مقالات آموزشی

تاثیر شرایط مختلف آب و هوایی در عملکرد و کاربرد اسکرابر صنعتی

نظافت یک محیط پر رفت و آمد همواره دارای چالش های زیادی است و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه میزان آلودگی های وارد شده به محیط شدت و ضعف پیدا می کند. به عنوان مثال در شهرهای مرطوب و بارانی رطوبت و گل از طریق کفش ها به محیط های سرپوشیده منتقل می شود و یا در شهرهای پر گرد و خاک و کویری، گرد و غبار به سرعت در همه جا پخش می شود؛‌ بنابراین اماکن مختلف در این شهرها محیط هایی تأثیر پذیر از شرایط بیرونی هستند و پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی دارند. مجتمع های تجاری، اداره ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، اماکن زیارتی و … از پر رفت و آمدترین اماکن عمومی به شمار می آیند که نظافت و شستشوی پیوسته سطح زمین با اسکرابر در آن ها فرآیندی مهم و ضروری است.

روش سنتی نظافت سطح زمین

روش سنتی نظافتبرای یک محیط صرف نظر از نوع کاربری آن تمیزی سطح زمین اهمیت بسیار زیادی دارد و در هر کدام به گونه ای خاص تعریف می شود. مثلاً اگر در مراکز تجاری یا درمانی پاکیزگی و درخشندگی سطوح مد نظر است و یا در یک کارخانه صنعتی فراهم شدن سطحی عاری از چربی و خاک اولویت دارد. به منظور شستشوی سطوح سخت دو روش وجود دارد : تی دستی و اسکرابر صنعتی. تفاوتی ندارد با محیطی آلودگی در یک منطقه خشک رو به رو هستیم یا مرطوب،‌ استفاده از سطل و تی دستی برای نظافت روش بهینه و کارآمدی نخواهد بود و زمان زیادی به طول می انجامد تا سطح تمیز شود. با این روش نه تنها سطح تمیز نمی شود بلکه آلودگی های موضعی را در محیط پخش نموده و برای مدت زمان طولانی زمین خیس و مرطوب باقی می ماند. اما این مشکل راه حلی اساسی دارد و آن بهره مندی از دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی می باشد.

 

چالش های نظافتی محیط های مرطوب و خشک

افرادی که از محیط بیرون به فضای داخلی ساختمان قدم می گذارند، ناگزیر آلودگی از طریق کفش ها وارد محیط می شود و در روزهای برفی و بارانی آلودگی شدت پیدا می کند. با این اتفاق علاوه بر این که فضا کاملاً نازیبا به نظر می رسد،‌ سطح بهداشت نیز به شدت کاهش می یابد. این پدیده تأثیر ناخوشایندی بر کسب و کار دارد، ایمنی محیط صنعتی را بر هم میزند و در مکانی مانند بیمارستان یک خطر جدی محسوب می شود. سطح مرطوب لغزندگی بالایی دارد و افراد حاضر در محیط به راحتی در معرض آسیب قرار می گیرند و حتی امکان دارد نصب علائم هشدار دهنده نیز کافی نباشد. اداره و کنترل وضعیت یک فضای کوچک شاید آسان باشد اما با گسترش وسعت محیط شرایط دشوارتر می شود. در این شرایط بهره مندی از دستگاه اسکرابر صنعتی بهترین راهکار بوده و بسیاری از مشکلات و چالش های نظافتی را در مراکز خرید، کارخانه ها،‌ مجموعه های ورزشی، بیمارستان و ده ها محیط دیگر از میان بر می دارد، در زمان کوتاهی سطح وسیعی را شستشو می دهد، کفپوش ها را سالم نگه می دارد و مهم تر از همه به دلیل داشتن سیستم مکش (خشک کن) آب و رطوبت بلافاصله از محیط حذف می گردد.

 

اسکرابر چگونه عمل می کند؟

عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتیدستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی یک سیستم مکانیزه برای شستشو و خشک نمودن هم زمان سطح زمین است که در محیط های گوناگون با شرایط آب و هوایی مختلف به کار می رود. این ماشین آلات در مدل ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید شده اند که با توجه به مساحت تحت نظافت انتخاب شده و حتی سخت ترین لکه ها و کثیفی ها را از سطح زمین جدا می سازد. دستگاه اسکرابر فرآیند شستشو و خشک کردن را هم زمان انجام می دهد و از همین رو خطر لغزندگی هیچ شخصی را تهدید نمی کند و علاوه بر آن به دلیل تجمع مواد جمع آوری شده در مخزن آب کثیف، آب آلوده هرگز به چرخه شستشو باز نمی گردد.

 

کاربرد اسکرابر برای محیط های کوچک و بزرگ

کاربرد دستگاه اسکرابر صنعتی در محیط کوچکدستگاه های اسکرابر ماشین آلات سخت کاری هستند که در شرایط آب و هوایی مختلف و در شرایط دشوار کاری بدون مشکل مورد استفاده قرار می گیرند. با در نظر گرفتن متراژ و قدرت مانور لازم، دستگاه مناسب انتخاب خواهد شد؛ یک اسکرابر دستی فضای کمتری را پوشش می دهد اما به مناطق محدود و کم عرض دسترسی پیدا می کند. برای شستشوی سطوح وسیع نیز اسکرابر خودرویی بهترین کارایی را ارائه می دهد و با برخورداری از پهنای نظافتی بالا و مخزنی با گنجایش زیاد نظافت را در مدت زمانی کوتاه به انجام می رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا