مقالات آموزشی

استفاده از مکنده صنعتی برای جمع آوری خاکستر

ژنراتور ها و بویلر ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار و خاکستر ناشی از این تجهیزات بایستی بطور منظم جمع آوری شوند تا طول عمر آنها افزایش یابد. جاروبرقی و مکنده صنعتی معمول توانایی جمع آوری این ذرات ریز پر حرارات را دارند. زیرا از سیستم فیلتراسیون مورد نیاز برای استخراج ذرات بسیار ریز بی بهره هستند. به همین دلیل برای نظافت بویلر ها باید از مکنده های مخصوص جمع آوری این مواد استفاده نمود. در این مقاله این نوع مکنده ها با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرند.

مکنده صنعتی مخصوص نظافت و نگهداری بویلر

مکنده صنعتی مخصوص جمع آوری خاکستر پر حرارتاین مکنده صنعتی بطور تخصصی برای نظافت کردن داخل بویلر ها طراحی و تولید می شود. کمپانی دلفین از جمله شرکت هایی است که این دسته از جاروها را طراحی نموده تا صنایع مرتبط به سهولت و با استاندارد های مربوط فرآیند نظافت داخل بویلر ها و ژنراتور ها را انجام دهند. این مکنده صنعتی دارای ابعاد منسجم، قابلیت جابجایی و حمل و نقل و فیلتر با بازدهی بالا می باشد. بسته به نیاز، دستگاه جارو برقی صنعتی مخصوص جمع آوری خاکستر را قابل تجهیز به فیلتر های ضد سایش ، فیلتر Nomex ( فیلتری با تحمل دمای بالا تا ۲۵۰ درجه) ، فیلتر کلاس M و فیلتر هپا هستند. این فیلتر ها دستگاه جاروبرقی را برای نگهداری از گرمکن ها و ژنراتور های حرارتی، بطور کامل ایمن می سازند.

جمع آوری خاکستر پر حرارت

زمانیکه در یک محیط صنعتی نیاز به جمع آوری خاکستر روشن پر حرارت باشد، عملیات جمع آوری خاکستر ها باید طبق اصول ایمنی و با تجهیزات مناسب انجام گیرد. برای این فرآیند بایستی از تجهیزات جانبی مخصوص همراه با دستگاه مکنده صنعتی که تحمل دماهای بالا را دارند، استفاده شود. خرطومی و پارویی مقاوم در برابر حرارت و فیلتر Nomex از جمله این تجهیزات هستند.

انتخاب مکنده مناسب

قبل از انتخاب مکنده صنعتی جهت کاربرد های نظافتی خاکستر حتما باید به نکاتی در جهت عملکرد بهتر دستگاه و هدر نرفتن هزینه توجه نمود. اندازه سیستم ( بویلر دیوار یا تاسیسات حرارتی مجزا) و نوع سوخت مورد استفاده در بویلر بطور کامل بر روی نوع نگهداری مورد نیاز تاثیر گذار است.

مکنده صنعتی ۲۰۲DS با فیلتر Nomex

مکنده صنعتی دارای فیلتر Nomex مخصوص جمع آوری خاکسترپیشنهاد کاربردی دلفین، جاروبرقی صنعتی مخصوص جمع آوری خاکستر با نام ۲۰۲DS می باشد. این مکنده جمع و جور با برخورداری از فیلتر Nomex در جمع آوری خاکستر های پر حرارت ایمن عمل می نماید. این فیلتر برای مکش مواد پر حرارت عملکرد عالی دارد. تجهیزات جانبی دیگر مانند پارویی و خرطومی با قابلیت تحمل دماهای بالا نیز برای این مکنده صنعتی فراهم شده اند. بخش جدا کننده آب ( water separator ) دیگر ویژگی مهم این مکنده ساخت کمپانی دلفین می باشد. این سیستم باعث افزایش ظرفیت جمع آوری شده و گرد و غبار های ورودی دارای حرارت بالا را خنک می کند. وجود این سیستم ایمنی باعث شده تا مکنده در محیط های صنعتی دارای خاکستر های پر حرارت بصورت ایمن و کارآمد عمل نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا