مقالات آموزشی

رفع مشکلات نظافتی در هتل و مرکز تجاری با اسکرابر هتل

مجتمع های تجاری و مراکز خرید روزانه پذیرای افراد زیادی هستند و بنابراین حفظ بهداشت و نظافت چنین محیط های پر رفت و آمدی ضروری بوده و برای نیروهای خدماتی به دغدغه ای چالش برانگیز تبدیل شده است. امروزه ساخت و ساز مجتمع های تجاری وسیع در حال گسترش است و اهمیت فرآیند نظافت بیش از پیش نمایان می شود. عملیات تمیز نمودن هتل ها و مراکز تجاری به تعداد زیادی از نیروهای انسانی نیاز دارد و سالانه هزینه های نیروهای کار رو به افزایش می باشد. با توجه سرعت بالای این گسترش نمی توان به سادگی از کنار ارتقای سطح پاکیزگی محیط گذر کرد و در این میان دستگاه های اسکرابر هتل یا کف شوی صنعتی به عنوان راهکاری ارزشمند برای مقابله با چالش های نظافتی محیط های وسیع و پر رفت و آمد‌، مطرح می شود.

مشکلات نظافتی هتل ها

– عملیات نظافت بخش های گوناگون هتل ها و مجتمع های تجاری با صرف هزینه های بالا همراه است.

– هنگام تمیز کردن مواد شوینده مصرف می شود که بر کیفیت هوای محیط تأثیر نامطلوب دارد.

– در فصل های بارندگی هنگام ورود مشتریان به هتل ، آلودگی از طریق کف کفش ها به داخل محیط منتقل شده و به دلیل آن که این مراکز همواره دارای کفپوش های صیقلی و براق هستند، احتمال لغزندگی افراد بالا می رود.

– پس از شستشوی سطوح کف، زمین دیر خشک می شود و اگر افراد بر روی زمین خیس قدم گذارند، خطر سر خوردن مشتریان را تهدید می کند.

معایب نظافت سنتی

نظافت سنتی به معنای استفاده از یک سطل آب و تی رشته ای برای تمیز نمودن سطح زمین است. با این روش آلودگی های موضعی در محیط پخش می شود و رد آب و رشته های تی همواره روی زمین باقی می ماند. مرطوب ماندن زمین نه تنها برای امنیت افراد مضر است بلکه سرعت جذب دوباره آلودگی را بالا می برد.

راه حل

شستشوی کف با اسکرابر هتلجهت شستشوی سطوح کف لابی هتل خرید کف شوی صنعتی یا دستگاه اسکرابر هتل می تواند لکه ها، رد کفش ها و گرد و خاک را از میان بردارد. فضاهایی مانند رستوران و غذاخوری نیز توسط کفشوی صنعتی قابل شستشو هستند. کفشوی با توجه به متراژ و چیدمان محیط انتخاب خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر لابی ها دارای فضای وسیع باشند اسکرابر خودرویی به کار می رود و برای سالن های غذاخوری که تراکم بالاتری وجود دارد، اسکرابر دستی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه زمین شوی مجهز به سامانه برس زنی مکانیزه است که کیفیت شستشو را به نحو چشمگیری افزایشمی دهد و از طرف دیگر دارای سامانه مکش می باشد که با جمع آوری آب و آلودگی هم زمان با شستشو، سرعت خشک شدن سطح بالا می رود و هیچ گونه ردی از آب و آلودگی بر روی سطح باقی نمی ماند.

مشکلات نظافتی مراکز خرید

– مجتمع های تجاری ملزم به رعایت استانداردهای نظافتی هستند و به دلیل داشتن وسعت بالا و رفت و آمد زیاد، انجام نظافت به صورت دستی دشوار خواهد بود.

  • نظافت سنتی کارهای عادی و نرمال دیگر افراد را مختل می کند.
  • زمان نظافت طولانی تر و به طور کلی فرآیند نظافت دشوار است.
  • نظافت دستی هزینه بالایی دارد و افراد حرفه ای در زمینه نظافت به سختی جذب می شوند.

اما ممکن است این سوال پیش آید که اسکرابر صنعتی چیست و چگونه میتواند در نظافت محیط های پر تردد هتل ها و مراکز اقامتی کارآیی نظافتی لازم را ارائه دهد. در ادامه به  مزایای استفاده از این دستگاه و کاربرد آن در بهینه سازی نظافت هتلی خواهیم پرداخت.

راه حل ایده آل با اسکرابر هتل

راه حل نظافتی با اسکرابر هتلبدون تردید بهترین راهکار برای نظافت مجتمع های تجاری و شستشوی سطوح کف دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی می باشد. اسکرابر هتل گرد و خاک و لکه های روی سطح زمین را از بین می برد و کفپوش ها را همانند روز اول درخشان و زیبا می سازد. با توجه به این که رفت و آمد زیادی در مراکز خرید وجود دارد،‌ سیستم خشک کن کف شوی با جمع آوری حداکثری آب و آلودگی خطر لغزندگی را از بین می برد. هر دو دستگاه کف شور دستی و خودرویی برای مراکز خرید کاربرد دارند و بر اساس مساحت و ساختار محیط انتخاب می شوند.

اسکرابر هتل و مراکز خرید چگونه بهترین کارایی را دارد؟

حفظ و نگهداری اصولی اسکرابر صنعتی مهم ترین گام در افزایش طول عمر و کارایی بهینه این دستگاه به شمار می آید. کاربران پس از هر بار استفاده باید کفشوی را مورد بررسی قرار دهند و بخش های نیازمند نظافت آن را تمیز کنند. در پایان شستشو کاربر باید قطعات مصرفی همانند برس، فیلترها، شیلنگ ها و تی لاستیکی را تمیز کند و گرفتگی های احتمالی به وجود آمده در آن را از بین برد. مخازن آب تمیز و آب کثیف باید به طور کامل تخلیه و شستشو شوند و درب مخازن تا زمان خشک شدن کامل باز بماند. بسته به میزان استفاده و زبری سطح زمین برس و تی مصرف شده و نیاز به تعویض دوباره دارند. تعویض قطعات مصرفی هنگام خرابی و رسیدگی به دستگاه پس از هر شستشو نقش مهمی در عملکرد کف شوی دارد. از طرف دیگر توجه به ارتفاع مهم نیز اهمیت زیادی دارد، برس نباید بیش از اندازه بالا و یا بیش از اندازه پایین باشد. با داشتن دستگاه های زمین شور صنعتی مناسب و حفظ و نگهداری اصولی آن سطوح کف در هتل ها و مجتمع های تجاری به بهترین نحو شستشو شده و رضایت مشتریان جلب خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا