مقالات آموزشی

کارایی بی نظیر جاروبرقی صنعتی در صنایع الکترونیک

یکی از ویژگی های اصلی صنایع الکترونیک ساخت قطعات بسیار دقیق و حساس است. با توجه به ساخت ظریف و مینیاتوری این قطعات، جلوگیری از آلودگی های ناشی از محصولات نیمه تمام سخت تر و سخت تر می شود و مسئولان تولید باید برای تضمین استانداردهای بالای کیفیت و ایجاد حداقل مقدار ضایعات و پسماندها، همواره تلاش نمایند. این مشکل با مکش مستقیم گرد و غبار و مواد زائد از منبع تولید رفع خواهد شد و بدین طریق هر گونه خطر ناشی از آلاینده ها برای محصولات نیمه آماده در طول فرآیند تولید از میان می رود. مکش مستقیم گرد و غبار از منبع به وسیله دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی امکن پذیر می گردد.

 

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع الکترونیک

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع الکترونیکدر صنایع ساخت قطعات و تجهیزات الکترونیکی دستگاه مکنده نقش بسیار مهمی در حذف آلاینده های تاثیر گذار بر کیفیت محصولات ایفا می کند. تولید محصولاتی با کیفیت بالا، به حداقل رساندن توقف خط تولید و افزایش میزان بازدهی و بهره وری از جمله بارزترین نتایج استفاده از مکنده های صنعتی به شمار می آید.

 

 

چگونگی انتخاب جاروبرقی صنایع الکترونیک

چگونگی انتخاب جاروبرقی صنایع الکترونیکدر هنگام انتخاب مکنده و جاروبرقی صنعتی کارآمد برای صنایع تولید قطعات الکترونیک مهم است که فیلترهایی با کارایی بسیار بالا نظیر فیلتر هپا (HEPA) در نظر گرفته شود. فیلترهای قدرتمند از تجمع گرد و غبار و بازگشت دوباره آن ها به محیط کاری پس از مکش جلوگیری به عمل می آورد و در نتیجه کیفیت بالای تولید و حفظ محیط کاری امن و سالم تضمین می گردد.

 

 

جارو برقی صنعتی برای تولید مدار چاپی

جارو برقی صنعتی برای تولید مدار چاپیتولید مدارهای چاپی فرآیندی بسیار دقیق با ظرافت بالا می باشد که حتی کمترین میزان از گرد و غبار و آلودگی نباید با آن تماس پیدا کند. از همین رو جمع آوری پیوسته و بی وقفه گرد و غبار و ذرات ریز در تمامی مراحل از جمله مته زنی و چاپ ضروری خواهد بود. در این شرایط مکش گرد و غبار باید به صورت موضعی باشد و لازم است جارو برقی صنعتی به سیستم فیلتراسیون قوی و کارآمدی تجهیز گردد تا جهت جلوگیری از آزاد شدن گرد و غبار در محیط توانایی کافی را داشته باشد.

 

 

مکنده صنعتی برای صنایع تولید نیمه رسانا

مکنده صنعتی برای صنایع تولید نیمه رسانادر صنعت نیمه هادی ها به طور معمول گرد و غبار ماهیت سمی دارند (به عنوان مثال گرد و غبار سیلیکون) و این ذرات نباید با کارکنان تماس پیدا کند و یا در محیط کار معلق باشد. در این موقعیت موقعیت ضرری است مکنده صنعتی مورد استفاده قرار گیرد که ذرات گرد و غبار درون مخزن آن باقی نماند. به منظور جلوگیری از هر گونه تماس مستقیم کاربران با گرد و غبار سمی جاروهای صنعتی با مخزن کیسه دار به کار می رود به صورتی که مواد پس از مکش مستقیماً در کیسه جمع آوری شده و در پایان کار، کیسه پر شده به محل دفع منتقل می شود.

 

 

جاروبرقی صنعتی برای کلین روم

جاروبرقی صنعتی برای کلین رومدر کلین روم ها مکنده صنعتی به کار گرفته شده باید از ایمنی ۱۰۰ درصدی برخوردار باشد­ و بتواند همه استانداردهای کیفیت را فراهم نماید. در فرآیند تولید تراشه های الکترونیکی و در حالی که برخی مواد سمی مانند کربن استفاده می شود، انتشار ذرات گرد و غبار در هوا و محیط قابل پذیرش نخواهد بود. به منظور جلوگیری از آلودگی محصولات، تضمین ایمنی کاربران و تامین استانداردهای بی نظیر و فوق العاده مربوط به کلین روم ها حذف این ذرات و غبارات ضرورت دارد. سطوح بهداشتی و ایمنی دقیقی که کلین روم ها به آن نیاز دارند تنها به وسیله فیلتر کارآمد هپا فراهم می گردد.

 

 

کارایی جاروبرقی صنعتی مناسب و کارآمد

کارایی جاروبرقی صنعتی مناسب و کارآمدطیف وسیعی از دستگاه های مکنده صنعتی برای نظافت و غبارگیری صنایع الکترونیک قابل ارائه هستند که می توانند خواسته های این صنعت را برآورده سازند. جاروهای کوچک اما کارآمدی از سوی شرکت سازنده طراحی شده است که برای کاربرد در صنایع الکترونیک مناسب می باشند. با توجه به ابعاد کاهش یافته دستگاه، این رده از مکنده ها در زمینه مکش و جمع آوری مقادیر کمی از گرد و غبار ریز به طور مستقیم از منشا در کارخانه های تولید محصولات الکترونیکی و نیمه هادی ها، توانایی بالایی دارند. انازه مناسب، سطح صدای پایین، بدنه تمام فولادی، فیلتراسیون قوی، سهولت کاربری، سهولت جا به جایی و … از ویژگی های منحصر به فرد جاروهای صنعتی مخصوص صنایع الکترونیک به شمار می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا