مقالات آموزشی

دلایل اصلی استفاده از واترجت صنعتی در کسب و کار

فرآیند تولیدی و عملیاتی در کسب و کار هایی چون کارخانه ها،‌نیروگاه ها، پالایشگاه ها، کارگاه ها و به طور کلی کسب و کار ها، همواره با تولید و ایجاد آلاینده ها در کنار محصولات تولیدی همراه می باشد. رسوب، جرم، روغن و چربی از جمله متداول ترین انواع آلاینده ها در محیط کسب و کار می باشند. ماندگاری و انباشت آلاینده ها در محیط کسب و کار ضمن کاهش جلوه های بصری محیط،‌تایرات نامطلوبی را نیز بر میزان سود آوری و بهره وری کسب و کار خواهد داشت. چراکه انباشت آلاینده ها در محیط کسب و کار کیفیت محصولات تولیدی و عملکرد دستگاه ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش سود آوری و راندمان کاری می گردد. از این رو شستشو و نظافت موثر و با کیفیت در محیط کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. با توجه به حجم و ماهیت آلاینده های انباشته در محیط،‌ استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی راهکار ناسب و ایده آلی برای شستشو و حذف آلاینده ها می باشد. از جمله دستگاه های کاربردی برای حذف آلاینده ها در محیط های کسب و کار می توان به دستگاه واترجت صنعتی اشاره نمود.



تاثیر واترجت صنعتی بر بهبود روند تولیدی کارخانه ها

واترجتدستگاه های واترجت صنعتی یا همان کارواش سیار به  واسطه داشتن خصوصیات منحصر به فرد و کاربردی، تاثیرات مثبتی بر روی روند تولید کازخانه ها و صنایع دارند. این دستگاه ها بای شستشوی های عمیق و نظافت های سنگین در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی به کار می روند.






کاهش زمان توقف خطوط تولید

واترجت صنعتیخطوط تولید یدر کارخانه ها متشکل از انواع دستگاه ها و تجهیزات تولیدی می باشند. این خطوط در طول زمان  و در طی فرآیند تولیدی آلوده و کثیف می شوند. مسلما ماندگاری آلاینده هایی چون جرم و روغن بر روی دستگاه ها و تجهیزات تولیدی آثار نامطلوبی در کیفیت محصولات دارد. علاوه بر این حضور آلاینده ها در محیط عملمرد دستگاه ها را نیز مختل می نماید. از این رو شستشو و نظافت منمظم و با برنامه تجهیزات و دستگاه ها امری لازم و ضروری می باشد. سرعت عمل بالای دستگاه های واترجت صنعتی در شستشو و نظافت موجب کاهش قابل ملاحظه در زمان توقف دستگاه ها و تجهیزات خطوط تولید می گردد. ضمن اینکه شستشوی منظم و موثر آلاینده ها از روی سطوح تجهیزات میزان خرابی و فرسایش دستگاه ها را کاهش داده و عملا از خرابی خطوط تولید جلوگیری می نماید.


افزایش کارآیی و ارتقا بهره وری

کارواش صنعتیعملیات شستشو، نظافت و حذف آلاینده ها در محیط کارخانه، با توجه به حجم آلاینده های موجود و همچنین وسعت این محیط ها نیازمند صرف هزینه و انرژی می باشد.  مسلما استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت به تعداد زیادی کاربر نیاز داشته و همین امر موجب افزایش هزینه های مرتبط با نظافت می گردد. ای در حالی است که استفاده از شیوه ای نوین و به کارگیری دستگاهی چون واترجت صنعتی به واسطه داشتن توان بالای نظافتی،‌تاثیر بسزایی در کاهش زمان لازم برای نظافت دارند. در نتیجه تعداد نیروی خدماتی نیز کاهش یافته و همین امر موجب صرفه جویی ئر هزینه ها و به دنبال ان افزایش بهره وری و سود آوری دارد.


ارتقا سطوح بهداشتی محیط

واترجتاز بین بردن و حذف آلاینده های انباشته در محیط نه تنها جلوه های بصری را افزایش می دهد بلکه محیطی ایمن  و سالم را نیز برای کارکنان فراهم می نماید. استفاده از دستگاه های کارواش آب گرم به واسطه استفاده از حرارت های بالای آب،‌ ضمن اینکه آلاینده ها را حذف می نمایند. بلکه موجب ضد عفونی سطوح و حذف انواع عوامل بیماری زا می گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا