مقالات آموزشی

انواع عملیات قابل انجام با بخارشوی صنعتی

یکی از ابزار های کاربردی و مفید برای شستشوی سطوح هموار و ناهموار و استفاده در امور نظافتی دستگاه بخارشوی صنعتی می باشد که مکانیزم نظافتی آن به این صورت است که با درجه حرارت بالا که قابل تنظیم می باشد و تولید مداوم بخار و همچنین مکش همزمان، هر نوع آلودگی را زدوده و با ضدعفونی کردن، زدودن چربی و دوده و… سطح بالایی از بهداشت و پاکیزگی را برقرار می کند. بخار شوی کاربرد های گوناگونی دارد که در ادامه برخی از آن ها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

شستشوی آشپرخانه های رستوران ها و صنایع غذایی

شستشوی دیوار با بخارشودر اغلب آشپزخانه های صنعتی به دلیل وجود آلودگی های روغنی فراوان، شستشو و نظافت دستی سطوح آشپزخانه، دیگ ها، تجهیزات آشپزی و… کاری بسیار دشوار می باشد و نتیجه بدست آمده پس از شسشتو قابل قبول نخواهد بود. همچنین استفاده از شوینده های گوناگون و قوی به دلیل ایجاد بوی نا مطبوع و سمی ممکن است باعث بروز مخاطرات بهداشتی گردد. بهترین روش برای شستشو و نظافت آشپزخانه رستوران ها استفاده از یک بخارشوی صنعتی می باشد تا با بخار و حرارت بالا همه آلودگی ها را زدوده و سطوحی پاکیزه ارائه گردد.

نظافت باربکیو( کباب پز) و دیگر وسائل باغی

شستشو و نظافت آلودگی های ماندگار موجود در باغ به وسیله بخارشوی صنعتی به سادگی محقق می گردد. استفاده از این دستگاه برای زدودن اجرام ماندگار بر روی کباب پز، بسیار کاربردی می باشد. در استفاده از بخارشو برای شستشوی تجهیزات و محیط باز، می بایست به این نکته توجه داشت که شرایط آب و هوایی در حین شستشو به دلیل سیستم های برقی این دستگاه، بسیار مهم است.

آب کردن یخ و برفک فریزر

علاوه بر کاربرد های متداول در مراکز خدماتی مانند هتل ها، رستوران ها و… ، یکی از کاربرد های دستگاه بخارشو که مرسوم نیست اما کاربردی است، آب کردن یخ در یخچال ها و فریزر های بزرگ و صنعتی می باشد. به دلیل سیستم مکش همزمان در این دستگاه، بهره گیری از آن برای زدودن یخ و سپس مکش آب حاصل از یخ، بسیار مناسب است و سبب شستشوی تقریبی یخچال ها می گردد.

نظافت پنجره های بزرگ از داخل

شستشو با بخارشویسطوح داخلی شیشه ها نیز در معرض دوده و آلودگی می باشند اما شستشوی آن ها با روش سنتی مشکلاتی از قبیل خیس شدن محیط و ریزش آب برروی سطوح زیرین شیشه ها، عدم دسترسی به نتیجه مطلوب و… را دارا می باشد. وسیله جایگزین برای شستشوی نمای داخلی شیشه ها، بخارشوی صنعتی می باشد که با قدرت نفوذ بخار، کیفیت پس از شستشو بی نظیر است. اما در استفاده از این دستگاه باید توجه داشت که به دلیل دمای بالای بخار آب، در صورت سرد بودن شیشه، تا گرم شدن آن از شستشوی با بخارشوی جلوگیری شود.

شستشوی سطوح هموار دور از دسترس

برخی از قسمت های سطوح هموار مانند گوشه های دیواره حمام، کناره آشپزخانه ها و… به سادگی قابل دسترسی نمی باشند. باقی ماندن آلودگی در بطن این نواحی، باعث افزایش آلودگی و انتقال آن به نقاط دیگر و در نتیجه کاهش سطح بهداشت می گردد. دستگاه بخار شوی صنعتی با قدرت نفوذ بسیار بالا، آلودگی را از درون این نواحی بیرون کشیده و موجب برقراری مجدد بهداشت می شود.

نظافت مبل در مکان های متفاوت و شستشوی صندلی اتومبیل در کارواش

از مهم ترین کاربرد های دستگاه نظافت صنعتی مانند بخارشوی صنعتی، شستشوی مبل بدون بهره گیری از مبل شوی و با استفاده از بخار آب می باشد؛ این فرآیند علاوه بر شستشوی معمولی، مبل ها را ضدعفونی نیز می کند. همچنین از قدرت نفوذ بخار در کارواش ها برای شستشوی بهینه صندلی های اتومبیل استفاده می شود. مزیت کمک گرفتن از بخارشو خشک شدن تا حد بسیار زیاد و عدم باقی ماندن آلودگی به دلیل برخورداری این دستگاه از سیستم مکش است.

زدودن آلودگی از پرده و دیوار

بخارشوی صنعتیچه در خانه ها و چه در هتل ها و مراکز اداری و خدماتی، باز کردن و نصب مجدد پرده ها، علاوه بر هزینه شستشوی آن ها، فرآیندی هزینه بر و زمان بر است. امروزه جابجایی پرده و شستشوی آن به روش سنتی، جای خود را به روش های مکانیزه شستشو داده است. بهره گیری از بخار شوی صنعتی کارآمد ترین روش شستشو و ضدعفونی کردن پرده از مراکز مختلف می باشد. همچنین شستشوی دیوار ها به وسیله این دستگاه، سهولت کاری را در پی دارد.

شستشوی ساده تشک

برخی از اشیا قابلیت جدا سازی و شستشوی کامل را ندارند؛ برای مثال نمی توان رویه تشک را جدا کرد و آن را شستشو داد، اما در مقابل می توان از بخار شوی صنعتی بهره برد و آن را به طور کامل و حتی با قابلیت استفاده از مواد شوینده شستشو داد و به دلیل برخورداری از سیستم مکش، هیچ نوع آلودگی و رطوبتی را پس از شستشو شاهد نبود.

نظافت آلودگی های ریز

برخی از قسمت های موجود در خانه ها، هتل ها، مراکز اداری و… آلوده به اجرام و دوده های بسیار ریزی می باشند که نظافت آن ها با هیچ روشی ممکن نمی باشد اما نفوذ بخار در این آلودگی ها حتی بدون تماس مستقیم دستگاه با سطوح، می تواند بسیار موثر باشد و به همین علت برای جایگزینی روش سنتی پیشنهادی مناسب است.

شستشو و نظافت قطعات صنعتی

در برخی مکان های صنعتی، علی رغم وجود آلودگی های ماندگار و سنگین، و نیاز به شستشوی صنعتی و حرفه ای، محدودیت هایی مانند پاشش آب وجود دارد و به همین سبب نمی توان از هر وسیله ای برای این کار کمک گرفت. بخارشوی صنعتی به دلیل نفوذ به عمق آلودگی ها توسط بخار و دمای بالای آب و عدم پاشش آب در حین فرآیند شستشو، ابزاری کارآمد برای شستشوی سطوح صنعتی تجهیزات کارخانه ها می باشد.

اتو کردن لباس و پرده

از کاربرد های غیر معمول دستگاه بخارشوی صنعتی، صاف کردن پارچه به وسیله بخار آب و حرارت بالا می باشد. اتو کردن پرده ها در خانه کاری بسیار دشوار و زمان بر است و در صورت سپردن آن به خشکشویی ها، مستلزم صرف هزینه می باشد، اما می توان در همان حالتی که پرده در جای خود نصب است، با بکارگیری بخار شوی آن را اتو کرد. یکی دیگر از مکان هایی که اتو شدن به وسیله این دستگاه کاربرد دارد مغازه ها و بوتیک های پوشاک است؛ عمدتا اجناسی که به دست فروشندگان می رسد بسته بندی شده و چروک هستند که به دلیل تعدد بالا نمی توان تک به تک آن ها را اتو کشید. در این حالت می توان با نصب آن ها به چوب لباسی و استفاده از بخارشو، لباس هایی صاف در اختیار داشت و زیبایی، جذابیت و در نتیجه فروش را افزایش داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا