مقالات آموزشی

استفاده از دستگاه مکنده صنعتی در خط تولید مواد پودری

در صنایعی که در فرآیند تولید با مواد پودری سر و کار دارند، جمع آوری و مدیریت این مواد دارای اهمیت زیادی می باشد. در حین انتقال این مواد به بخش های مختلف و انجام فرآیند هایی بر روی آنها بحث مدیریت مواد پودری اهمیت می یابد. صنایع تولید آرد، شیرینی و قهوه از جمله بخش هایی هستند که با این مواد سر و کار دارند. از طرفی بر جای ماندن مواد پودری بر روی سطوح عاملی برای هدر رفت آنهاست. در نتیجه باید از تجهیزات نظافتی مخصوص برای جمع آوری این مواد و استفاده مجدد آنها در خط تولید بهره برد. برای جمع آوری مواد پودری استفاده از دستگاه مکنده صنعتی مخصوص این کار پیشنهاد می شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در ارتباط با این تجهیزات و مزایای آنها برای صنایع بیان خواهد شد.

راه حل نظافتی برای جمع آوری آلودگی ها

برای تضمین موفقیت در تولید مواد نهایی سالم و بهداشتی، حذف آلودگی ها و تمیز نگه داشتن خط تولید ضرورت دارد. بنابراین بخشی از عملیات نظافت در خطوط تولید مواد پودری باید به جمع کردن آلودگی ها اختصاص یابد. استفاده از مکنده صنعتی یک راهکار مناسب برای جمع آوری آلودگی هاست. انواع دستگاه مکنده صنعتی برای جمع آوری ذرات ریز و دیگر آلودگی ها از یک پمپ مکش بهره می برند. این پمپ ها از نوع ساید چنل، ونتوری و سانتریفیوژال هستند. به طور معمول مکنده هایی که برای انتقال مواد به کار می روند باید به مدت طولانی کار کنند و روشن بمانند از همین رو موتور توربینی و پمپ سانتریفیوزال در آن ها نصب می گردد.

استفاده از دستگاه مکنده انتقال مواد

انتقال پنوماتیک مواد به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از مکش مواد بعنوان یک نیروی محرکه مواد را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنید. مسیر انتقال مواد در این روش از داخل خرطومی ها می گذرد. این سیستم کاملا ایزوله و بسته بوده و از پراکندگی مواد در حین حمل و نقل و جابجایی جلوگیری می کنند. در نتیجه استفاده از دستگاه مکنده انتقال مواد، بازدهی فرآیند تولید را بالا برده و جلوی هزینه های بالای مدیریت محصولات و خرید آن ها را می گیرد. به لطف سادگی بیش از اندازه و انعطاف پذیری این سیستم، انتقال مواد فراتر از یک انتقال ساده بین دو نقطه صورت می پذیرد. در واقع در این روش در کنار انتقال مواد از جایی به جای دیگر چند اقدام دیگر نیز به وقوع می پیوندد. مثلا سیستم الک های ارتعاشی جداسازی گرد و غبار را انجام می دهد. مواد پودری در چندین نقطه تخلیه توزیع می شوند و این سیستم برای انواع ماشین آلات قابل استفاده است. در نتیجه با این ویژگی ها مکنده انتقال مواد بهترین راهکار برای انتقال مواد پودری هستند.

مزایای مکنده انتقال مواد

مکنده انتقال مواد برای صنایع مختلف از جمله بخش های تولیدی مواد پودری فرآیند های جابجایی را تسهیل و عملیات را ایمن و بهداشتی نموده است. این تجهیزات به آسانی نصب شده و به دیگر تجهیزات موجود متصل می شوند. به لطف استفاده از سیستم لوله کشی و خرطومی های باریک و قابل انعطاف، این تجهیزات فضای کمی را در محیط تولید محصولات نیاز دارند. دستگاه مکنده انتقال مواد تمامی مواد را انتقال داده و از نشت و هدر رفت آن ها جلوگیری می نماید. بعلت اندک بودن قطعات مکانیکی متحرک در معرض سایش در ساختار این مکنده صنعتی، هزینه های تعمیر و نگهداری آن حداقل است. بعلاوه استفاده از هوای فشرده تمیز برای انتقال مواد کیفیت محصولات را حفظ کرده و حداکثر بهره وری را فراهم می آورد. در نهایت افزایش ایمنی و بهداشت محیط در داخل خط تولید و محیط اطراف، مزیت دیگر بکارگیری مکنده انتقال مواد برای جمع آوری و مدیریت مواد پودری می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا