مقالات آموزشی

راهکار بهینه مراقبت از سطوح با استفاده از اسکرابر و سوییپر

برای نظافت و تمیزکاری محیط های سرپوشیده و هم چنین محوطه های باز با هر وسعتی همواره باید در پی راهکارهایی کارآمد و مقرون به صرفه بود. در حقیقت چگونگی حفظ پاکیزگی پایدار و فضاهای داخلی و بیرونی به فراخور کاربری محیط، یک ضرورت می باشد. اولین تصویری که از مکانی مشخص به چشم می خورد، می تواند معنای بسیار زیادی داشته باشد. با تکیه بر ابزارهای دستی یا ماشین آلات نظافت قدیمی و فرسوده امکان دست یابی به تمیزی مطلوب و مورد نظر وجود نخواهد داشت و تنها زحمات نیروهای انسانی و هزینه های نظافتی را افزایش می دهد. پاکیزگی در سطح بالا با بهره مندی از تجهیزاتی منحصر به فرد و پیشرفته امکان پذیر خواهد بود. به منظور نظافت تخصصی سطح زمین در محیط های گوناگون دستگاه های اسکرابر ، سوییپر و جاروبرقی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونگی دست یابی به انتخاب درست اسکرابر و سوییپر

اسکرابر صنعتی یا کفشوی صنعتیتنوع در طراحی و ساخت تجهیزات مکانیزه نظافتی همواره گزینش بهترین محصول را متناسب با شرایط محیطی آسان می سازد و راه را برای انتخاب دستگاه های مناسب پیش روی کاربران می گشاید. در این میان باید پارامترهایی نظیر جنس سطح، متراژ، نوع آلودگی و … بررسی گردد.

۱- نوع کفپوش

درک چگونگی واکنش تجهیزات به گونه های مختلف سطح در محیط های داخلی و بیرونی اولین نکته ای است که توجه ها به آن معطوف می گردد. از متداول ترین آلودگی هایی که در فضاهای مختلف یافت شده و سطوح را دچار کثیفی و سایش می کند، گرد و خاک و ریزگردها می باشد. نظافت و شستشوی پیوسته و منظم در عملیات نگهداری از سطح سهم قابل توجهی دارند و سبب می شود طول عمر کفپوش ها افزایش و هزینه های تعمیرات کاهش یابد و از صرف هزینه های بیهوده برای تعمیرات کفپوش ها جلوگیری شده و در ازای آن هزینه ها در موارد ضروری تر شوند.

۲- متراژ و طراحی محیط

انتخاب دستگاهی هماهنگ با متراژ محیط همواره بر بهره وری بهینه تأثیر می گذارد. در فضاهای بزرگ و وسیع باید تجهیزات بزرگ تر به کار گرفته شود. این در حالی است که برای نظافت و شستشوی سطوح کف در فضاهای کوچک تر و محدودتر با شعاع چرخشی کمتر باید ماشین آلاتی با ابعاد فشرده تر استفاده گردد.

۳- نوع آلودگی

نوع و شدت آلودگی های یک سطح تعیین می کند که چه تجهیزاتی را در نظر بگیریم. برای شستشوی سطوح هموار با آلاینده هایی مانند گرد و غبار، لکه و آلودگی های قدیمی به جا مانده بر روی سطح می توان از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده نمود و اگر سطح زمین مملو از زباله و آلودگی های درشت و خشک باشد، به کارگیری دستگاه های سوییپر و یا جاروبرقی صنعتی ایده آل خواهد بود. جاروبرقی صنعتی از قابلیت جمع آوری آلودگی های جامد و مایع برخوردار بوده و از همین رو به عنوان یکی از کارآمدترین و شناخته شده ترین ابزارهای نظافتی به شمار می آید. سوییپر نیز گرد و خاک شدید و زباله های خشک و سخت را با سهولت جمع آوری می کند.

اسکرابر یا سوییپر ؟

اسکرابر و سوییپرپس از بررسی های به عمل آمده پیرامون محیط مشخص خواهد شد که لازم به نظافت است، شستشو و یا هر دو. در برخی محیط ها حجم بالای آلودگی و یا شکل پراکندگی آن ها کاربران را ملزم می سازد هر دو فرآیند نظافت و شستشو را به انجام رسانند و در برخی دیگر نیز یکی از این دو عملیات می تواند کافی باشد. با مشخص شدن نوع عملیات مورد نیاز دستگاه مناسب نظافت مکانیزه یعنی دستگاه اسکرابر صنعتی برای شستشو و جاروی شهری برای جمع آوری خاک و زباله خشک تهیه می گردد.

کاربرد سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیدستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری گرد و خاک شدید و سایر زباله های خشک طراحی و تولید شده اند. سوییپرها در فضاهای باز کارایی ویژه ای دارند و علاوه بر آن مدل های باتری دار در اماکن سرپوشیده نیز به کار می روند. سوییپر در محوطه های باز کارخانه ها، کارگاه ها، مجتمع های تجاری، پارک ها و هر محوطه دیگری دارای سطوح سخت مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین فضاهای بسته ای مانند انبار، پارکینگ، مراکز صنعتی و … به وسیله دستگاه های سوییپر صنعتی قابل نظافت هستند.

کاربرد دستگاه اسکرابر

اسکرابر یا زمین شوی صنعتیاسکرابر یا کف شوی صنعتی به صورت تخصصی جهت شستشوی سطوح سخت ساخته و به بازارهای جهانی ارائه شده است. اسکرابر سطوح آغشته به آلودگی های مایع، لکه های تثبیت شده و گرد و غبار کاربرد خیره کننده ای داشته و سطح بالایی از تمیزی و پاکیزگی را ارائه می گرداند. دستگاه های اسکرابر صنعتی از مدل های کوچک دستی گرفته تا مدل های سخت کار صنعتی متناسب با شرایط کاری و محیطی به افزایش میزان بهره وری کمک می کنند. دستگاه اسکرابر برقی به دلیل استفاده از موتور الکتریکی بدون آلودگی به طور متداول در محیط های سرپوشیده کاربرد داشته و می تواند در محوطه های باز نیز به کار گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا