مقالات آموزشی

آروماتراپی با خوشبو کننده هوا در مراکز تجاری

خوشبو کننده هوا یا سیستم آروماتراپی دستگاه دیفیوزر است که مایع اسانس را تجزیه نموده و به واحدهای میکرونی تبدیل می کند. پس از آن مولکول های ایجاد شده توسط جریان طبیعی هوا یا جریان هوای ناشی از سیستم های تهویه و هواساز،‌ در محیط پراکنده می گردند و در نهایت مجموعه ای کامل از سیستم خوشبو کننده و آروماتراپی را تشکیل می دهد. کارکرد اصلی این دستگاه پیچیده نیست و تنها با استفاده از تجزیه اسانس، فضایی با رایحه دل انگیز برای افراد حاضر در محیط فراهم می سازد. این محیط می تواند شامل مراکز تجاری، فروشگاه،‌ هتل، سالن سینما، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و … باشد و برای هر یک از آن ها این امکان وجود دارد که یک اسانس را به رایحه سازمانی خود تبدیل نمایند و در نتیجه آن نمادهای خاصی از برند در ذهن مشتریان نقش بندد و به طور نامرئی نرخ بازگشت مشتریان افزایش یابد. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مراکز مختلف، سازمان ها و حتی منازل مسکونی تمایل به استفاده از آروماتراپی با خوشبو کننده هوا دارند.

آروماتراپی چیست؟

آروماتراپی با خوشبو کننده هوا به معنای بهره مندی از اسانس هایی با عطرهایی جذاب و آرامش بخش است که با استشمام آن روحیه، خلق و خو و انرژی یک فرد بهبود می یابد. بهره مندی از دستگاه های خوشبو کننده هوا یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارهای بازاریابی نوین است چرا که با بالا بردن کیفیت هوای محیط و از بین بردن بوی نامطبوع رضایت مشتریان جلب شده و به طور ناخودآگاه دوباره به آن محل مراجعه می کنند.

آروماتراپی با خوشبو کننده هوا - شرکت ابراهیم
آروماتراپی با خوشبو کننده هوا

آروماتراپی با خوشبو کننده هوا در مراکز تجاری

یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه خوشبو کننده هوا صنعتی برای آروماتراپی در مراکز تجاری و فروشگاه ها می باشد. برای راه اندازی سیستم رایحه درمانی در مراکز مشتری محور چند گام اصلی باید برداشته شود:

گام اول

در ابتدا باید محل مورد نظر از لحاظ متراژ، میزان رفت و آمد، وجود بوی بد و سیستم های تهویه مطبوع مرکزی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که امکان اتصال خوشبو کننده به هواساز وجود داشته باشد، جهت هوادهی آن نیز مشخص گردد.

گام دوم

با روشن شدن شرایط محیط و سیستم هواساز، نوع دستگاه خوشبو کننده و تعداد آن متناسب با شرایط انتخاب خواهد شد.

گام سوم

در این مرحله جایگاه دستگاه عطر افشان مشخص می شود، اگر به هواساز اتصال می یابد درست و اصولی نصب گردد و در غیر این صورت محل مناسبی که رایحه را در همه جای محیط پراکنده سازد، پیدا می شود.

گام چهارم

در نهایت نیز اثر آروماتراپی با خوشبو کننده هوا تعیین شده، نوع اسانس و میزان غلظت آن نیز انتخاب می شود.

اهمیت انتخاب رایحه برای آروماتراپی با خوشبو کننده هوا

امروزه طیف گسترده ای اسانس خوشبو کننده هوا با زمینه های متفاوت و کاربردهای مختلف به بازار ارائه گردیده اند که به مشاغل و اصناف گوناگون در بازاریابی موفقیت آمیز کمک می کنند. دیفیوزر عطر تاثیرگذاری مستقیم بر محیط خرید دارند و راه دسترسی به کسب و کار موفق را هموار می سازد. رایحه مشوق و سرشار از انرژی های مثبت است و پتانسیل های مشتریان را بر می انگیزد.

تغییر ادراک با رایحه پردازی

حس بویایی انسان می تواند انواع عطرها را تشخیص دهد. مولکول های اسانس مرکز بویایی مغز را از طریق سیستم بویایی تحریک می کند و بر خلق و خو، فعالیت های مغزی، حافظه، ذهن و رفتار اثر می گذارد. در آروماتراپی با خوشبو کننده هوا در مراکز خرید هنگام استفاده از دستگاه های پیشرفته خوشبو کننده هوا رایحه ای متعادل کننده، تسکین دهنده و آرامش بخش در هوای محیط پراکنده خواهد شد و این امکان را به مشتریان می دهد که در ارتباط با هویت آن مرکز تصویر مثبتی در ذهن داشته باشند.

دستگاه خوشبو کننده هوا گزینه ای کارآمد

در سال های گذشته پیشرفت های زیادی در زمینه ساخت و ساز صورت گرفته و به دنبال آن برندهای زیادی به وجود آمده است. مفهوم مدیریت سنتی و شیوه های بازاریابی بسیار تحت تاثیر و آزمایش قرار گرفته اند و این که کدام برند در بازارهای رقابتی پا بر جا و پر مخاطب باقی بماند خود یک موضوع چالش برانگیز به شمار می آید. همه مردم از قدرت بینایی، چشایی و لامسه خود برای درک هر چه بهتر یک محصول یا مفهوم استفاده می کنند و امروزه نیز بازاریابی عطر یک روش دیگر برای جذب مخاطب در تجارت است. به همین منظور دستگاه خوشبوکننده هوا یا پخش کننده رایحه طراحی شده و در بسیاری از مراکز تجاری، فروشگاهی و دیگر اصناف مورد استفاده موثر قرار می گیرد.

موقعیت مکانی متفاوت، رایحه ای متفاوت

با توجه به این که هر اسانس ویژگی مخصوص به خود را دارد، باید متناسب با شرایط و نیازهای محیط انتخاب شوند. بهره مندی از آروماتراپی با دستگاه خوشبو کننده هوا می تواند نشان دهنده فلسفه مشتری مداری و روحیه ارائه خدمات متفکرانه و بی نقص باشد. مشتریانی که در یک مجتمع تجاری، فروشگاه، هتل و سایر محیط های مشابه حضور دارند باید با استشمام عطرهای خاص احساس آرامش و راحتی داشته باشند. برخی اسانس ها باعث رفع خستگی و القای حس طراوت و سبکی به مخاطب می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا