مقالات آموزشی

باور های غلط در مورد استفاده واترجت صنعتی

شوینده فشار قوی یا واترجت صنعتی برای آسان سازی فرایند نظافت و شستشو طراحی و تولید شده است. استفاده واترجت صنعتی هم در صرف وقت و هم صرف نیرو جهت انجام نظافت کاهش چشمگیری به همراه دارد. با این حال خیلی ها ارزش استفاده واترجت در امور نظافت صنعتی و فرایند شستشو را به طور کامل درک نمی کنند. از این رو باور هایی غلط و درست در مورد استفاده از این دستگاه در انجام فعالیت های نظافت صنعتی به وجود می آید.

 

برخی باورهای نادرست در زمینه استفاده واترجت صنعتی

در ادامه برخی از این موارد غلط را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

استفاده کارواش صنعتی تنها در صورت مشاهده آلودگی ها در محیط

بسیاری بر این باورند که استفاده از واترجت بهترین راهکار در صورت مشاهده آلودگی ها بر روی سطوح کارایی دارد. این مورد همیشه صحت ندارد. شوینده فشار قوی صرفا در موارد شستشوی سطوح کاربرد ندارد، از این دستگاه در مواردی مانند جرم زدایی از سطوح و رنگ بری هم کاربرد دارد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که صرف دیده نشدن آلودگی با چشم، دلیل بر عدم وجود آن نیست. پس اینکه بخواهید صبر کنید تا آلودگی ها قابل رویت باشند تا برای نظافت آنها اقدام کنید، یک باور اشتباه است. نظافت و جلوگیری از ایجاد آلودگی و لکه با استفاده واترجت صنعتی علاوه بر بالا بردن کیفیت بهداشت محیط، فضای کاری شما را از نظر ایمنی هم ارتقا می دهد.

 

استفاده واترجت صنعتی
استفاده واترجت صنعتی

بالا بودن ایمنی استفاده واترجت صنعتی به دلیل شستشو با آب

ایمنی استفاده از شوینده فشار قوی به عوامل زیادی بستگی دارد، اما به طور کلی چون شستشو با آب انجام می شود به نسبت ایمنی آب بالاتر است. با این حال باید دقت داشته باشید که واترجت یک شوینده فشار قوی است. آب با فشار بالایی به سمت سطح پاشش می شود، این امر در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند خطرساز و آسیب رسان باشد. تنظیم فشار آب متناسب با نوع شستشو، استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و اجتناب از شوخی باعث بالا رفتن سطح ایمنی در هنگام استفاده واترجت است.

 

استفاده واترجت صنعتی برای همه سطوح امکان پذیر

این موضوع را در نظر داشته باشید که شوینده های فشار قوی قابلیت تنظیم فشار آب دارند. می توان فشار کاری آن را از کمتر از ۲۵۰ بار تا حدود ۲۰۰۰ بار در مدل های صنعتی تغییر داد. با این حال تنوع دستگاه های واترجت برای موارد استفاده مختلف وجود دارد تا بتوانید نتیجه و کیفیت ایده آل را بگیرید. برخی از سطوح حساس نیاز دارند تا با فشار پایینتری نسبت به سطوح سخت شستشو شوند. همچنین برای برطرف کردن برخی آلودگی ها لازم است از واترجت های با فشار بسیار بالا استفاده کنید. این تنوع در قابلیت ایجاد فشار های مختلف در دستگاه واترجت قابلیت استفاده آن را در صنایع مختلف و کاربرد های متنوع امکان پذیر کرده است.

استفاده از واترجت با فشار نامناسب می تواند باعث تخریب سطوح و یا برعکس باعث کاهش کیفیت و سرعت نظافت خواهد شد. برای مثال واترجت های فوق فشار قوی با توان تولید فشار آب ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بار برای انجام فعالیت های تخریب بتن کاربرد دارد، و استفاده آن در شرایط و سطوح دیگر باعث بروز خسارت و آسیب در آن می گردد.

 

قابلیت به کارگیری واترجت صنعتی توسط همه کاربران

کاربری واترجت آسان و راحت است، اما به این معنی نیست که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. به کار گیری واترجت نیازمند داشتن دانش استفاده ایمن و کارآمد از آن است. در صورتی که کاربر طرز استفاده از دستگاه را نداند، یا با نکات ایمنی حین استفاده واترجت صنعتی آشنایی نداشته باشد، می تواند به خود، دیگران و یا تجهیزات و سطوحی که نیاز به نظافت و شستشو دارند آسیب وارد کند. پس به کار گیری واترجت برای همه مجاز است، به شرطی که با نکات و نحوه کار دستگاه شوینده فشار قوی آشنایی داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا