مقالات آموزشی

بهترین دستگاه نظافت کف سالن کدام است؟

همواره سطوح کف به دلیل تردد بالا در معرض آلودگی های متفاوتی قرار می گیرند، این در حالی است که نظافت و جلای سطوح کف اماکن مختلفی مثل سالن خط تولید، ورزشی و باشگاه ها، تالار ها و …  تاثیر زیادی بر ظاهر آن محیط دارد. به همین دلیل می بایست با بهره مندی از به روزترین و پیشرفته ترین شیوه های نظافتی بهترین دستگاه نظافت کف سالن را انتخاب نمود و به پاکیزگی و جلابخشی کامل سطوح کمک کرد. با توجه به دشواری های نظافت دستی و سنتی سطوح در این اماکن، می توان با استفاده از ابزارهای مکانیزه سطوح را شستسشو داد. به کارگیری این نوع دستگاه ها علاوه بر بهینه سازی زمان و کیفیت نظافت و شستشوی سطوح، موجب کمک به دوام و نگهداری صحیح کفپوش ها نیز خواهد شد.

تفاوت شستشوی و نظافت سالن چیست؟

زمانی که در مورد پاکیزگی محیط صحبت می‌کنیم باید به یک نکته توجه خاصی داشت. شستشو و نظافت محیط دو موضوع جدا از هم هستند. زمانی که سطح آلودگی ها زیاد نباشد و صرفا به گرد و غبار محدود شود نیازی به شستشو نیست و با یک نظافت ساده می توان این فرایند را انجام داد. اما هنگامی که حجم زباله ها و کثیفی های موجود در سطح بیشتر شود باید به سراغ  دستگاه شستشوی کف سالن برویم و کارمان کمی سخت تر خواهد بود.

 

بهترین دستگاه شستشوی کف سالن و نظافت آن کدام است؟

اسکرابر صنعتی یکی از ابزارهایی است که به عنوان دستگاه نظافت کف سالن شناخته می شود. این دستگاه در مدت زمان کوتاهی می تواند فرایند نظافت کف سالن را انجام دهد. همانطور که گفتیم اگر حجم آلودگی های سالن از حدی فراتر رفت آنگاه می توانیم به سراغ استفاده دستگاه سوییپر برویم.

ماشین نظافت سالن

دستگاه شستشوی کف سالن چگونه عمل می کند؟

امروزه سوییپر صنعتی یکی از دستگاه‌های شستشوی کف سالن است که در انواع و مدل های مختلف طراحی و عرضه شده است تا بتوانند حداکثر نیاز مشتریان را در هر سطحی برآورده کنند. فرایندهای تمیز کردن محیط سالن باید به روزانه و مستمر انجام شود. این دستگاه های نظافت صنعتی دستگاه های قدرتمندی هستند که می توانند آلاینده های بزرگ و کوچک را در ابعاد مختلف جمع آوری کنند و در عین حال هیچ گونه آلودگی و زباله بر روی سطوح کف باقی نگذارند. از این دستگاه می توان در سالن های ورزشی یا صنعتی بزرگ و وسیع استفاده کرد.

طرز کار ماشین نظافت سالن چیست؟

اسکرابر پر استفاده ترین ماشین نظافت سالن است که به وسیله آن می توان گرد و غبار و آلودگی هایی که حجم و وسعت زیادی ندارند را جمع آوری کرد. طرز کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا مواد شوینده را روی سطح پخش می کند. سپس به وسیله برس آلودگی ها از سطح جدا می شوند. در انتها نیز به وسیله موتور مکش آلودگی ها از روی سطح جمع و به مخزن دستگاه منتقل می شوند.

مزایای خرید دستگاه کف شوی سالن و نظافت سالن

استفاده از دستگاه نظافت کف سالن باعث ارتقای سطح سلامت و بهداشت محیط یک مکان عمومی یا خصوصی می شود. نظافت با بکارگیری از تجهیزات نظافت صنعتی، یکی از جدیدترین و مطمئن ترین روش های نظافت و شستشوی سطوح است. این دستگاه ها می‌توانند سطح زمین را به خوبی تمیز کنند. در نظر داشته باشید استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در عین حال موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. پس با انتخاب دستگاه مناسب می توانید شرایط مطلوبی را برای خود ایجاد کنید. همچنین می توانید کف و سطح را در هر محیطی و با توجه به نوع کاربری شستشو و تمیز کنید.

ماشین نظافت سالن

خشک شدن سطوح همزمان با شستشو

از مشکلاتی که در روش های سنتی نظافت و شستشو وجود دارد، مرطوب ماندن سطح پس از نظافت است که این امر ممکن است موجب بروز مشکلاتی از قبیل: انتقال آلودگی به بخش های متفاوت با تردد،‌ امکان لغزش و بروز مخاطرات برای افراد و… شود. به همین دلیل می توان با استفاده از کاربردی ترین دستگاه شستشوی سطوح همواره این مشکل را به سادگی برطرف نمود. مکانیزم عمل دستگاه های نظافت صنعتی به گونه ای است که به صورت همزمان با فرآیند کفشویی و رطوبت نیز از بین می رود.

بهبود قدرت تمیزکنندگی

آلودگی های گوناگونی بر روی سطوح کف سالن های انبار، ورزشی یا صنعتی وجود دارد. گرد و خاک،‌ آلودگی های ریز و درشت و … همگی به مرور زمان ممکن است موجب کدر شدن سطح شوند. همچنین باقی ماندن آلودگی بر روی سطح به مدت طولانی به کفپوش ها آسیب می زند به همین دلیل باید در مدت زمان کوتاهی از بین بروند. مکانیزم این دستگاه ها به گونه ایست که بتواند تمامی آلودگی ها را از بین ببرد.

سهولت کاربری

انجام نظافت کف سالن ها  نیاز به بهره گیری از تعداد زیادی نیروی خدماتی دارد و به دلیل وسعت سطوح خستگی کاربر امری طبیعی خواهد بود. به منظور حل این مشکل می توان از دستگاه های مکانیزه برای شستشوی سطوح هموار استفاده کرد، در این حالت علاوه بر نیاز به نیروی کار کمتر، به دلیل طراحی ارگونومیک و حرفه ای خستگی کاربر بسیار کم خواهد بود

نکات انتخاب و خرید دستگاه نظافت کف سالن و شستشوی سالن

برای خرید دستگاه اسکرابر صنعتی باید به بعضی نکات توجه کرد. بهتر است در ابتدا نیاز خودتان را مشخص کنید. این نیاز شامل سطح سالن، نوع آلودگی های موجود در آن بخش و مهمتر از همه قیمت دستگاه کف شوی سالن است.

قیمت ماشین نظافت سالن از آن جهت اهمیت دارد که معمولا کسب و کارها بودجه محدودی برای بحث نظافت دارند به همین دلیل باید دقت بسیاری بالایی داشته باشند تا خریدشان کاملا بهینه باشد. قیمت دستگاه کف شوی وابسته به ساختار دستگاه و نوع آن است. به طور کلی دستگاه های اسکرابر و سوییپر به دو نوع خودرویی و دستی تقسیم می شوند. دستگاه های نظافت دستی در محیط های کوچک متوسط مورد استفاده قرار می گیرد اما مدل های خودرویی در فضاهای وسیع مورد استفاده می شود.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

    1. سلام وقت شما بخیر
      بله دوست عزیز. مخزن سوییپر به گونه ای طراحی شده است که در صورتی که بخواهید می توانید به آلودگی ها، زباله ها و یا هر چیزی که جمع آوری شده است، دست بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا