مقالات آموزشی

موارد کاربرد استفاده از جاروبرقی صنعتی برای صنایع شیرینی پزی و محصولات نیمه آماده

در صنایع شیرینی پزی و مواد غذایی نیمه آماده دستورالعمل های یکسانی وجود دارد که برای دست یابی به بهترین کیفیت، باید این قوانین دنبال شود. تکنیک های دقیق متعادل سازی،‌ کیفیت عالی مواد اولیه، ثابت نگه داشتن دما در طول فرآیند تولید و فرآوری،‌ کنترل محصول، حفظ تمامیت محصولات، حفظ مواد غذایی در برابر آلودگی های بیرونی و کیفیت بسته بندی نهایی محصول از جمله این دستورالعمل ها هستند. رعایت این مقررات از روش درست خود این صنایع را به اهداف مورد نظر می رساند و در کنار آن استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند جاروبرقی صنعتی می تواند یک راهکار مؤثر و ایمن در صنایع غذایی باشد.

کاهش ضایعات و آلودگی خط تولید با جاروبرقی صنعتی

کارخانه ها و کارگاه های تولیدی شیرینی و مواد نیمه آماده نسبت به آلودگی و ضایعات حساسیت بالایی دارند و وجود آن ها در محیط همواره مشکلاتی را به وجود می آورد:

– خطر آسیب رسیدن به کارکنان : یک خطر همیشگی

– کیفیت نهایی محصولات به شرایط کارکنان و شرایط ایمنی نیز بستگی دارد

– خطر لغزندگی به دلیل نشت و ریختن مواد روی سطح

– حذف دستی آلودگی ها برای سلامتی اپراتورها مضر است

اما این مشکلات به وسیله دستگاه مکنده صنعتی قابل رفع خواهند بود.

جاروبرقی صنعتی چگونه به افزایش سرعت تولید در صنایع غذایی آماده کمک می کند؟

در صنایع تولیدی به دلیل وجود مواد مختلف در خطوط تولید، مشکلات مشابهی وجود دارد که بسته به نوع محصول این مشکلات متفاوت می شوند. سخت ترین محصولات برای مدیریت و کنترل عبارت اند از:

– مواد سبک و فرار مانند آرد

– مایعات

– چربی مانند کاکائو و لبنیات

– مواد شکننده مانند فندق، بادام و …

– مواد مسدود کننده مانند پودر شیر

و محصولاتی که راحت تر مدیریت می شوند:

– مواد خشک مانند میوه های خشک

– شکر و برنج

۳ مشکل شناسایی شده بر اثر نظافت نادرست

توقف خط تولید و خرابی و تعمیر ماشین آلات : اغلب بر اثر خطاهای تصادفی در بخش های مختلف فرآیند تولید به وجود می آید و بسیاری از آن ها ناشی از نظافت نشدن ماشین آلات و یا نظافت غیر اصولی است. در این میان جارو برقی صنعتی با جمع آوری ضایعات و آلاینده ها یک نقش اساسی در خطوط تولید ایفا می کند.

آلودگی محصول : آلودگی های محیطی مانند گرد و غبار و نبود سیستم بهداشتی مناسب سبب آلودگی محصول تولیدی می شود. بهره مندی از جاروبرقی صنعتی با حذف بخش عمده ای از آلودگی های پراکنده شده در محیط به دلیل خطاهای انسانی یا دلایل دیگر به میزان قابل توجهی از آلوده شدن محصولات جلوگیری می نماید.

هدر رفت محصول نهایی یا مواد اولیه : در هر مرحله از فرآیند تولید و فرآوری مواد غذایی، درصدی از محصول از بین می رود و هزینه های ناشی از هدر رفت این مواد به درستی اندازه گیری نمی شود. تخمین زده می شود که این مقدار از اتلاف مواد ۱ تا ۳ درصد هزینه نهایی محصولات نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد. در کارخانه و کارگاه های تولیدی که به طور مداوم فعالیت دارند، این درصد افزایش می یابد. جمع آوری مواد با استفاده از جاروبرقی صنعتی امکان بازیابی محصولات هدر رفته را فراهم می آورد.

چه موادی با جاروی صنعتی جمع آوری می شوند؟

دستگاه مکنده یا جارو برقی صنعتی یا جارو برقی نیمه صنعتی برای جمع آوری مواد مختلف مانند مواد پودری، مایعات، انواع دانه ها و … کاربرد دارد. جاروهای صنعتی در بخش های مختلف صنایع غذایی مانند تولید شیرینی، تولید محصولات نیمه آماده،‌ تولید بستنی و لبنیات، تولید شکلات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا جارو برقی صنعتی برای صنایع شیرینی پزی و محصولات نیمه آماده انتخاب می شود؟

کاربرد آسان، هزینه های پایین حفظ و نگهداری و کیفیت و کارایی بالا از مهم ترین مزیت های دستگاه های جاروبرقی صنعتی هستند که به کارگیری آن ها را در صنایع گوناگون از جمله صنایع غذایی امکان پذیر و رایج می سازد. مواد مکش شده درون مخزن جارو برقی صنعتی جمع آوری می شوند و با توجه به نوع مواد و شرایط کاری محیط، می توان این مواد را دوباره به چرخه تولید بازگرداند و در صورتی که مواد مکش شده دور ریختنی باشند، مخزن دستگاه به راحتی از بدنه جدا شده و تا محل تخلیه حمل می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا