مقالات آموزشی

اهمیت کاربرد جاروبرقی صنعتی برای نظافت پرینتر سه بعدی

دستگاه پرینتر سه بعدی یکی از روش ها و تکنولوژی های نوین در صنعت قطعه سازی است که با استفاده از فناوری های مدرن و گوناگون در حال پیمودن راه های توسعه می باشد. چاپگرهای سه بعدی براساس هم افزودن، فشرده سازی و متبلور کردن مایعات یا مواد پودری عمل می کنند و در صنایعی مانند خودروسازی، قطعات صنعتی، تجهیزات پزشکی، هوافضا، هنر و … کاربرد دارد. چاپگر سه بعدی همواره با مواد مختلف از جمله مواد ریز پودری در تماس است و در پایان کار حجم بالایی از آلودگی در دستگاه و یا محیط باقی می ماند. بنابراین استفاده از جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری این مواد جهت پاکسازی و بازیابی ضرورت می یابد.

 

چرا پرینتر سه بعدی به جاروبرقی صنعتی نیاز دارد؟

جاروبرقی صنعتی پرینتر سه بعدیدستگاه چاپگر سه بعدی بسته به مورفولوژی مواد اشیا و نمونه ها را در محفظه ای پر از شن و پودر درست می سازد. پس از تولید محصول چندین فرآیند نظافتی باید انجام گیرد به منظور آن که :

– از آلودگی محصولات در رده های مختلف جلوگیری شود

– محصولی با بهترین کیفیت و ظرافت تولید شود

– با بازیابی مواد مصرف نشده در هزینه ها صرفه جویی گردد

– تمیزی محیط و ایمنی کاربران تضمین گردد

 

جاروبرقی صنعتی چگونه به تمیزی دستگاه پرینتر سه بعدی کمک می کند؟

مکنده صنعتی پرینتر سه بعدیبا پایان یافتن پروسه تولید تعدادی فرآیند نظافتی وجود دارد که باید به وسیله جارو برقی صنعتی انجام پذیرد:

– نظافت سلول یا محفظه تولید با هدف جلوگیری از آلودگی ناشی از ماسه و پودر و بازیابی مواد مصرف نشده

– نظافت پرینتر و مخزن پودر به منظور محافظت از دستگاه و حفظ عملکرد آن

– نظافت سطح زمین در صورتی که مواد و ریز گردها در محیط و پشت دستگاه پراکنده شده باشد

– نظافت و غبارگیری محصول نهایی تولید جهت دست یابی به بهترین کیفیت

با دارا بودن یک دستگاه جاروبرقی صنعتی قدرتمند اهداف ذکر شده تحقق یافته و به عنوان یک ابزار چند منظوره کارایی ارزشمند و حرفه ای ارائه می دهد.

 

جمع آوری انواع ذرات با ویژگی های متفاوت

جاروی صنعتی پرینتر سه بعدیمواد به کار رفته در فرآیند تولید محصول با استفاده از دستگاه چاپگر سه بعدی بنا به نوع عملیات می تواند متفاوت باشد و در نتیجه ویژگی های مختلفی داشته باشند. برخی از گرد و غبار حاصل از مواد پودری خاصیت اشتعال زایی و رسانش الکتریکی دارند که سبب ایجاد جرقه و انفجار می شوند. به همین منظور برای حذف چنین ذراتی استفاده از تجهیزات تخصصی مانند مکنده ها و جاروهای صنعتی ضدانفجار ضرورت دارد.

 

حذف گرد و غبار غیر اشتعال زا – نارسانا با جاروبرقی صنعتی

گرد و غبار ایجاد شده بر اثر کارکرد دستگاه های چاپگر سه بعدی ضرر و زیانی برای جاروبرقی صنعتی ندارد و هر یک از جاروهای صنعتی سه فاز که دارای مخزنی با ظرفیت مناسب و سیستم فیلتراسیون قدرتمند باشند، می توانند گرد و غبار غیر اشتعالی و غیر رسانا را جمع آوری نمایند.

 

حذف گرد و غبار اشتعال زا – نارسانا با مکنده صنعتی

جاروبرقی صنعتی مورد استفاده برای جمع آوری گرد و غبار اشتعال زا – نارسانا باید دارای گواهی نامه Atex zone22 باشد تا ایمنی محیط با خطر رو به رو نشود. جاروهای zone22‌ همواره به فیلتر آنتی استاتیک و سیستم اتصال به زمین مجهز هستند.

 

حذف گرد و غبار اشتعال زا – رسانا با جارو برقی صنعتی

به منظور جمع آوری گرد و غباری که هر دو ویژگی اشتعال زایی و رسانایی را دارند، مانند تیتانیوم، آلومینیوم و کربن، باید مکنده های صنعتی zone20‌ به کار گرفته شود. این رده از مکنده ها علاوه بر دارا بودن ایمنی بالا در مواجه شدن با مواد پرخطر، از کارایی بالا و امکان استفاده مجدد از مواد مکش شده برخوردار می باشند.

 

ویژگی های کلی مکنده ضدانفجار

مجهز به فیلتر آنتی استاتیک

دارای مخزن استیل (Stainless steel)

دارای سیستم اتصال به زمین

مجهز به نازل های آنتی استاتیک

مجهز به خرطومی آنتی استاتیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا