مقالات آموزشی

عوامل موثر بر انتخاب شلنگ کارواش صنعتی

شلنگ کارواش صنعتی یکی از مهم ترین اجزای آن به شمار می آید و آب فشار قوی تولید شده در آن جریان دارد و آب را به سطح مورد نظر می رساند. به همان اندازه که انتخاب یک واترجت مناسب حائز اهمیت است انتخاب یک شلنگ مناسب نیز بسیار مهم می باشد. انتخاب شلنگ مناسب برای واتر جت چندان ساده به نظر نمی رسد زیرا این تجهیزات در انواع و اندازه های مختلفی تولید شده اند. شلنگی که از کیفیت مطلوب برخوردار باشد آب را با فشار مناسب انتقال می دهد. به این ترتیب از فشار و انرژی آب در لحظه خروج از نازل کاسته نمی شود و ترک خوردگی، شکستن و نشتی در شلنگ بروز پیدا نکرده و کاربران با اطمینان قادر به استفاده از دستگاه خواهند بود. شلنگ های واترجت هر چند دارای بافتی فولادی و مقاوم هستند اما انعطاف پذیری بالایی دارند و پس از پایان کار با دستگاه کارواش به آسانی قابل جمع شدن می باشد. در ادامه به توضیح پارامترهای مهم در هنگام تهیه شلنگ واتر جت می پردازیم.

مولفه های شلنگ کارواش صنعتی

شلنگ فشار قوی نصب شده بر روی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی به عنوان بخشی از تجهیزات واترجت با مولفه هایی معرفی می شود:

طول شلنگ

طول شلنگ کارواش صنعتی
طول شلنگ

طول شلنگ کارواش صنعتی یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار بر انتخاب صحیح آن است. واترجت صنعتی و یا دستگاه های کارواش خانگی که موتور الکتریکی دارند در محیط هایی قابل استفاده هستند که به منبع برق دسترسی دارند و اگر به کارگیری دستگاه مقداری دورتر از منبع برق مورد نظر باشد، باید شلنگی با طول بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و یک شلنگ کوتاه کارایی لازم را برای انجام چنین کاری نخواهد داشت. شلنگ کوتاه تر در هنگام استفاده از واتر جت بنزینی یا دیزلی و هم چنین در محل هایی نزدیک به منبع برق قابل به کارگیری خواهد بود. این که شلنگ با چه طولی انتخاب گردد کاملاً به محیط و شرایط کاری بستگی دارد و کاربران با در نظر گرفتن شرایط موجود یعنی فاصله با منبع تغذیه و هم چنین نوع منبع تغذیه موتور دستگاه اقدام به انتخاب شلنگی با طول مناسب می نمایند.

قطر شلنگ

قطر شلنگ دستگاه کارواش صنعتی
قطر شلنگ

شلنگ کارواش صنعتی و دستگاه کارواش خانگی در قطرهای متفاوتی تولید و به بازار عرض شده اند. شلنگ واترجت های خانگی با حداقل قطر ۶ میلی متر عرضه می شوند که برای فشار عملیاتی در حدود ۱۹۰ بار مناسب می باشند. برای فشار کاری با دامنه ۱۹۰ تا ۲۳۵ بار شلنگ هایی با قطر ۸ میلی متر به کار می روند. بزرگ ترین قطر برای شلنگ دستگاه های واتر جت در حدود ۱۰ میلی متر است که فشار ۳۴۵ بار را تحمل می کند و پرکاربردترین نوع شلنگ در دستگاه های شوینده فشار قوی است.

اتصالات شلنگ

اتصالات شلنگ دستگاه کارواش صنعتی
اتصالات شلنگ

تمامی انواع شلنگ های واترجت یا کارواش صنعتی در دو سر انتهایی خود دارای یک اتصال می باشند که یکی برای وصل کردن شلنگ به بدنه دستگاه و دیگری به منظور متصل شدن به تفنگی استفاده می شوند و خاصیت ضد زنگ زدگی دارند. اتصالات در دو مدل پیچی و کوئیک کوپلینگ وجود دارند و در هنگام تهیه شلنگ باید به نوع اتصال آن توجه نمود تا در صورت بروز نوسانات در جریان آب مشکلی به وجود نیاید.

جنس شلنگ کارواش صنعتی

جنس شلنگ کارواش صنعتی
جنس شلنگ

شلنگ دستگاه های واتر جت صنعتی و کارواش خانگی به طور معمول از جنس پلاستیک پی وی سی، لاستیک و یا پلی اورتان ساخته می شوند. شلنگ های ساخته شده از جنس پی وی سی سختی بسیار زیادی دارند و در نتیجه انعطاف پذیری نیستند و کار کردن با آن ها کمی دشوار خواهد بود. شلنگ های لاستیکی انعطاف پذیرتر هستند اما وزن سنگین تری دارند و روی سطوح بتونی خیس و دیگر سطوح ردی بر جای می گذارند. شلنگ های پلی اورتانی دارای بافتی فولادی می باشند که با ماده ای پلاستیکی پوشش داده شده اند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا