مقالات آموزشی

مراحل و اقدامات لازم قبل از نظافت سطوح با کف شوی اتوماتیک

اسکرابر صنعتی دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشد. این دستگاه ها به واسطه استفاده از سیستم های کاملا مکانیزه و صنعتی نه تنها کیفیت شستشو و نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بلکه موجب تسریع و تسهیل در امر نظافت و شستشو می گردد. به منظور بهره وری بیشتر از دستگاه اسکرابر صنعتی و همچنین بازدهی حداکثری عملیات شستشو و نظافت رعایت نکاتی قبل از شروع عملیات شستشو و نظافت با دستگاه کف شوی اتوماتیک الزامی می باشد.

تخلیه محیط از موانع و اشیا مزاحم

حضور اشیا قابل حمل و جا به ایی چون مبلمان و میز ها در محیط نظافتی می تواند روند شستشو با دستگاه کف شوی اتوماتیک را مختل نموده و مانع نظافت موثر و با کیفیت تمامی بخش ها می گردد. از این رو جا به جایی و تخلیه محیط نظافتی از اشیا نقش موثری در ارتقا کیفیت شستشو دارد. علاوه بر این برخورد احتمالی دستگاه کفشوی با اشیا موجود در محیط می تواند سبب آسیب دستگاه و بعضا تجهیزات و اشیا موجود در محیط گردد. پس در نتیجه هر گونه مانع مانند قفسه و … را پیش از استفاده از دستگاه شستشوی کف از مسیر نظافتی خود خارج کنید و به مکان دیگری انتقال دهید. انتخاب مسیری بدون مانع و پیچیدگی می تواند عملکرد و کیفیت نظافتی دستگاه را بهبود ببخشد.

جمع آوری و حذف آلاینده های ریز و درشت

از آنجایی که اسکرابر صنعتی دستگاهی تخصصی برای شستشو و خشک نمودن همزمان سطوح کف می باشد قادر به جمع آوری آلاینده ها به ویژه آلاینده های حجیم و برگ نموده و حضور چنین آلاینده هایی در محیط نظافتی و مکش احتمالی آنها توسط دستگاه زمین شوی صنعتی، موجب آسیب دستگاه می گردد. از این رو جمع آوری و حذف موثر و با کیفیت آلاینده های انباشته در محیط قبل از شروع عملیات شستشو و نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است.

از بین بردن آلودگی های چسبیده شده با اسکرابر

از بین بردن آلودگی های چسبیده شده

قبل از استفاده از اسکرابر باطری دار و کف شوی برقی، حتما زمانی را برای مشاهده و پاک کردن هرگونه مواد چسبنده، مانند آدامس یا غذای خشک اختصاص دهید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، به دلیل اینکه طراحی آن ها به گونه ای است که مطلقاً قابلیت پاک کردن هر چیزی را از کف ندارند. به دلیل اینکه بقایای چسبنده ممکن است سرسختانه در برابر برس های دستگاه مقاومت کنند و روی کف باقی بمانند.

شارژ کامل باتری ها

دستگاه های اسکرابر صنعتی به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های گوناگون در دو نوع اسکرابر های باتری دار و اسکرابر های کابلی طراحی و تولید می شوند. نمونه های باتری دار اغلب برای استفاده در محیط های شلوغ و پر تردد و محیط هایی که دسترسی به پریز برق مقدور نمی باشد به کار گرفته می شوند. به منظور داشتن برنامه شستشوی موثر و منظم با دستگاه اسکرابر باتری دار، نیاز به شارژ کافی باتری ها می باشد. لازم به ذکر است که عدم شارژ کامل و جدا نمودن باتری ها پیش از تکمیل ظرفیت باتری ها موجب کاهش عمر مفید باتری ها می گردد.

کنترل اتصالات شیلنگ ها و خرطومی های اسکرابر صنعتی

دستگاه کف شوی اتوماتیک به منظور پاشش آب بر روی برس ها، مکش و انتقال آب آلوده ناشی از شستشو به داخل مخزن آب کثیف، مجهز به انواع خرطومی ها و شیلنگ ها می باشد. عدم اتصال مناسب شیلنگ ها و رابط ها موجب نشت آب و باقی ماندن مایعات آلوده ناشی از شستشو بر روی سطوح کف شده و در نتیجه روند کاری دستگاه را مختل می نماید. از این رو بررسی دقیق اتصالات دستگاه پبش از عملیات شستشو و نظافت می تواند تاثیر بسزایی در حفاظت از دستگاه و ارتقا کیفیت شستشو و خشک نمودن سطوح کف دارد.

به کار گیری برس مناسب با جنس کفپوش ها

برس دستگاه اصلی ترین بخش از دستگاه اسکرابر می باشد که در ارتباط مستقیم با آلاینده ها می باشد، مسلما انتخاب برس مناسب و متناسب با جنس کفپوش ها، نه تنها موجب شستشوی موثر و با کیفیت آلاینده ها می شود بلکه هیچ گونه آسیبی به کفپوش ها وارد نمی نماید.

بررسی و تنظیم تی دستگاه

شستشو و خشک نمودن همزمان سطوح کف یکی از بارز ترین ویژگی های دستگاه های کف شوی اتوماتیک می باشد. مسلما هر گونه اختلال در روند مکش و جمع آوری مایعات آلوده ناشی از شستشو، موجب کاهش عملکرد دستگاه می گردد. ساختار کلی و شکل تی تاثیر بسزایی در مکش حداکثری مایعات آلوده ناشی از شستشو دارد. در بهترین حالت ممکن شکل تی دستگاه زمین شوی صنعتی به صورت هلالی می باشد تا بتواند جهت حرکت دستگاه را به گونه ای موثر دنبال کرده و مایعات آلوده را از محیط حذف نماید. تماس موثر لبه های تی با سطح زمین موجب جمع آوری کامل آب آلوده ناشی از شستشو می گردد.

به کار گیری برس مناسب با جنس کفپوش ها در زمین شوی صنعتی

تنظیم دستگاه متناسب با شرایط کاری

کفشور ها توسط کاربران هدایت و عملیات شستشو و نظافت را انجام می دهند، در نمونه های دستی کاربر در پشت دستگاه قرار گرفته و عملیات شستشو را انجام می دهد در حالی که در نمونه های خودرویی کاربر با قرار گرفتن بر روی صندلی دستگاه وظیفه هدایت و عملیات شستشو را بر عهده می گیرد. تنظیم صندلی و دسته دستگاه اسکرابر متناسب با شرایط فیزیکی کاربر موجب کاهش در خستگی اپراتور و تسلط بیشتر فرد به محیط نظافتی می گردد.

نصب علائم هشدار و احتیاط

توجه داشته باشید که علائم هشدار و احتیاط در مورد خیس بودن سطوح کف را در محیط و مکانی که کاملا قابل مشاهده است قرار دهید تا کارمندان، مشتریان و سایر بازدید کنندگان از مرطوب بودن سطح اطلاع داشته باشند. با رعایت این مورد، از ایجاد حوادث لغزش و افتادن که یکی از دلایل اصلی آسیب در محل کار می باشند، تا حد زیادی جلوگیری می شود. با توجه و بکارگیری این پنج روش ساده که لازم است برای آماده ‌سازی کف ‌پوش ‌ها قبل از استفاده از دستگاه کف شوی انجام گیرد، می ‌توانید به محافظت و درخشندگی طولانی ‌تر کف‌ ها کمک کنید.

اهمیت آماده سازی سطوح کف برای نظافت

شستشو و نظافت کفپوش ها با بکارگیری کف شوی اتوماتیک، بسیار آسان و کارآمد انجام میگیرد. آن ها به طور چشمگیری سریعتر از تمیز کردن به روش های سنتی و با کمک سطل نظافت را انجام می دهند. در نظر داشته باشید استفاده از اسکرابر های خودرویی و دستی که به تازگی تولید و ارائه شده اند، بسیار ساده تر و مناسب تر از دستگاه هایی است که یک دهه پیش در دست مصرف کنندگان قرار گرفته است. نسل جدید دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای عملکردی ایده آل و مناسب در نظافت سطوح کف می باشند.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا