مقالات آموزشی

موارد استفاده بخارشوی صنعتی در صنایع مختلف

از ابزار های کاربردی نظافت صنعتی که برای نظافت سطوح هموار و ناهموار مورد استفاده قرار میگیرند، دستگاه بخارشوی صنعتی می باشد. این دستگاه با تولید مداوم بخار با درجه حرارت بالا و مکش همزمان آلودگی های سرسخت را از سطوح پاک کرده و با ضدعفونی کردن، زدودن چربی و دوده، کیفیت بالایی از بهداشت را فراهم می آورد. استفاده بخارشوی در صنایع مختلف، مزایای بسیاری همراه دارد در ادامه به برخی از کاربری های بخار شو در این صنایع اشاره میکنیم.

شستشو و نظافت تجهیزات صنعتی

برخی تجهیزات و دستگاه ها در صنایع مختلف به آلودگی های سخت و ماندگاری دچار می شوند که به دلیل نوع دستگاه و شرایط استفاده از آن، امکان استفاده از پاشش آب برای نظافت آنها وجود ندارد. بخارشوی صنعتی از تجهیزات نظافت مکانیزه ای است که بدون استفاده از پاشش آب، توانایی برطرف کردن آلودگی های سخت و ماندگار را دارد. بخار حاصل از این دستگاه به عمق آلودگی ها نفوذ کرده و به دلیل داشتن حرارت بالا آنها را نرم میکند. استفاده بخارشوی صنعتی به دلیل عدم مصرف مستقیم آب در حین شستشو، راه حلی کارآمد برای شستشوی صنعتی تجهیزات و ماشین آلات کارخانه ها می باشد.

نظافت مبل و شستشوی صندلی خودرو در کارواش ها

از مهم ترین کاربرد های دستگاه بخارشوی صنعتی، شستشوی مبل و صندلی بدون استفاده از مواد شوینده و تنها با استفاده از بخار آب است. این ویژگی دستگاه علاوه بر شستشوی الیاف پارچه صندلی ها، آنها را ضد عفونی نیز میکند. همچنین استفاده از قدرت نفوذ بالای بخار آب در کارواش ها باعث بهینه شدن کیفیت نظافت صندلی خودرو را به همراه دارد. مزیت کمک گرفتن از بخارشو خشک شدن تا حد بسیار زیاد و عدم باقی ماندن آلودگی به دلیل برخورداری این دستگاه از سیستم مکش است.

نظافت آشپزخانه ها و رستوران ها و صنایع غذایی با استفاده بخارشوی صنعتی

اغلب آشپزخانه های صنعتی به دلیل وجود آلودگی های روغنی و چرب، با مشکلات و سختی نظافت دستی دیگ ها، سطوح، ظروف و تجهیزات آشپزی مواجه هستند. به علاوه این که به کار گیری مواد شوینده قوی به دلیل ایجاد بوی نامطبوع و ایجاد آلودگی شیمیایی در تجهیزات باعث بروز خطرات و مشکلات بهداشتی در آنها میشود. از این رو استفاده بخارشوی صنعتی در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها بهترین روش نظافت سطوح این محوطه ها است. بخارشوی صنعتی، با بخار حرارت بالا آلودگی ها را از سطوح تجهیزات زدوده و به مخزن دستگاه مکش میکند و سطوحی با کیفیت بالای نظافت ارائه می دهد. حرارت بالای بخار خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و تجهیزات را به طور کامل ضد عفونی میکند، از این رو نیازی به استفاده از مواد شوینده شیمیایی در شستشوی سطوح و تجهیزات نیست.

شستشوی نما های شیشه ای و پنجره ها

بسیاری از ساختمان ها امروزه از نمای شیشه ای استفاده می کنند و یا به تعداد زیادی پنجره مجهز هستند. نظافت این پنجره ها در بازه های کوتاه به دلیل حفظ زیبایی بصری ساختمان از اهمیت برخوردار است. با استفاده بخارشوی صنعتی و بهره گیری از انرژی بخار برای شستشوی سطح داخلی و خارجی پنجره ها، آلودگی های چسبیده به آنها را برطرف کرده و بدون باقی گذاشتن لکه آنها را نظافت میکند. بخارشوی صنعتی میتواند با سرعت بالایی به نظافت سطوح پرداخته و سطح وسیعی از نمای شیشه ای ساختمان را در مدت کوتاهی بطور کامل نظافت کند. این دستگاه میتواند در داخل و یا خارج از ساختمان برای شستشوی شیشه ها و زوایای غیر قابل دسترس آنها مورد استفاده قرار گیرد.

سایر موارد استفاده بخارشوی صنعتی

علاوه بر کاربرد های متداول نظافتی بخار شو، میتوان از آن در مراکز خدماتی مانند هتل ها و رستوران ها برای آب کردن یخ در یخچال ها و فریزر های بزرگ و صنعتی استفاده کرد. به دلیل مکش همزمان در این دستگاه بهره گیری از آن برای زدودن یخ و سپس مکش آب حاصل از یخ، در شستشوی یخچال ها تاثیر مناسب و بهینه ای دارد. شستشوی سطوح ناهموار و دور از دسترس در تجهیزات الکترونیکی از دیگر کاربردهای این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی است، و میتوان به راحتی آلودگی ها را از نقاطی که دسترسی به آنها دشوار است، تمیز کرده و مکش نماید. در مراکز خدماتی و هتل ها، با استفاده بخارشوی صنعتی، نظافت پرده ها و دیوار ها، تشک ها و کالاهای خواب به راحتی و در کمترین زمان انجام میگیرد.

خرید و استفاده بخار شوی صنعتی در موارد مختلف میتواند به میزان زیادی از اتلاف نیروی کار خدماتی جلوگیری کرده و در کاهش مصرف آب و هزینه های نظافت تاثیرگذار باشد، همچنین سرعت و کیفیت انجام فرایند نظافت سطوح هموار و ناهموار را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا