مقالات آموزشی

کارواش اتوماتیک دستگاهی برای شستشوی مکانیزه خودرو

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از خودرو، باید راهکاری مناسب نیز برای شستشو و نظافت خودرو ها در نظر گرفت. شستشوی خودرو ها معمولا با روش های سنتی و دستی انجام می پذیرد. اما این روش دارای معایبی از قبیل نیاز به زمان طولانی، مصرف بالای آب و صرف انرژی زیاد توسط فرد می باشد که موجب شده صاحبان خودرو به روش های جدید برای شستشوی وسیله نقلیه خود روی بیاورند. دستگاه کارواش اتوماتیک بدین منظور طراحی و ساخته شده است و با کیفیت بالایی انواع خودرو را شستشو می دهد. سرعت شستشوی خودرو به وسیله کارواش اتوماتیک بسیار سریع تر از شستشوی دستی می باشد. همچنین این دستگاه ها در مصرف آب و مواد شوینده نیز صرفه جویی می نمایند.

انواع دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه های کارواش اتوماتیک از نظر ساختار و کاربرد دارای مدل های مختلفی می باشند. از نظر ساختار کارواش ها به دو دسته کارواش دروازه ای و کارواش تونلی تقسیم می شوند. هردو دارای مراحل استاندارد و مشابه هم هستند اما ساختار دستگاه متفاوت است.  همچنین این کارواش ها را از نظر بزرگی و ابعاد می توان به دو دسته سواری شوی و اتوبوس شوی تقسیم نمود.

کارواش دروازه ای

کارواش دروازه ای به این گونه است که تمامی تجهیزات از جمله برس، خشک کن و نازل های پاشش بر روی یک چهارچوب قرار گرفته اند. خودرو در هنگام شستشو در محل معینی قرار می گیرد، سپس چهارچوب که بر روی یک ریل قرار گرفته شروع به حرکت می کند. بدین طریق مراحل شستشو کارواش سواری شوی از جمله پیش شستشو، پاشش مواد شوینده، برس زنی، آب کشی و خشک کردن به ترتیب توسط این دروازه و با حرکت آن انجام می شود.

کارواش تونلی

در کارواش اتوماتیک تونلی بخش های مختلف شستشو به صورت جداگانه می باشند و هر تجهیز بر روی یک چهارچوب مجزا قرار گرفته اند. در این حالت خودرو بر روی یک نوار نقاله قرار می گیرد و توسط دستگاه از میان چهارچوب ها عبور داده می شود و به ترتیب تجهیزات فعال می شوند تا روند شستشو را کامل نمایند. کارواش تونلی نسبت به کارواش دروازه ای نیاز به مساحت بیشتری دارد. از طرفی به دلیل توانایی شستشوی چند خودرو به طور موازی، نسبت به مدل دیگر تعداد خودروی بیشتری را در هر ساعت شستشو می دهند. به همین دلیل برای محیط هایی با تعداد مراجعه بالا در نظر گرفته می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا