مقالات آموزشی

پله برقی چیست؟ شستشو و نظافت پله برقی چگونه انجام می شود؟

امروزه ساختمان ها و مجتمع های بزرگ تجاری بسیاری ساخته شده اند که دارای طبقات زیادی نیز هستند. این مجتمع ها به دنبال فراهم کردن آرامش و آسایش مراجعه کنندگان و مشتریان می باشند به همین دلیل برای جابجایی آسان آن ها بین طبقات از پله برقی استفاده می کنند. بنابراین استفاده از پله برقی نیز رواج یافته است. با توجه به اهمیت موضوع نظافت و بهداشت در چنین محیط هایی و ایجاد محیطی دلنشین و جذاب برای مشتریان، در این مجتمع ها از به روز ترین دستگاه های نظافتی استفاده می شود تا بتوانند به بالاترین درجه از کیفیت شستشو دست یابند. برای شستشو هر سطحی، دستگاه یا تجهیزات تخصصی مورد نیاز است تا بتواند آلودگی ها را به طور کامل از بین ببرد و در عین حال آسیبی به سطح نرساند، همچنین سرعت شستن را نیز بالا ببرد. برای نظافت پله برقی نیز می توان از دستگاه پله برقی شوی استفاده نمود که به طور کاملا تخصصی سطح پله برقی را با کیفیت بالایی شستشو داده و این عمل را بسیار آسان نموده است.

پله برقی چیست؟

کلمه پله برقی به نوعی گذرگاه اطلاق می شود که  مسافران را به صورت عمودی در یک ارتفاع ثابت جا به جا می کند، به عبارت دیگر پله برقی یک راهروی محرک است که افراد با ایستادن از محلی به محل دیگر منتقل می شوند. از پله برقی در سراسر جهان به صورت گسترده استفاده می شود، به ویژه در مناطقی که به کارگیری آسانسور امکان پذیر نیست. با توجه به این موضوع که از این دستگاه در اماکنی با رفت و آمد بالا استفاده می شود نظافت این دستگاه چگونه صورت می گیرد؟ به صورت دستی این شستشو قابل انجام نیست. برای نظافت پله برقی از دستگاهی با نام پله برقی شوی استفاده می شود.

نظافت بله برقی بسیار پر اهمیت است بخاطر اینکه نه تنها کقیف بودن این دستگاه ظاهر زیبایی نداشته بلکه به مررور زمان به خود دستگاه نیز آسیب وارد می کند
پله برقی در دانمارک

مزایای دستگاه پله برقی شوی در نظافت پله برقی

دستگاه های پله برقی شوی به صورت کاملا تخصصی سطح پله را شستشو داده و خشک می نماید. عملیات برس زنی به گونه ای است که جرم ها و آلودگی های بین شیارهای پله را به خوبی شستشو می دهد. عملکرد آسان و کاربری ساده این دستگاه ها باعث شده است مجتمع ها برای شستشو به این دستگاه ها روی بیاورند. سرعت بالای عملکرد این دستگاه ها باعث تسریع در عملیات نظافت نیز می گردد. دستگاه های پله برقی شوی دارای انواع مختلفی هستند که برخی دارای قابلیت شستشوی سطوح افقی و برخی نیز توانایی شستشوی سطوح افقی و عمودی به صورت همزمان را دارند.

 

نظافت پله برقی با دستگاه rf40 این دستگاه متحرک نبوده و در ابتدا پله برقی قرار گرفته و باید پله در هنگام نظافت روشن باشد
نظافت پله برقی

چگونگی عملکرد دستگاه پله برقی شور

دستگاه پله برقی شوی یک دستگاه شستشو مکانیزه است که برای نظافت پله برقی و پیاده رو های متحرک مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با برس آغشته به آب یا مواد شوینده سطح را شستشو داده و با استفاده از سیستم مکش، آلودگی ها را جمع آوری می نماید، به همین دلیل یک دستگاه کامل بوده و نیازی به تجهیز اضافی برای جمع آوری آب و آلودگی ندارد. دستگاه های پله برقی شوی در انواع مختلفی ساخته شده اند، نوعی اسکرابر محسوب می شوند که برای شستشو پله برقی طراحی شده اند، در ادامه دو نوع دستگاه پله برقی شوی معرفی شده است.

 

پله برقی شوی RF40

دستگاه پله برقی شور RF40
دستگاه پله برقی شور RF40

دستگاه پله برقی شوی RF40 یک ابزار کارآمد نظافتی است که قادر به شستشوی پله برقی و پیاده رو های متحرک می باشد. این دستگاه شستشوی حرفه ای دارای دو برس غلطکی است که می تواند سطوح افقی و عمودی را به خوبی شستشو نماید و سپس آب و آلودگی را با استفاده از مکنده جمع آوری کند. برای استفاده از این دستگاه پله برقی باید روشن باشد تا بتواند تمامی سطوح را در کم ترین زمان شستشو نماید.

 

نظافت پله برقی با مدل Step 100

دستگاه پله برقی شوی Step 100 بخاطر قدرت و وسعتی که دارد قادر است در یک بار رفت مقدار زیادی از پله برقی را شستشو دهد
پله برقی شوی Step 100

پله برقی شوی Step 100 یک دستگاه کامل و کارآمد برای نظافت پله برقی می باشد که قابلیت شستشوی سطوح افقی و عمودی پله را دارد. این دستگاه با شستشوی دقیق و با کیفیت تمام شیارهای پله برقی را برس زنی نموده و با سیستم مکش قدرتمند آب و آلودگی ها را جمع آوری می نماید. دستگاه Step 100 قادر است یک پله را در ۳۰ ثانیه شستشو نماید. صفحه کنترل دستگاه دارای چند دکمه برای روشن و خاموش کردن و کنترل کارکرد آن می باشد. برای استفاده از این دستگاه باید پله برقی خاموش بوده و دستگاه پله ها را یک به یک شستشو نموده و بالا رود تا تمامی آن ها را به طور کامل شستشو نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا