی سطح زمین می تواند یک شروع مناسب برای این تحقق این امر باشد. دستگاه کفشوی صنعتی مکانیزه دستگاه نظافتی کارآمد برای شستشوی عالی سطح زمین می باشد. در اینذ مقاله قصد داریم به سوال مزایای اسکرابر صنعتی چیست پاسخ دهیم.

مهم ترین مزایای اسکرابر صنعتی چیست

تجهیزات نظافت مکانیزه کف که جهت شستشوی بهینه سطوح تجاری، اداری به کار میروند میتوانند مزایای بسیاری برای این محیط ها به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از مزایای اسکرابر صنعتی اشاره می کنیم.

ارتقا کیفیت سلامت و افزایش استاندارد ها

دستگاه های نظافت مکانیزه و کف شور صنعتی میتواند با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های به روز میتواند کیفیت بهینه فرایند نظافت را تضمین نماید. این دستگاه کف شور با مجهز بودن به برس چرخشی و سرعت چرخش بالا آلودگی ها را از سطح جدا نموده و میتواند توسط سیستم مکنده سطح را به طور کامل خشک نماید. این امر باعث افزایش کیفیت نظافت و ایمنی محیط میگردد. به کار گیری کف شور صنعتی نظافت با ارتقا کیفیت نظافت محیط در بالا بردن استاندارد های سلامت محیط تجاری برای مراجعین و مشتریان تاثیر گذاری بالایی دارد.

داشتن ابعاد و طراحی مناسب

تنوع در طراحی و ابعاد گوناگون کف شور های صنعتی آنها را به دستگاه های مناسب و کارآمد برای انجام فرایند نظافت در محیط های گوناگون نموده است. اسکرابر های با ابعاد کوچک در نظافت محیط های متراکم و کم وسعت مانند راهرو ها، سرویس های بهداشتی و اتاق ها مورد استفاده قرار گرفته شود. همچنین در کف شوی سرنشین دار که با ابعاد بزرگتر طراحی میشوند، امکان نظافت سطوح و محوطه های وسیع برای کاربران فراهم می آید که و کاربر میتواند به راحتی برا نظافت از دستگاه استفاده نماید.

مزایای اسکرابر صنعتی

مانور پذیری بالا و کاربرد آسان

انواع دستگاه کف شور صنعتی با ابعاد و طراحی گوناگون، مانور پذیری بالایی داشته و میتواند فرایند نظافت محیط را به انجام میرسانند. این تجهیزات کاربری آسانی داشته و نیاز به آموزش خاص نداشته از این رو به راحتی توسط افراد قابل استفاده خواهند بود. تولید دستگاه اسکرابر در مدل های برقی و باتری دار، باعث شده این دستگاه در محیط های گوناگون به راحتی مورد استفاده قرار میگیرند.

مقرون به صرفه بودن

با استفاده از اسکرابر هزینه های نظافتی در بلند مدت کاهش یافته و از طرف دیگر نیروهای انسانی می توانند وقت خود را سایر امور مهم و ضروری بپردازند. به همین دلیل قیمت اسکرابر مقرون به صرفه است.

رعایت اصول بهداشتی

زمین شوی صنعتی بر خلاف شیوه های قدیمی که فقط آلودگی را به اطراف پخش می کنند، با سیستم مکش خود آلاینده ها را جمع آوری کرده و از محیط حذف می گرداند.

تنوع در طراحی و ساخت دستگاه اسکرابر

میزان رفت و آمد، متراژ، شکل و ساختار محیط و شدت آلودگی در محیط های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته و این مسئله تولید کنندگان ماشین آلات نظافتی را بر آن می دارد تا به ساخت دستگاه های کف شوی صنعتی در طرح ها و اندازه های متنوع اقدام نمایند. جهت شستشوی سطوح در فضاهای کوچک و یا دارای تراکم محیطی و موانع حرکتی، اسکرابرهای دستی طراحی شده اند و برای محیط های بزرگ تر و وسیع تر مدل های خودرویی طراحی و تولید شده اند که این ماشین آلات جدا از نوع کاربری محیط، به نحوی قابل ملاحظه شستشوی عمیق و حرفه ای سطوح را انجام می دهند.

سرعت عمل بالا

در صنایع، کارخانه ها، مراکز تجاری، درمانی و … زمان از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر برای انجام عملیات نظافت و شستشو فرآیندها توقف پیدا کند، برای آن مجموعه مطلوب نخواهد بود. در چنین شرایطی همواره تاکید بر بهره مندی از تجهیزات مکانیزه نظافتی می باشد و اگر در شرایط مشابه مدت زمان صرف شده برای نظافت و شستشوی یک محیط را با دو روش دستی و مکانیزه با یکدیگر قیاس نماییم، خواهیم دید که زمین شوی صنعتی سطوح را در بازه زمانی بسیار کوتاه تر و با کیفیت بسیار مطلوب تر به انجام می رساند. کاهش زمان نظافت با افزایش بازدهی و افزایش بهره وری نیروهای انسانی همراه است.

مهم ترین مزایای اسکرابر صنعتی چیست

کارایی حرفه ای دستگاه کف شور صنعتی

دستگاه های اسکرابر صنعتی از طراحی دقیق مهندسی برخوردار هستند که در طراحی و ساخت آن تمامی جوانب و استانداردهای نظافتی در نظر گرفته شده است. یکی از این استانداردها عدم تداخل مخازن آب تمیز و کثیف از یکدیگر بوده به صورتی که پس از جمع آوری آب آلوده، دوباره به چرخه شستشو باز نمی گردند و در نتیجه آلودگی های موضعی در محیط منتشر نمی شوند. هم چنین بر طبق استانداردهای وضع شده مخازن دستگاه به آسانی در دسترس قرار دارند که به این ترتیب به طور کامل تخلیه شده و دیگر اجزایی که نیاز به نظافت پیوسته دارند، به سهولت تمیز می شوند. ای ویژگی ها توانایی اسکرابر را در شستشوی بهداشتی سطوح افزایش داده و سبب کارکرد حرفه ای دستگاه می گردد.

همزمانی عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح

یکی از مزایای استفاده از دستگاه های کف شوی فراهم نمودن بالاترین سطح ایمنی برای افراد حاضر در محیط می باشد. از آنجایی که در استفاده از شیوه های سنتی نظافت، عملیاتی به منظور خشک شدن سطوح انجام نمی گیرد و همین امر می تواند احتمال لیز خوردن و اسیب به افراد را در پی داشته باشد. این در حالی است که دستگاه های اسکرابر صنعتی به واسطه تجهیز به موتور مکنده و لاستیک تی نصب شده در بخش انتهایی دستگاه عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح را همزمان انجام داده و با خشک نمودن کامل سطوح کف نه تنها مانع از ایجاد محدودیت در دسترسی افراد به نقاط شسته شده می گردد بلکه با ایجاد سطوح خشک احتمال لغزندگی ناشی از رطوبت را به صفر می رساند.

ایمنی بیشتر اسکرابر صنعتی

در محیط های صنعتی، تجاری، درمانی، آموزشی و … که روزانه تعداد زیادی از کارکنان و مراجعه کنندگان در آن ها حضور دارند، تامین امینت این افراد در درجه اول اهمیت قرار دارد. لغزندگی سطح زمین به راحتی ایمنی و سلامت افراد را به مخاطره می اندازد و اگر هنگام شستشوی سطوح به این امر توجه نشود، خسارت های جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. اسکرابر با برخورداری از سیستم مکنده قوی بهترین و کارآمدترین ابزار برای نظافت محیط های عمومی به شمار می آید. این بدان معنا است که هر شخصی می تواند زمان کار دستگاه در محل حضور داشته باشد بدون آن که خطر لغزندگی و یا آسیب های دیگر در انتظار این افراد باشد و علاوه بر آن نیرو و زمان اضافه برای خشک نمودن سطح زمین صرف نخواهد شد.

بهره وری بالا کف شوی

نظافت محیط های وسیع چالش های خاص خود را دارد و برای مقابله با این چالش ها دستگاه اسکرابر سرنشین دار طراحی و تولید شده است. کفشوی خودرویی دارای مخازنی با گنجایش بالا و پهنای نظافتی بزرگ است که باعث می شود شستشوی سطح زمین در مدت زمان کوتاه تری انجام گیرد و از طرف دیگر تعداد دفعات تخلیه / پر کردن مخازن به حداقل کاهش یابد. به این ترتیب علاوه بر این که در وقت و هزینه صرفه جویی به عمل می آید، میزان بهره وری نیروهای انسانی و در نتیجه راندمان جمعی کار به شدت افرایش می یابد. این در حالی است که با استفاده از روش های دستی و سنتی اپراتور زمان زیادی را صرف تمیز شدن سطوح می نماید و در انتها با احساس خستگی به کار خود پایان می دهد.

کاربرد آسان زمین شوی

دستگاه اسکرابر به نحوی طراحی شده که یک کاربر آماتور طی فراگیری نکات کار با دستگاه، بتواند به راحتی کفشوی را مورد استفاده قرار دهد. اجزای داخلی زمینشوی صنعتی دارای دسترسی آسان هستند و قطعات مصرفی دستگاه نظیر برس، تی، شیلنگ ها و … با سهولت از دستگاه جدا شده و نظافت می شوند. مخازن آب تمیز و آب کثیف دسترسی سریع و آسان دارند و بعد از هر بار استفاده به سادگی تخلیه و نظافت شده و برای دفعات بعدی استفاده، آماده می شوند.

دسته بندی انواع کف شوی از لحاظ نوع کنترل

کفشوهای مکانیزه در دو رده دستی و سرنشین دار در دسترس عموم قرار دارند:

زمین شوی دستی

اسکرابر با هدایت دستی رده های کوچک و متوسط را در بر می گیرد و جهت شستشو محیط هایی با وسعت کمتر و تراکم بیشتر بسیار مناسب هستند. نحوه هدایت این دستگاه به گونه ای است که کاربر در پشت زمین شوی ایستاده و آن را به سمت جلو هدایت می کند. مراکز اداری، سالن های ورزشی، مجتمع های مسکونی، پارکینگ ها، مدارس و سایر فضاهایی با مساحت های کوچک و متوسط به وسیله زمین شوی دستی تمیز و درخشان می شوند.

اسکرابر دستی

زمین شوی خودرویی

با بزرگ تر شدن ابعاد و ظرفیت دستگاه نوع هدایت از دستی به خودرویی تغییر یافته به صورتی که همانند یک خودرو جایگاهی برای نشستن کاربر تعبیه شده و مانند یک خودرو هدایت و کنترل دستگاه را در دست می گیرد. دستگاه زمین شوی خودرویی برای شستشوی سطوح با مستحت بالا بسیار مناسب و کارآمد می باشد به صورتی که یک سایت بزرگ مانند انبار، کارخانه، پاساژ، فرودگاه و … در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت تمیز می گردد.

اهمیت استفاده از کف شور صنعتی و تجهیزات مکانیزه نظافت

حفظ نظافت محیط های تجاری و بخش های مختلف آن ها جهت ارتقا سطح سلامت و رعایت اصول بهداشتی در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. به کار گیری روش های قدیمی و دستی در نظافت محوطه ها و راهرو های مجتمع های تجاری، فرایند نظافت را زمان بر، خسته کننده و با کیفیت پایین به انجام میرساند. با استفاده از این روش ها کاربر مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی برای انجام نظافت بوده و در نهایت کیفیت مطلوبی از آن کسب نخواهد کرد. این در حالی است که کاربرد تجهیزات نظافت سطوح کف مکانیزه همچون کف شور صنعتی یا اسکرابر میتواند سرعت و کیفیت بالای نظافت را تضمین نماید.

افزایش سطح بهداشت محیط های تجاری، سلامت مشتریان و مراجعین را به همراه داشته و میتواند رضایتمندی آنها را بالا ببرد. این امر در بهبود نام تجاری و کسب و کار های حاضر در مجتمع منجر میشود. استفاده از کف شور صنعتی میتواند این امکان را برای شما فراهم کند تا با استفاده از آن نظافت راهرو ها، سالن هار گسترده، سرویس های بهداشتی و سایر نقاط را به شکلی بهینه و مطلوب به انجام برسانید.

قسمت های اصلی دستگاه اسکرابر صنعتی

کف شوی مکانیزه از چند بخش تشکیل شده که در یک نگاه می توان دریافت عملکرد هر یک از آن ها به چه میزان در کارایی خاص و قابل قبول کف شوی نقش دارد:

مخزن آب تمیز

مخزن آب تمیز اسکرابر محلی برای نگهداری آب تمیز و یا محلول شوینده می باشد. این بخش می تواند کوچک و یا به اندازی کافی بزرگ باشد و این به ساختار کلی و ابعاد دستگاه بستگی دارد. آب تمیز هنگام کارکرد دستگاه بر روی برس پاشش می شود و زمین را شستشو می دهد. در چرخه شستشو همواره آب تمیز مصرف می گردد و سیستم مکش دستگاه آب و آلودگی باقی مانده را جمع آوری نموده و به مخزن آب کثیف می فرستد، مخزنی که به طور کامل از مخزن آب تمیز مستقل است.

واحد مکش

سیستم مکش یا خشک کن یک بخش مهم و متمایز کننده در دستگاه های اسکرابر صنعتی به شمار می آید، چرا که سیستم مکش سبب جمع آوری آب و خشک شدن سریع سطح زمین می گردد. موتور مکنده (وکیوم) وظیفه ایجاد خلا را درون مخزن آب کثیف بر عهده دارد و انتقال آب و آلودگی از محیط بیرون به مخزن آب کثیف به دلیل وجود اختلاف فشار صورت می گیرد.

تی و مخزن آب کثیف

در بخش انتهایی همه اسکرابرها یک تی لاستیکی هلالی شکل قرار دارد که نسبت به خود دستگاه کمی پهنای بالاتری دارد. این تیغه لاستیکی در هنگام شستشوی سطح و حرکت دستگاه، آب باقی مانده روی زمین را جمع آوری می کند و با متمرکز نمودن آن در مرکز تی، کمک می کند موتور مکنده آلودگی را بهتر مکش کند. مواد از طریق شیلنگ مکش به مخزن آب کثیف راه پیدا نموده و در آن باقی می ماند. این مخزن به راحتی تخلیه شده و برای نظافت آسان دارای دسترسی راحت می باشد.

سیستم کنترلی

کاربر می تواند زمین شوی صنعتی را خاموش و روشن نماید و سیستم برس زنی و مکش را فعال یا غیر فعال نماید. طراحی این دستگاه ها بسیار ساده بوده و کاربر پس از یادگیری کار با اسکرابر صنعتی می تواند به کنترل کفشوی بپردازد. کفشورهای صنعتی دارای یک پنل ساده هستند که دکمه های روشن و خاموش، تنظیم سرعت، شاخص شارژ و … بر روی آن قرار دارد.

برای شستشوی چه سطوحی از کفشور صنعتی استفاده کنیم

کاربرد اسکرابر برای تمیز نمودن انواع سطوح سخت از جمله سنگ، سرامیک، اپوکسی، بتن، کاشی، موزائیک و کلیه کفپوش های سخت و مسطحی که مقاوم به آب است. برای مثال کفپوش هایی انبارها، بیمارستان ها، مراکز تجاری، فرودگاه ها و ده ها محیط تجاری و صنعتی دیگر که صاف و سخت می باشند به وسیله اسکرابر شستشو می گردند. در صورتی که سطح پستی و بلندی بیش از اندازه داشته باشد و یا زباله های ساینده بر روی زمین باشد، باید از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده شود. می توان بر اساس جنس کفپوش، نوع و شدت آلودگی از ماده شوینده مناسب به همراه دستگاه مکانیزه استفاده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا