مقالات آموزشی

چگونگی نظافت باشگاه گلف با تجهیزات نظافتی

با توجه به اهمیت ورزش و محیط های ورزشی، یکی از محیط هایی که همواره باید تمیز نگه داشته شوند سالن ها و زمین های ورزشی و بخش های مربوط به آن ها می باشد. پاکیزگی محیط علاوه بر این که موجب حفظ بهداشت ورزشکاران می گردد، فضای زیبا و دلشین و قابل اطمینانی را ایجاد می نماید. هر محیط ورزشی به یک روش نظافت می شود به طور مثال سالن ها و باشگاه های ورزشی با جاروبرقی و اسکرابر، استخر با اسکرابر چند منظوره و واترجت، ضد عفونی کردن تشک های ورزشی با بخارشوی و اتاق ها با جاروبرقی نظافت می شوند. برای نظافت بخش های مختلف باشگاه گلف نیز می توان دستگاه سوییپر صنعتی را پیشنهاد داد. در ادامه به معرفی سوییپر و چگونگی نظافت باشگاه گلف پرداخته شده است.

 

چگونگی نظافت باشگاه گلف

باشگاه گلف شامل بخش های پارکینگ و محوطه های بیرونی، رختکن ها، غذاخوری و غیره می باشد و تمامی آن ها به روش های خود باید نظافت شوند. به منظور نظافت می توان یک برنامه منظم برای بخش های مختلف در نظر قرار داد. با برآورد هزینه به کارگیری نیروی خدماتی برای نظافت این بخش ها و همچنین تجهیز باشگاه به یک دستگاه سوییپر می توان به این نتیجه رسید که در دراز مدت استفاده از دستگاه های نظافتی می تواند موجب کاهش هزینه های نظافتی گردد. استفاده از دستگاه های نظافتی باعث می شود از محیط یک تصویر حرفه ای در ذهن مراجعه کنندگان باقی بماند. در نظافت هر محیطی باید توجه داشت که بخش های ورودی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در باشگاه گلف نیز محوطه ورودی و اتاق نگهداری کیف ها در اولویت قرار دارد. در این بخش ها آلودگی از نوع خاک و شن، چمن و برگ درختان است. به جمع آوری به موقع این آلودگی ها به وسیله دستگاه سوییپر، می توان از انتقال آن ها به محیط های دیگر و همچنین بلند شدن گرد و خاک و نشستن بر روی لوازم تجهیزات افراد، جلوگیری نمود.

 

معرفی دستگاه سوییپر

دستگاه سوییپر صنعتی یک دستگاه نظافتی خشک است که برای نظافت سطوح کف در محوطه های بیرونی و درونی مورد استفاده قرار می گیرد. از سوییپر برای جمع آوری آلودگی هایی نظیر گرد و خاک، شن و ماسه، سنگریزه، برگ و کاغذ استفاده می شود. سوییپر در محیط های مختلفی مانند پارکینگ، سالن ها و سوله های بزرگ، محوطه های بیرونی  ساختمان ها، نواحی شهری مانند پارک ها، خیابان ها و پیاده رو ها بسیار پر کاربرد خواهد بود. سوییپر ها در مدل های مختلفی هستند و می توانند به صورت دستی و یا سرنشین دار باشند. سوییپر دارای یک یا چند برس جانبی دیسکی است که وظیفه جمع آوری آلودگی ها را به عهده دارند. یک برس مرکزی غلطکی نیز در بخش مرکزی دستگاه قرار گرفته که به کمک دستگاه مکش آلودگی های جمع شده را به درون مخزن می ریزد. سیستم فیلتراسیون در سوییپر ها مانع از انتشار گرد و غبار در هوای محیط می گردد. منبع تغذیه سوییپر صنعتی با توجه به نوع آن می تواند باتری و یا دیزل باشد. بنابراین باید در انتخاب دستگاه، شرایط محیطی را نیز در نظر گرفت زیرا سوییپر دیزلی در فضاهای مسقف مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا