مقالات آموزشی

شستشوی سطوح در هتل ها با واترجت صنعتی

هتل ها از اماکنی هستند که همواره تردد بالایی دارند و به دلیل این رفت و آمد زیاد در طول روز، با آلودگی های بسیاری مواجه هستند. به دلیل توریستی بودن و اهمیت جذب مخاطب در مدیریت هتل ها، بهتر است نظافت طبق یک برنامه و دستورالعمل تخصصی و به طور مداوم انجام پذیرد تا علاوه بر حفظ بهداشت،‌ بهبود جلوه های بصری موجب جذب گردشگران و مسافران شود. اما چگونه می توان سطوح هتل ها که از آلوده ترین بخش ها می باشند را به طور کامل در کوتاه ترین زمان نظافت کرد؟ در ادامه ویژگی های دستگاه واترجت صنعتی که از تجهیزات بسیار کاربردی نظافتی می باشد و همچنین کاربرد آن در هتل تشریح شده است.

چرا واترجت صنعتی؟

روش های متفاوتی برای نظافت و شستشوی سطوح هموار و ناهموار در هتل ها وجود دارد؛ از رایج ترین شیوه های نظافتی، استفاده از تجهیزات دستی می باشد که مشکلات فراوانی دارد و برخی از این مشکلات عبارت اند از: نظافت توسط تجهیزات دستی مدت زمان زیادی را نیاز دارد زیرا علاوه بر دشواری کار با این تجهیزات، کیفیت نظافت ارائه شده بسیار پایین است و نیاز به تکرار مداوم نظافت برای دستیابی به نتیجه مطلوب هست؛ بدین ترتیب نمی توان به طور مداوم و به صورت روزانه به پاکیزه سازی بخش های متفاوت هتل پرداخت. همچنین مصرف آب و مواد شوینده صنعتی بالا در روش دستی، هم موجب آسیب به محیط زیست شده و هم هزینه های نظافتی را بالا می برد. اما بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی مانند انواع دستگاه شستشوی کف که بسیار تخصصی و با کیفیت می باشند، موجب بهینه سازی نظافت خواهد شد. واترجت صنعتی یکی از تجهیزات نظافتی می باشد که با قدرت پاشش آب بالایی که دارد، موجب بیرون کشیدن همه آلودگی ها از بطن سطوح خواهد شد. مصرف آب و مواد شوینده به دلیل قدرت بالای نظافت توسط واترجت بسیار کم خواهد بود و بدین ترتیب این روش سازگاری کامل با محیط زیست دارد. کیفیت شستشوی نهایی ارائه شده کاملا مطلوب خواهد بود و نیازی به تکرار نظافت نیست. با توجه به سرعت عمل بالای شستشو توسط واترجت، امکان نظافت بدون ایجاد مزاحمت در طول روز برای هتل ها فراهم می شود.

عملکرد و کاربرد واترجت صنعتی در هتل

مکانیزم عمل دستگاه کارواش صنعتی بدین صورت است که در ابتدا آب با فشار معمولی وارد دستگاه شده و توسط پمپ های قدرتمند، این فشار به چند صد برابر و حتی چند هزار برابر در مدل های فوق فشار قوی تبدیل می شود. آب پر فشار توسط نازل خروجی بر روی سطوح آلوده پاشش شده و همه آلودگی ها را از خلل و فرج سطوح بیرون می کشد. دستگاه واترجت صنعتی در مدل های متفاوتی طراحی و ارائه شده که با توجه به ویژگی های سطوح تحت نظافت و نوع آلودگی نیاز هست که بهترین مدل انتخاب شود. به منظور شستشو و زدودن آلودگی های عمیق و روغنی از سطوح هتل مانند سطوح پارکینگ، درب حیاط، تجهیزات و… می توان از دستگاه واترجت آب گرم استفاده کرد. همچنین به منظور ضدعفونی سازی سطوح کف و از بین بردن آثار آلودگی موجود بر روی تجهیزات آشپزخانه، می توان از نوع آبگرم دستگاه کارواش صنعتی استفاده کرد. از مدل آب سرد دستگاه کارواش نیز می توان به منظور شستشوی سطوح هموار و ناهموار مانند تجهیزات داخل حیاط،‌ سطوح پارکینگ، درب، نماشویی، محوطه، آشپزخانه، استخر و آبنما ها و… بهره جست. به همین ترتیب نظافت و شستشوی سطوح در بهینه ترین حالت ممکن انجام خواهد پذیرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا