مقالات آموزشی

مزایای ارزیابی نیازهای نظافتی مجموعه قبل از خرید

نظافت محیط و ایجاد یک فضای مطلوب و بهداشتی در یک مرکز تولیدی، کارخانه یا حتی مراکز تجاری دارای اهمیت زیادی می باشد. دستگاه ها و تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی و راهکار های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند و با توجه به این که در مدل ها و ظرفیت های بسیار متنوعی طراحی و تولید شده اند در شرایط و محیط های مختلف قابل به کار گیری هستند. اما قبل از هر اقدامی باید یک ارزیابی کلی از مجموعه و نیاز های نظافتی آن صورت گیرد. برای اینکار استفاده از یک مشاور حرفه ای متخصص در این زمینه قبل از سرمایه گذاری در خرید تجهیزات می تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. در این مقاله مزایای بررسی و ارزیابی نیازهای نظافتی یک مجموعه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

ساختار کلی ارزیابی نیازهای نظافتی تاسیسات

جاروبرقی صنعتی

کارشناسان متخصص در زمینه تجهیزات نظافتی مثل مکنده صنعتی ، برای تعیین نیاز های نظافتی مجموعه ابتدا مختصری محیط را بررسی می کنند. در این بررسی ها محل هایی که به انواع روش ها یا تجهیزات نظافتی برای کاهش خطرات ایمنی و مطابقت مجموعه با استاندارد های نظارتی نیاز دارند، تعیین می گردد. سپس چالش های نظافتی موجود در مجموعه از صاحبان آن ها پرسید می شود. در نهایت تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی متناسب با نیاز های مجموعه پیشنهاد شده و مراحل تست و بررسی تجهیزات نظافتی فراهم می گردد. هریک از اقدامات ذکر شده مزایایی را فراهم می کنند که در نهایت تطابق نیاز با تجهیزات خریداری شده را تضمین می کنند. در ادامه به این مزایا پرداخته می شود.

 

شناسایی بهتر خطرات با ارزیابی نیازهای نظافتی

متخصصین امور نظافتی مانند کارشناسان فنی شرکت های ارائه دهنده تجهیزات نظافتی مانند جاروبرقی صنعتی ، در بسیاری از تاسیسات و مجموعه ها حضور داشته اند. آنها همچنین اشراف کاملی به قوانین موجود در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی، دارویی، فلزکاری برای ایجاد یک محیط ایمن و بهداشتی دارند. به همین دلیل خطرات و مناطقی که صاحبان کسب و کار ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشند، به درستی شناسایی می شوند. یک مثال بسیار خوب از این موضوع بحث تجمع گرد و غبار است. صنایعی وجود دارند که در سطح زمین دچار آلودگی قابل توجهی نیستند اما در سطوح بالا مانند اطراف لوله ها با گرد و غبار خطرناک هستند. اگر این گرد و غبار قابل احتراق باشند، انباشت آنها می تواند منجر به انفجار شود.

 

درک عمیق چالش های نظافتی

جارو برقی صنعتیتاسیسات و مجموعه ها اغلب با یکدیگر شباهت های کلی دارند اما تفاوت های زیادی نیز بین آنها دیده می شود. بنابراین چالش های تمیز کردن در محیط های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال ممکن است مدیر نظافتی یک مجموعه از خطرات موجود در محیط آگاه باشد، برنامه ای برای فرآیند نظافت تنظیم کند و تجهیزاتی نظافتی را نیز داشت باشد اما به دلیل سختی و دشوار بودن استفاده از تجهیزات نظافتی توسط کاربران عملیات به درستی انجام نمی شود.

 

فراهم نمودن تجهیزات نظافتی بهینه

شرکت تامین کننده تجهیزات نظافتی یک مجموعه باید طیف وسیعی از این تجهیزات را شامل جاروبرقی و واترجت صنعتی و دیگر تجهیزات نظافتی سطوح کف، ارائه دهد. بنابراین استفاده از مشاوره تخصصی این شرکت ها موجب تهیه تجهیزات نظافتی بهینه در سطح عالی می شود. جاروبرقی های مخصوص جمع آوری گرد و غبار خطرناک انفجاری یکی از تجهیزات هستند که برای صنایع دارای این گرد و غبار کاربرد دارند. همچنین برای دسترسی بهتر و آسان تر به بخش هایی از سطح، نقاط با دسترسی دشوار و نقاط در ارتفاع دسته و لوله اضافی جاروبرقی تامین می شود. در محیط های دارای خطر الکتریسیته ساکن و یا سطوح با دمای بالا نیز تجهیزات مخصوص این محیط ها توسط شرکت های معتبر تامین کننده جاروبرقی صنعتی و دیگر تجهیزات نظافتی فراهم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا