مقالات آموزشی

تنوع و انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب برای صنایع گوناگون

جاروبرقی های صنعتی به شکل گسترده ای در کسب و کار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کارگاه های ساختمانی، کارخانجات و تعمیرگاه های خودرو از جمله مشاغلی هستند که جاروبرقی صنعتی در آنها کاربرد دارد. برخی از این تجهیزات نظافت برای حذف تخصصی مواد سمی، جمع آوری شیشه، سیمان و مایعات طراحی شده اند. این ها کارهایی هستند که حتی قوی ترین جاروبرقی های معمولی و خانگی، قادر به انجامشان نیستند. جاروبرقی صنعتی در رده خود از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. از جمله این تنوع ها که بر فرآیند انتخاب جاروبرقی صنعتی اثرگذار است، می توان به توان مکش، قدرت موتور، کارایی، ابعاد مخزن و قطر خرطومی اشاره کرد. این دستگاه صنعتی برای کاربری های مختلف و کار در شرایط سخت طراحی و تولید شده اند.

تنوع و اثر آن بر انتخاب جاروبرقی صنعتی

انتخاب جاروبرقی صنعتیبیشتر جاروبرقی های صنعتی می توانند مواد مختلفی نظیر انواع باقیمانده های تولیدی ریز و درشت، چوب و قطعات فلزی را جمع آوری کنند. با این حال برخی از مدل ها به طور اختصاصی برای انجام نظافت های تخصصی طراحی شده اند. این جاروبرقی های صنعتی می توانند به پنج دسته کلی تقسیم شوند. شناخت انواع آنها می تواند در انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب برای کارگاه شما تاثیر گذار باشد.

جمع آوری مواد خشک

این جاروبرقی های صنعتی شباهت زیادی به جاروبرقی های معمولی دارند. تنها تفاوت اصلی آنها موتور قدرتمند و فیلتراسیون موثرتر در جاروبرقی های صنعتی می باشد. این موتور قدرتمند توانایی مکندگی دستگاه را بسیار بیشتر و کارآمد تر می کند.

جاروبرقی صنعتی آب و خاک

این دسته از جاروبرقی های صنعتی توانایی جمع آوری مواد جامد و مایعات را دارند. مایعاتی که دستگاه جاروبرقی آب و خاک جمع آوری میکند می تواند از نوع روغنی هم باشند. در مورد مواد جامد این جارو به مانند جارو های جمع آوری کننده مواد خشک عمل می کند. تفاوت در نوع سیستم مکش و نوع فیلتراسیون در این جاروبرقی های صنعتی امکان جمع آوری ضایعات جامد و مایع را برای دستگاه فراهم می کند.

بخارشو ها

بخارشو ها از جمله متفاوت ترین جاروبرقی ها هستند. بخارشو با داشتن دیگ بخار، و تولید بخار آب داغ توانایی شستشوی سطوح و مکش آلودگی ها را دارد. بخار آب تولید شده آلودگی های عمیق سطوح را در خود حل می کند و به توسط سیستم مکش به مخزن منتقل می شوند.

جاروبرقی های ضد انفجار

طراحی خاص این دستگاه نظافت صنعتی قابلیت جمع آوری مواد اشتعال پذیر و خطرناک را امکان پذیر کرده است. این دسته از مکنده های صنعتی تخصصی در صنایع تولیدات جنگی، مراکز نظامی و کارخانجات مواد شیمیایی قابل استفاده هستند.

انتخاب جاروبرقی صنعتی مقاوم در برابر حرارت

در برخی صنایع ضایعات مواد تولیدی، حرارت بالایی دارند. در اینجا با کمک گرفتن از این دسته جاروبرقی های صنعتی جمع آوری این مواد زائد امکان پذیر می شود. در طراحی این دستگاه صنعتی از مواد مقاوم در برابر حرارت و گرما استفاده شده است. این نوع خاص طراحی، امکان بکار گیری دستگاه در شرایط سخت و انجام امور نظافت آنها را به کاربر می دهد. انتخاب جاروبرقی صنعتی مقاوم در برابر حرارت در صنایع ذوب آهن که ضایعات داغ در آن وجود دارد کار معقولی است.

سایر امکانات جاروبرقی های صنعتی

انتخاب جاروبرقی صنعتی

عموم جاروبرقی های صنعتی، مانند هر دستگاه دیگری میتواند به قابلیت های ساده و یا پیچیده مجهز شوند. از این رو بسیاری از آنها مجهز به خرطومی های قابل نصب روی دستگاه های مختلف مانند دریل، اره و از این قبیل تجهیزات هستند. با این قابلیت ذرات مستقیما به مخزن مواد زائد منتقل می شوند و در مسیر کار قرار نمی گیرند. این کار باعث افزایش میزان ایمنی و کاهش مزاحمت مواد زائد برای کاربر حین کار با دستگاه می شود.

شرایط کاری سخت و وجود مواد زائد در محیط های صنعتی اغلب نیاز به کارکرد دائم جاروبرقی های صنعتی دارد. این امر ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما به کار بردن تکنولوژی های پیشرفته در این جاروبرقی ها، توانایی کار مداوم در آنها را امکان پذیر کرده است. این جاروبرقی های دائم کار دارای سیستم کنترل حجم مخزن و حرارت موتور هستند. به علاوه در برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی نمایشگری جهت اطلاع رسانی به کاربر در صورت بروز مشکل وجود دارد. قابل تنظیم بودن سرعت و قدرت مکش در برخی از جاروبرقی های صنعتی از دیگر مزایای آنها است. در این دستگاه ها، کاربر می تواند با توجه به نوع و حجم آلودگی ها موتور های بیشتری را روشن کند.

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب محیط کار

در ابتدا شما باید به طور مشخص بدانید از دستگاه در کجا و چه شرایطی می خواهید استفاده کنید. نوع ذرات و مواد زائد در محوطه کاری شما براده های چوب هستند، یا آلودگی های سمی و مایعات؟ دانستن نوع آلودگی و شرایطی که جاروبرقی صنعتی با آن مواجه است، اهمیت زیادی دارد. با داشتن جواب برای این سوالات، می توانید جاروبرقی مناسب را برای کارگاه خود انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید بدانید چه میزان نیرویی برای جمع آوری آلودگی ها توسط جاروبرقی صنعتی لازم است. این کار توسط افراد متخصص و مشاوران شرکت های ارائه دهنده جاروبرقی های صنعتی به راحتی قابل انجام و اندازه گیری است. از دیگر مواردی که باید در انتخاب جاروبرقی صنعتی درنظر بگیرید قابلیت جابجایی پذیر بودن آن است. اینکه محیط کاری شما به چه شکل است، بر انتخاب جاروبرقی های با قابلیت جابجایی و یا جاروبرقی مرکزی تاثیر زیادی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا