مقالات آموزشی

کاربرد و نحوه به کارگیری مبل شوی سینما

سینماها یکی از مهم ترین و پر رفت و آمدترین مکان های عمومی به شمار می آیند که تقریبا در تمامی ساعات روز با مراجعه کنندگان زیادی روبه رو می باشند. افرادی که برای گذراندن زمانی تفریحی به سالن های سینما آمده اند و بدون شک یکی از مهم ترین المان ها در دید آنها تمیزی سالن سینما است. افراد زیادی نیستند که تمایل به گذراندن اوقات فراغت خود در محیطی مملو از آلودگی های مختلف را داشته باشند. از آنجایی که صندلی های سالن سینما و تئاتر در گروه پراستفاده ترین و در صورت عدم توجه کافی آلودگی ترین بخش ها به شمار می آیند پرداختن به نظافت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه می توان با دستگاه های مکانیزه نظیر مبل شوی سینما به راحتی و در کمترین زمان تعداد بالایی از صندلی ها را شستشو داد.

 

اهمیت پرداختن به نظافت صندلی ها در سینما

آلودگی های مختلف اعم از لکه های قدیمی و تثبیت شده می توانند با نفوذ به الیاف صندلی علاوه بر ایجاد ظاهری ناپسند موجب ایجاد محلی برای انباشت و انتقال عوامل بیماری از فردی به فرد دیگر شوند. در کنار این این آلودگی ها می توانند با آسیب به مبلمان موجب کاهش طول عمر صندلی و درنتیجه نیاز به هزینه ای بالا به منظور تعویض و یا تعمیر آنها گردد. این درحالی است که با به کارگیری دستگاه مبل شوی سینما می توان به راحتی تمام این مشکلات را حل نمود.

مبل شوی سینما ایده آل برای نظافت سینما
مبل شوی سینما ایده آل برای نظافت سینما

دستگاه مبل شوی سینما چیست؟

مبل شوی یک دستگاه تخصصی به منظور شستشو افقی و عمودی مبلمان می باشد که با تجهیز به مخازن آب تمیز و کثیف مجزا، یک کمپرسور به منظور ایجاد کف و یک مکنده برای جمع آوری آب های آلوده به جای مانده پس از شستشو می باشد. یکی از مشکلات همیشگی به هنگام نظافت مبلمان به شیوه سنتی تهیه محلول با غلظت مناسب است چرا که در صورت رقیق بودن محلول، مواد شوینده به الیاف صندلی نفوذ کرده و شستشو با کیفیت مناسبی صورت نمی پذیرد. اما با به کارگیری مبل شو می توان این مشکل را برای همیشه برطرف نمود. فوم تولید شده با پوشش مناسب بر روی سطح مبلمان، انواع مختلفی از آلودگی ها و لکه های تثبیت شده و قدیمی را در خود حل می نماید. سپس این آلودگی ها به وسیله سیستم مکش دستگاه جمع آوری می شوند و به این ترتیب ضمن خشک شدن سریع مبلمان از نفوذ آلودگی ها به الیاف صندلی جلوگیری می گردد.

 

سایر ویژگی های دستگاه مبل شو

برخی مدل های مبل شو با تجهیز به سیستم گرمایش تولید کف با حرارت می نمایند و از آنجایی که گرما توانایی بالاتری در حل کردن آلودگی ها و لکه ها به ویژه لکه های چرب دارد نظافت انجام شده کیفیت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این بدنه پلی اورتان دستگاه موجب ایجاد مقاومت بالای دستگاه و مناسب نمودن آن برای استفاده در محیط های مختلف می باشد. امکان اتصال به سری های مختلف نیز از دیگر ویژگی های مدل های مختلف مبل شوی است.

 

اهمیت استفاده از مبل شوی سینما

مبل شور دستگاهی مکانیزه با امکان به کارگیری در محیط های مختلف اعم از خانگی، تجاری، اداری و… می باشد. این دستگاه ایده آل برای نظافت آسان و با کیفیت مبل و صندلی با سرعت بالا بوده و به منظور شستشو تعداد زیاد صندلی در مدتی کوتاه انتخاب مناسبی است. به علت برخورداری از سیستم مکش مبل شوی می تواند همزمان با شستشو آب آلوده به جای مانده بر روی سطح مبلمان را جمع آوری کند و از این رو از نفوذ این آلودگی ها به الیاف مبلمان جلوگیری می نماید. به این ترتیب الیاف مبلمان آسیب ندیده و تجمع آب آلوده در این مناطق موجب ایجاد بوی نامطبوع نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا