مقالات آموزشی

کاربردهای دستگاه کارواش صنعتی پالایشگاه نفت

نفت ماده اصلی در ساخت پلاستیک، فوم، سوخت خودرو ها و تولیداتی از این دست می باشد که به صورت خام از زمین استخراج شده و طی فراینده هایی که در پالایشگاه های نفت بر روی آن انجام می گیرد تبدیل به محصولات متنوع می گردد. با توجه به ذخایر نفتی کشور، پالایشگاه ها از ظرفیت بالایی در پالایش بشکه های نغفتی استخراج شده بر خوردار می باشند. در این صنعت نیز چون صنایع دیگر، تولید محصولات با تولید ضایعات و آلودگی ها همراه می باشد. آلودگی های ایجاد شده در این صنایع اغلب اشتعال زا بوده و حضور انها رد محیط می تواند مشکلات متعدد و اسیب های پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری را بر پالایشگاه و محیط زیست وارد نمودهو موجب کاهش سودآوری و بهره وری کسب و کار گردد. از این رو شستشو و حذف آلاینده ها از محیط امری بدیهی بوده  ضامن بقا و سودآوری کسب و کار می باشد. کارواش صنعتی پالایشگاه شوینده فشار قوی مناسب و کارآمد برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی های انباشته در این محیط ها می‌باشد.

اساس کار دستگاه کارواش صنعتی پالایشگاه

دستگاه کارواش صنعتی پالایشگاه
دستگاه کارواش صنعتی پالایشگاه

دستگاه کارواش صنعتی به واسطه استفاده از سامانه ای مکانیزه فشار آب وارد شده به داخل دستگاه را افزایش داده و در نهایت آب پرفشار را بر روی سطوح مورد نظر پاشش می نماید. اب پر فشاراز توان بالایی در حذف لایه های عمیق الودگی بر خوردار  می باشد. فشار اب و دبی دو پارامتر مهم در دستگاه وئاترجت صنعتی می باشند. هر چه دبی اب بیشتر باشد، سرعت عملیات شستشو و نظافت بیشتر شده و هر چه فشار اب بیشتر باشد، توان دستگاه در حذف لایه های عمیق آلودگی بیشتر می شود. استفاده از نازل های متنوع و مناسب با نوع عملیات نظافتی تاثیر بسزایی در راندمان کاری دارد.

شستشو و حذف آلودگی های نفتی از سطوح کف

حذف آلودگی نفتی از سطوح کف
حذف آلودگی نفتی از سطوح کف

سطوح کف در پالایشگاه ها به دلیل ریزش مواد نفتی بسیار آلوده و کثیف می باشند. ماندگاری آلاینده ها بر روی سطوح کف می توانند تررد افراد و ماشین آلات را مختل نماید. از این رو شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی از روی سطوح کف امری لازم و ضروری است. در شیوه های سنتی نظافت از حجم بالایی از مواد شوینده و آب برای حذف لایه های عمیق آلودگی استفاده می شد. شستشو و حذف آلاینده های انباشته با استفاده از شیوه های سنتی بسیار زمان بر می باشد، اما استفاده از شیوه های نوین و به کار گیری تجهیزات مکانیزه و صنعتی چون دستگاه های کارواش صنعتی پالایشگاه ابزاری مناسب و مقرون به صرفه در حذف موثر و با کیفیت آلاینده ها از روی سطوح کف می باشد.

شستشو و نظافت مبدل حرارتی

شستشوی مبدل حرارتی با کارواش صنعتی پالایشگاه
شستشوی مبدل حرارتی

مبدل های حرارتی کاربرد گسترده ای در پالایشگاه ها دارند. مبدل ها از لوله های متعددی تشکیل شده اند. به مرور زمان و با استفاده مستمراز این مبدل ها، موجب نشست رسوب در بین لوله های شده و در نهایت فرایند انتقال گرما را مختل می نماید. با توجه به این که استفاده از شیوه های سنتی در نظافت مبدل ها عملا غیر ممکن می باشد استفاده از شیوه های نوین و به کار گیری تجهیزاتی چون دستگاه واتر جت صنعتی به راحیت می تواند رسوب و دیگر آلاینده های موجود در لوله ها را با کیفیت بالایی شستشو داده و نظافت نماید.

شستشو و نظافت تانکرهای نفت خام

شستشوی تانکر نفت خام با کارواش صنعتی پالایشگاه
شستشوی تانکر نفت خام

در پالایشگاه ها نفت خام استخراج شده را در تانکر ها نگهداری می کنند. تانکرهای نگهدارنده نیز همانند دیگر بخش های پالایشگاه مستعد انواع آلودگی می باشند. کارواش صنعتی پالایشگاه گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت آلاینده ای انباشته بر روی تانکرها می باشد. مخازن و تانکرها به دلیل نگه داری دائمی مواد نفتی دچار رسوب و جرم خواهند شد که با تشدید میزان آن ها فرسودگی و خرابی زودرس وقوع پیدا می کند و از طرف دیگر انباشت آلودگی مانع از مشاهده ترک ها یا خرابی های مخزن و تانکر می شود و در این شرایط دستگاه واترجت صنعتی مناسب و کارآمد می باشد.

حذف قیر با کارواش صنعتی پالایشگاه

حذف قیر با کارواش صنعتی پالایشگاه
حذف قیر

قیر به عنوان آخرین محصول پالایش نفت خام چسبندگی بالایی داشته و با گذشت زمان، سفت و سخت می شود. شستشو و حذف قیر های ریخته شده در بخش های گوناگون پالایشگاه با استفاده از واترجت صنعتی بسیار آسان و سریع و مقرون به صرفه می باشد. قیر خاصیت چسبندگی بالایی دارد که برای جداسازی آن ها از سطوح فشار بالاتری از دستگاه کارواش صنعتی پالایشگاه لازم است و معمولا فشار عملیاتی بیش از ۳۰۰ بار لایه های سخت قیر را از روی سطح بر می دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا