مقالات آموزشی

راهکار های مناسب برای بازدهی بیشتر دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یکی از دستگاه های کاربردی برای شستشو و نظافت سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشد. توان بالای این دستگاه در حذف لایه های عمیق آلودگی موجب افزایش کارایی دستگاه در عملیات های نظافتی و دیگر عملیات های ساختمانی گردیده است. به منظور بهره برداری از حداکثر ظرفیت کاری دستگاه، و ممانعت از اختلال در عملکرد دستگاه در ادامه به بررسی راهکار های زیر می پردازیم:



بازبینی و رفع مشکلات احتمالی اتصالات و شیلنگ های دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدستگاه واترجت صنعتی به منظور شستشو و نظافت لایه های آلودگی چسبیده بر روی سطوح، از پاشش پر فشار آب برای شستشو و نظافت استفاده می نماید. آب مورد نیاز دستگاه از طریق شیلنگ و اتصالات به داخل دستگاه و در نهایت پمپ وارد می شود. مسلما عدم اتصال مناسب ورودی آب به شیلنگ موجب اختلال در جریان آب ورودی شده و در نهایت اختلال در عملکرد پمپ و شستشو را به دنبال دارد. بدین منظور بهتر است تا قبل از شروع به کار دستگاه اتصالات ورودی آب به خوبی بررسی شده و مشکلات ناشی از نشتی آب برطرف گردد.



تخلیه محیط از گیاهان و اشیای آسیب پذیر

کارواش خانگیآب پر فشار خروجی از دستگاه واترجت صنعتی از توان بالایی در شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی برخوردار می باشد. با توجه به قدرت بالای آب خروجی عدم آشنایی با دستگاه و چگونگی کار با آن می تواند بسیار خطر آفرین باشد. از این رو توجه به نکات ایمنی در حین کار با این دستگاه امری لازم و ضروری است. تخلیه محیط از اشیا و گیاهان آسیب پذیر مانع از آسیب آنها در پاشش های ناخواسته آب پر فشار می گردد.



انتخاب و استفاده از نازل مناسب و تعویض به موقع نازل ها

شستن دیوار با واترجتنازل ها به عنوان بخشی از دستگاه واترجت صنعتی وظیفه جهت دهی به آب پر فشار خروجی را بر عهده دارند. انتخاب نازل مناسب با حجم و ماهیت آلاینده ها موجب افزایش قابل ملاحظه در توان نظافتی دستگاه و سرعت عملیات شستشو می گردد. نازل ها در مدل های مختلفی مانند کاردی، دوار و سوزنی تولید می شوند. در هنگام تعویض نازل، اطمینان از خاموش بودن دستگاه امری ضروری می باشد، زیرا تعویض نازل در هنگام خروج آب پر فشار بسیار خطر آفرین می باشد.



کنترل میزان و کیفیت آب ورودی به داخل دستگاه کارواش سیار

واترجت صنعتیآب وارد شده به داخل دستگاه واترجت صنعتی پس از عبور از تمامی بخش های دستگاه به سمت بیرون پاشش می شود. مسلما ورود آب بی کیفیت به داخل دستگاه موجب رسوب انواع آلاینده ها در داخل بخش های داخلی دستگاه شده و این امر نه تنها چگونگی عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار می دهد بلکه عمر مفید آن را نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. حجم جریان ورودی به داخل پمپ نیز از دیگر عوامل اثر گذار در نحوه عملکرد دستگاه می باشد. واترجت های صنعتی و با کیفیت به منظور کنترل جریان وارد شده به داخل پمپ و ممانعت از کاهش جریان مورد نیاز پمپ و همچنین عدم ورود حباب های هوا به داخل پمپ مجهز به مخازن تنظیم آب بوده و در نتیجه عملکرد پیوسته و بدون افت فشار دستگاه را تضمین می نمایند.



استفاده از مواد شوینده همراه با دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیبرخی از آلاینده های موجود بر روی سطوح از سختی بالایی برخوردار بوده و نیازمند صرف زمان برای شستشو و حذف از محیط می باشند. در چنین مواقعی استفاده از شوینده های مناسب با نوع آلاینده ها و جنس سطوح هدف گزینه ای ایده آل و مناسب برای کاهش زمان لازم برای شستشو و حذف سریع و با کیفیت آلاینده ها می باشد. مواد شوینده با ارتقا توان نظافتی دستگاه در حذف آلاینده های سرسخت زمان لازم برای نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا