مقالات آموزشی

نحوه عملکرد دستگاه کارواش اتوماتیک

شستشو و نظافت دستی خودرو ها مستلزم تعداد نیروی خدماتی زیادی بوده و مقادیر بالایی آب و مواد شوینده نیاز دارد. این در حالیست که استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی چون دستگاه های کارواش اتوماتیک ، با کاهش محسوس در مقدار آب مصرفی و تعداد نیروی خدماتی، گزینه مناسبی برای شستشوی سریع و با کیفیت سطوح بدنه خودرو ها می باشد.




دسته بندی دستگاه هایکارواش اتوماتیک

دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک بر اساس نحوه عملکرد دستگاه کارواش به دو دسته کارواش های اتوماتیک دروازه ای و کارواش های تونلی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت:


کارواش اتوماتیک دروازه ای

کارواش توماتیک دروازه ایدر این مدل از کارواش ها، تجهیزات کارواش اتوماتیک که شامل برس ها، نازل های پاشش و سیستم خشک کن می باشد، بر روی یک دروازه نصب شده است. در کارواش های اتوماتیک دروازه ای خودرو ثابت بوده و عملیات شستشو با حرکت دروازه دستگاه بر روی ریل های نصب شده بر روی زمین انجام می گیرد. این دستگاه ها در هر بار استفاده قادر به شستشوی یک خودرو هستند. ابعاد این مدل از کارواش ها در مقایسه با مدل های تونلی کوچک تر بوده و از این رو به فضای کمتری برای نصب و راه اندازی نیاز دارند.


کارواش اتوماتیک تونلی

کارواش اتوماتیک تونلیدر مدل های تونلی هر بخش از دستگاه کارواش اتوماتیک در راستای دیگری قرار گرفته و با ورود خودرو به هر بخش، عملیات شستشوی مربوطه بر روی آن انجام می شود. در این مدل ها تجهیزات ثابت بوده و خودرو با قرار گرفتن بر روی نوار نقاله به داخل تونل کارواش هدایت می شود. این مدل از دستگاه های شستشوی خودرو به واسطه طراحی ویژه ایی که دارند در هر بار امکان شستشوی بیش از یک خودرو را دارند.



چگونگی عملکرد دستگاه کارواش

هر فرآیند شستشوی شامل مراحل زیر می باشد:


۱-ورود خودرو به داخل دستگاه

کارواش تمام اتوماتیکدر مدل های دروازه ای خودرو در محل دستگاه کارواش اتوماتیک پارک می شود و در مدل های تونلی با قرار گرفت بر روی نوار نقاله دستگاه به صورت اتوماتیک به داخل تونل هدایت می شود.




۲- پاشش شامپو و مواد شوینده در دستگاه کارواش تمام اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و پاشش شامپودر این مرحله شامپو و مواد شوینده از طریق نازل های مخصوص بر روی برس ها و بدنه خودرو پاشش می شود. استفاده از این مواد نقش موثری در از بین بردن آلودگی ها و ارتقا کیفیت نظافتی دارد. معمولا تعداد نازل پاشش فوم بیشتر از تعداد نازل پاشش شامپو می باشد. جهت نازل های پاشش شامپو بر روی برس های دستگاه تنظیم شده در حالیکه نازل های پاشش فوم بر روی بدنه خودرو تنظیم شده است.


۳- واحد برس زنی

کارواش اتوماتیک و برس زنیپس از پاشش شامپو و فوم نوبت به سیستم برس زنی می رسد. در این مرحله برس های دوّار عمودی و افقی با سرعت بالا تمامی سطوح بدنه خودرو را شستشو داده و آلاینده های چسبیده به سطوح را از بین می برند. استفاده از برس هایی از جنس فوم یا پلی اتیلن مانع از ایجاد خش بر روی بدنه خودرو ها می گردد.


۴- آبکشی نهایی و پاشش واکس در کارواش مکانیزه

کارواش اتوماتیک و ابکشی نهاییپس از پایان مرحله برس زنی، با استفاده از نازل های پاشش آب، مواد شوینده و آلاینده های سطحی را شستشو می دهند. در این مرحله به منظور تسریع در فرایند خشک شدن خودرو ها، از پاشش واکس خشک کن استفاده می نمایند. واکس پاشش شده بر روی بدنه خودرو ها موجب تجمیع قطرات آب روی بدنه و ریزش سریع تر آنها از روی بدنه خودرو می گردد.


۵- خشک کردن بدنه با دمش هوای گرم

کارواش اتوماتیک و نظافت کامل سطوح خودرودر این مرحله با استفاده از دمش هوای گرم تمامی آب و رطوبت باقی مانده بر روی سطوح بدنه خودرو از بین می رود.


مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

  1. داخل یک مجموعه کارواش معمولی ماشین که حدود ۱۲ تا اپراتور داره برای شستن ماشین، چنتا ازین کارواش دروازه ای ها نصب کرد؟ برای مشاوره کجا باید تماس بگیریم؟

    1. سلام وقت بخیر، برای دریافت مشاوره برای خرید دستگاه کارواش اتوماتیک و یا دریافت لیست قیمت دستگاه کارواش میتوانید با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا