مقالات آموزشی

افزایش بازدهی خطوط تولید پنیر با دستگاه مکنده انتقال مواد

فرآیند تولید پنیر در کارخانجات به دانش ویژه، تسلط فنی و اصول مراقبتی زیادی نیاز دارد. محصولاتی که در بخش های لبنیات تولید می شوند، برای کاهش خطر رشد باکتری باید به دقت ضدعفونی و مراقبت شوند.  سیستم های مکنده انتقال موادیا دستگاه مکنده صنعتی انتقال مواد به شما این امکان را می دهند تا بتوانید انواع پنیر و سایر محصولات لبنی مشابه را بصورت ایمن انتقال دهید. این سیستم با تجهیزات و لوله کشی مخصوص در بخش های نیازمند به انتقال مواد در کارخانجات نصب و راه اندازی می شود. در این مقاله این تجهیزات و کاربرد آن در صنایع تولید پنیر مورد بررسی قرار می گیرند.

 

مزایای استفاده از دستگاه مکنده صنعتی انتقال مواد در خط تولید

مکنده انتقال مواد برای صنایع لبنیمکنده انتقال مواد با استفاده از سیستم های لوله کشی ایمن و اصولی، فرآیند انتقال پنوماتیک مواد از یک نقطه به نقطه دیگر را فراهم می نماید. در نتیجه نیاز به استفاده از سیستم های قدیمی مرسوم نوار نقاله از بین می رود. مزایای دیگر مکنده انتقال مواد شامل افزایش  بازدهی با کاهش هزینه ها، به حداقل رساندن حجم تاسیسات انتقال مواد در مجموعه، انعطاف پذیری و افزایش بازدهی انتقال مواد هستند.

 

افزایش بازدهی و کاهش هزینه ها

خطوط تولید در صنایع لبنی اغلب بصورت ۲۴ ساعته فعالیت می نمایند، به همین دلیل مدیران این صنایع بایستی از بازدهی بالای مکنده تخصصی و هم چنین سیستم انتقال مواد و پایین بودن هزینه ها اطمینان حاصل نمایند. مکنده صنعتی انتقال پنوماتیک مواد به اجزای با کیفیتی مجهز شده تا عملکرد سیستم را به حداکثر بازدهی برساند. این سیستم مکنده این امکان را به صنایع مختلف از جمله صنایع لبنی می دهد تا بتوان کل سیستم را کنترل نمود. نرم افزار کنترلی مکنده انتقال مواد به گونه ای عمل می کند که در صورت بروز هرگونه مشکل در انتقال مواد، یک پیغام هشدار به کاربر می دهد. در این وضعیت کاربر دستگاه مداخله نموده و مشکل را سریعا برطرف می کند.

 

حداقل نمودن فضای اشغال سیستم انتقال مواد

مکنده انتقال مواد برای صنایع لبنیدر بعضی کمپانی ها بعد از مدتی نیاز دارند تا تعداد خطوط تولید را توسعه دهند. در این وضعیت بایستی مجددا یک خط تولید و یک سیستم گسترده ایجاد شود تا بتوان فرآیند انتقال مواد را انجام داد. اما در صورتیکه از مکنده انتقال مواد استفاده شود، این مشکلات وجود نخواهد داشت. این سیستم انتقال مواد برای پوشش دادن یک محیط گسترده بدون نیاز به جابجایی قابل نصب در خط تولید جدید است. در این سیستم با استفاده از سیستم لوله کشی انعطاف پذیر می توان انتقال مواد را در بخش جدید به سادگی انجام داد.

 

انعطاف پذیری دستگاه مکنده صنعتی انتقال مواد

محصولات لبنی که از فرآوری شیر بدست می آیند، می توانند به اشکال متفاوتی مانند رنده ای، مکعبی و .. ایجاد شوند. با برخورداری از سیستم مکنده انتقال مواد و جایگزینی چند قسمت ساده در آن این امکان فراهم می شود که از همان خط برای انتقال تمامی این اشکال استفاده گردد. علاوه بر این، مکنده صنعتی انتقال مواد از پراکنده شدن مواد جلوگیری نموده و باعث کاهش هزینه های تهیه مواد اولیه می شود.

انتقال آسان و با بازدهی بالا

مکنده انتقال مواد برای صنایع لبنی

بر روی نوار نقاله خط تولید مواد در حین انتقال به اطراف پراکنده می شوند. در حالیکه یک سیستم مکنده انتقال مواد ، کاملا سیلد شده است و هیچگونه راه نفوذی ندارد. در نتیجه مواد تولید بدون هیچگونه پراکندگی از یک نقطه کارخانه به نقطه دیگر انتقال پیدا می کند. این جنبه از ویژگی سیستم مکنده انتقال مواد بسیار اهمیت دارد، زیرا در این فرآیند هیچ عنصر خارجی آلوده کننده محصولات تولیدی نیز قادر نیست تا با مواد در تماس باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا