مقالات آموزشی

حفظ بهداشت و سلامت محیط با دستگاه زمین شوی صنعتی

یکی از سریع ترین و کارآمدترین شیوه های نظافت و خشک نمودن سطح زمین در محیط های گوناگون صنعتی، تجاری، اداری و … استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی اسکرابر می باشد. کف شوی صنعتی در مدل های متنوعی طراحی و ساخته شده اند که به طور کلی به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار طبقه بندی می شوند و هر یک دارای کاربردها و مزیت های منحصر به فردی هستند. این تنوع در طراحی محصولات کف شوی آن ها را به ابزارهایی پرکاربرد و تأثیر گذار در صنایع و اماکن گوناگون تبدیل نموده است. امروزه به منظور صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع طبیعی هم چون آب در کارخانه ها، مراکز درمانی، مجتمع های تجاری و اداری، انبارها، مراکز آموزشی و صدها محیط دیگر، خرید زمین شوی صنعتی و استفاده از آن در فرایند نظافت این مجموعه ها توصیه می شود.

اصول به کارگیری دستگاه زمین شوی برای ارتقای بهداشت

به منظور دست یابی به محیطی کاملا پاکیزه و درخشان بهره مندی از دستگاه اسکرابر صنعتی بهترین راهکار به شمار می آید و استفاده از آن نکاتی دارد:

بازدید از محل به کارگیری اسکرابر صنعتی

دستگاه زمین شوی یا اسکرابر صنعتی
بازدید از محل به کارگیری اسکرابر صنعتی

در هنگام انتخاب زمین شوی صنعتی بررسی محیط مورد نظر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از جمله اقدامات اولیه مهم در تهیه اسکرابر بوده تا به این ترتیب با انتخاب مناسب ترین دستگاه متناسب با مساحت و ویژگی های محیط، به بالاترین سطح بازدهی و مصرف بهینه دست یافت. ابعاد اسکرابر بر روی کارایی آن تأثیر به سزایی دارد به گونه ای که در محیط های کوچک و یا محیط هایی با محدودیت فضا به دلیل تراکم اثاثیه، زمین شوی دستی انتخاب می گردد و کاربر می تواند آن را کنترل نماید. هم چنین جهت شستشوی سطوح با سرعت عمل بالا در اماکنی با وسعت زیاد، اسکرابر سرنشین دار ابزاری ایده آل به شمار می آید.

برس دستگاه کف شوی صنعتی

کف شوی صنعتی یا زمین شوی صنعتی
برس کف شوی صنعتی

یکی از عوامل تفاوت در ابعاد دستگاه زمین شوی تفاوت در پهنای شستشوی دستگاه می باشد؛ به این معنا که با تغییر قطر برس پهنای شستشو نیز تغییر پیدا می کند. اسکرابر مجهز به یک و یا دو برس دیسکی بوده که با افزایش ابعاد دستگاه قطر آن نیز افزایش می یابد. انواع کف شوی خودرویی دارای پهنای شستشوی بزرگ هستند و در زمان نظافت مقدار بیشتری از سطح را پوشش می دهند. از همین رو فرآیند شستشو با سرعت بالاتری انجام می پذیرد. برس اسکرابر حرکتی دوار و سریع دارد و در کنار پاشش آب و یا محلول شوینده آلودگی ها را از سطح جدا نموده و محیطی تمیزی و عاری از هر گونه کثیفی بر جای می گذارد.

انواع مختلف برس دیسکی کفشور صنعتی

برس کفشور صنعتی
برس دیسکی کفشور صنعتی

برس و سیستم مکشی کف شور صنعتی از مهم ترین بخش های دستگاه به شمار می آیند و اساس عملکرد اسکرابر را تشکیل می دهند. سطوح و کفپوش های مختلف، سازندگان محصولات شستشوی کف را بر آن وا داشته است که متناسب با میزان حساسیت سطوح برس هایی از جنس های متنوع تولید نمایند تا امکان استفاده از دستگاه زمین شور صنعتی در هر محیطی و با هر نوع از سطح امکان پذیر گردد. انواع این برس ها عبارت اند از : برس نرم، برس استاندارد و برس زبر و هر یک ویژگی ها و کارایی مخصوص به خود را دارند. برس نرم جهت شستشوی سطوح حساس و آسیب پذیر به کار می رود. دسته دیگری از برس ها، برس استاندارد می باشد که با برخورداری از دوام بالا متداول ترین نوع برس های مورد استفاده بوده و به عنوان برس اصلی برای شستشوی سطوح مختلف روی دستگاه کفشور نصب می گردد. به منظور شستشو، سایش و لایه برداری سطوح سخت و خشن برس های زبر به کار می روند و هر چه برس زبرتر باشد، قدرت آن در لایه برداری افزایش پیدا می کند.

مخازن آب تمیز و کثیف زمین شوی صنعتی

مخازن دستگاه زمین شوی صنعتی
مخازن جداگانه زمین شوی صنعتی

وجود مخازن آب تمیز و کثیف جداگانه یکی از مهم ترین عواملی است که دستگاه زمین شوی را از شیوه های سنتی متمایز می سازد. تمامی کف شوی ها دارای دو مخزن مستقل از هم می باشند گنجایشی یکسان دارند. درون مخزن آب تمیز با آب تازه پر می شود و به منظور افزایش کیفیت تمیزی و ارتقای سطح بهداشت امکان افزودن مواد شوینده غیر خورنده به آب وجود دارد. مخزن آب کثیف محلی برای نگه داری آب و آلودگی های جمع آوری شده است که به وسیله سیستم مکش دستگاه این مواد به مخزن راه پیدا می کنند. وجود مخازن آب جداگانه سبب می گردد بر خلاف روش های دستی آب آلوده دوباره وارد چرخه شستشو نشود و تمیزی با کیفیت هر چه تمام تر انجام پذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا