مقالات آموزشی

عملکرد سوییپر و نقش آن در مهار و حذف آلودگی ها

ایجاد آلاینده ها در محیط کسب و کار امری بدیهی می باشد که به به واسطه روند کاری دستگاه ها و تجهیزات ایجاد می شود. با توجه به تولید و ایجاد روزانه حجم بالایی از آلاینده ها، نظافت و حذف آنها امری لازم و ضروری می باشد. مسلما استفاده از شیوه های سنتی و دستی برای حذف حجم بالایی از آلاینده امکان پذیر نبوده و نمی تواند نیاز های نظافتی محیط را به نحو مطلوبی فراهم نماید. با توجه به گستردگی و حجم آلاینده ها در محیط های صنعتی، استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی راهکار مناسب و ایده آلی برای حذف موثر و با کیفیت آلانیده ها می باشد.



چگونگی عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیدستگاه سوییپر یک دستگاه مکگانیزه و کاربردی برای جمع آوری و حذف موثر وبا کیفیت آلاینده ها ااز روی سطوح هموار کف می باشد. سوییپر ها به منظور جمع آوری و حذف موثرو با کیفیت آلاینده ها از سیستم برس زنی استفاده می شود. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری آلاینده ها مجهز به یک یا دو برس جانبی و یک برس رولی مرکزی هستند. چرخش برس های جانبی دستگاه موجب هدایت آلاینده ها به بخش میانی دستگاه شده و در نهایت آلاینده هایی که به بخش میانی دستگاه هدایت شده اند، به واسطه چرخش عقب گرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند.



دسته بندی دستگاه های سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیدستگاه های سوییپر به طور خاص و تخصصی برای جمع آوری و حذف آلاینده های خشک از روی سطوح کف طراحی و تولید شده اند. از این رو به واسطه داشتن طراحی مهندسی از توان نظافتی بالایی برخوردار بوده و از این رو از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. با توجه به اینکه محیط های صنعتی دارای ابعاد گوناگونی می باشند، دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون در ابعاد کوچک تا بزرگ ارائه می شوند. نوع هدایت این دستگاه ها بر اساسابعاد دستگاه ها به دو شیوه دستی و خودرویی می باشد. نمونه های دستی اسکرابر مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفتن در پشت آن وظیفه هدایت دستگاه را بر عهده می گیرد. در حالیکه نمونه های خودرویی همانطور که از نامشان پیداست مجهز به صندلی بوده و کاربر با نشستن بر روی صندلی دستگاه همانند هدایت خودرو، دستگاه را هدایت نموده و عملیات نظافت را انجام می دهد. سازگاری ابعاد دستگاه سوییپر با ابعاد محیط نظافتی تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری دستگاه دارد.




نقش کاربردی دستگاه سویپر صنعتی در مهار آلودگی های محیطی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی دستگاهی مکانیزه می باشد که با هدف تسهیل و تسریع در فرآنید جمع آوری آلاینده های خشک طراحی و به بازار عرضه شده است. استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه و صنعتی در این دستگاه ها موجب سهولت در نظافت شده است. یکی از چالش های اصلی در استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت،‌ انتشار حجم بالایی از آلانید ها در محیط می باشد. این درحالی است که دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور بهبود کیفیت هوای پیرامون و ممانعت از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون، مجهز به سیستم کنترل گرد و غبار می باشد. استفاده از سامانه مکش بر روی برس ها موجب مکش ذرات ریز گرد و غبار معلق در هوا شده و از این رو مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون می گردد. همچنین پهنای کاری بالا دراین دستگاه ها، زمان لازم برای نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است. ضمن اینکه ظرفیت بالای مخازن در این دستگاه ها با کاهش در دفعات لازم برای تخلیه مخزن، مانع از اتلاف وقت می شود. علاوه بر این استفاده از سیستم های فیلتراسیون قوی،‌ با به دام انداختن تمامی ذرات ریز گرد و غبار مانع  از بازنشر آنها در محیط شده و سطح بالاتری از نظافت را فراهم می آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا