مقالات آموزشی

کاربرد بی رقیب دستگاه کفشور و سوییپر در صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی یکی از پویاترین صنایع فعال در کشور است و کارخانه های تولیدی در این زمینه گسترش و پیشرفتی روز افزون دارند. با بالاتر رفتن ظرفیت تولید کارخانه ها حجم تولید آلاینده ها نیز افزایش پیدا می کند و جمع آوری سریع، صحیح و اصولی پسماندها و ضایعات با هدف بهبود کیفیت محصولات تولیدی و حفظ ایمنی محیط کار ضرورت می یابد. از همین رو تدوین برنامه های دقیق و منظم در دستور کار تولید کنندگان قرار می گیرد. آلودگی ها موارد مختلفی را هم چون گرد و غبار، براده های فلزی، مواد چرب و روغنی و … را در بر می گیرند و جهت حذف تمامی آن ها باید تصمیم های هوشمندانه و اقدام های لازم صورت گیرد. از مهم ترین بخش های یک کارخانه خودروسازی و قطعات خودرو سالن های تولید است که نظافت و تمیزی آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به این که شرایط محیطی و نوع آلاینده ها در مراکز صنعتی با سایر فضاهای عادی کاملاً متفاوت است، به منظور انجام عملیات نظافت باید تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی نظیر دستگاه کفشور و سوییپر و … استفاده گردد.

دستگاه های نظافتی کاربردی در صنایع خودروسازی

سوییپر کارخانه خودروسازیساخت انواع تجهیزات پیشرفته نظافتی صنایع را به سمت مکانیزه شدن پیش برده و در نتیجه این ماشین آلات جایگزین ابزارهای دستی گردیده اند؛ ابزارهایی که با گسترش صنایع نمی توانند از پس نیازهای نظافتی برآیند. طراحی دستگاه های نظافت صنعتی از جمله کفشور صنعتی ، سوییپر ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی و سایر تجهیزات نظافتی مطابق با شرایط محیط های سخت کار صنعتی صورت گرفته است از همین رو این قابلیت را دارند تا آلودگی های سخت و سنگین را حذف گردانند. در کارخانه های خودروسازی و قطعات مرتبط با آن جهت نظافت و شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار دستگاه های مختلف قابل به کارگیری هستند.

شستشوی سطوح هموار کارخانه با دستگاه کفشور

شستشوی کف کارخانه با دستگاه کفشورسطح زمین در سالن های تولید، انبارها و محوطه های باز آلودگی های مختلفی را در بر می گیرند و با توجه به نوع آلودگی و جنس سطح باید نظافت یا شستشو شوند و در برخی موارد نیز لازم است هم رو فرآیند جمع آوری ضایعات و شستشوی کف در یک محیط مشخص انجام گیرد. در اینجا یک دستگاه زمین شوی صنعتی میتواند فرایند نظافت را با سرعت و کیفیت باور نکردنی به انجام برساند. برای کسب اطلاعات جامع دستگاه اسکرابر به مقاله آماده شده در خصوص این دستگاه مراجعه کنید.

نظافت کف کارخانه خودروسازی با سوییپر

نظافت کارخانه خودروسازی با دستگاه سوییپردر مراحل مختلف فرآیندهای تولید و جا به جایی مواد و محصولات حجم قابل توجهی از آلاینده ها و پسماندها به محیط کارخانه راه پیدا می کنند. به منظور جمع آوری آلودگی های سطح زمین در صنایع خودروسازی دستگاه های سوییپر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. سوییپر دستگاهی مکانیزه و قدرتمند می باشد که به منظور نظافت سطوح کف و جمع آوری حجم انبوهی از گرد و خاک و زباله های خشک و کوچک طراحی و تولید شده است. سوییپر خوردویی با دارا بودن یک برس مرکزی و دو برس جانی زباله ها را از مسیر حرکت خود و گوشه ها و کناره ها جمع آوری نموده و در مخزن دستگاه جای می دهد.

شستشوی کف کارخانه خودروسازی با دستگاه کفشور

شستشوی کف کارخانه خودروسازی با دستگاه اسکرابردر کنار عملیات نظافت یعنی جمع آوری ضایعات و پسماندها که می تواند شامل مواد دور ریز و یا قابل بازیابی باشند، سالن های تولید و دیگر فضاهای سرپوشیده باید شستشو گردند. شستشوی سطوح کف به وسیله دستگاه کفشور انجام می شود. اسکرابر ابزاری پر قدرت و بی نظیر برای شستشوی سریع، آسان و باکیفیت سطح زمین به شمار می آید که نقش موثر و انکارناپذیری در افزایش میزان بهره وری نیروهای انسانی و بازدهی تولید کارخانه دارد. دستگاه های اسکرابر صنعتی مجموعه کاملی از یک سیستم شستشو هستند، به آن معنا که هم زمان با شستشو سامانه مکش (خشک کن) نیز فعال است و آب و آلودگی باقی مانده در محیط کارخانه را جمع آوری می نماید.

انواع دستگاه کفشور

اسکرابر برقیبا توجه به تفاوت ویژگی های محیطی، امروزه دستگاه های اسکرابر متنوعی از لحاظ اندازه به بازار عرضه شده است که استفاده از این تجهیزات را در اماکن گوناگون امکان پذیر می سازد. با توجه به تفاوت در متراژ بخش های مختلف کارخانه خودرو و قطعات خودرو می توان از دستگاه های اسکرابر دستی و یا اسکرابر سرنشین دار بهره مند شد. محیط های وسیع همواره زمان زیادی را برای پاک سازی به خود اختصاص می دهند و از همین رو دستگاه کفشور سرنشین دار یا خودرویی ایده آل ترین روش برای شستشوی کف سالن های تولید و انبارها با وسعت بالا هستند. زمین شوی سرنشین دار با برخورداری از پهنای نظافتی بالا و مخازنی با گنجایش زیاد جهت شستشوی سالن های بزرگ عملکردی فوق العاده ارائه می دهند. در صورت وجود فضاهای کوچک تر و مسیرهای کم عرض، زمین شوی دستی کاربرد ویژه ای داشته و سطوح را به خوبی تمیز می گرداند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا