مقالات آموزشی

بهره‌وری بیشتر در کسب و کار با زمین شوی صنعتی

زمان یک دارایی ارزشمند است که اتلاف آن را هیچ چیز نمی تواند جبران کند. بنابراین برای داشتن یک کسب و کار موفق برنامه ریزی دقیق برای انجام هر کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. نمی توان ساعتی را به ساعت های شبانه روز اضافه نمود اما می توانیم این اطمینان را داشته باشیم که با تصمیم گیری های عاقلانه و تدوین برنامه های دقیق امور اجرایی را در دست گرفته و به هدف نهایی نرسید. در محیط های کاری مانند مراکز صنعتی، کارخانه ها، کارگاه ها، مجتمع های تجاری، رستوران ها، مراکز درمانی و سایر حیطه های کاری فرآیند نظافت یکی از مهم ترین اموری است که نیاز به برنامه ریزی مدون دارد زیرا که عملیات نظافت نه تنها از جنبه های زیبایی بلکه از لحاظ حفظ ایمنی محیط کار، حفظ سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان، افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی، حفظ کیفیت محصولات تولیدی و … حائز اهمیت می باشد. از همین رو با گسترده تر شدن صنعت در کشور و ساخت مجتمع های بزرگ به منظور سرعت بخشیدن به امور نظافتی با کیفیت مناسب، روش های سنتی کمرنگ شده و جای خود را به تجهیزات مکانیزه همانند دستگاه زمین شوی صنعتی داده اند.

چرا اسکرابر ؟

دستگاه اسکرابر صنعتیشستشوی سطوح کف در واحدهای صنعتی مانند کارخانه های تولیدی، انبارها، صنایع نفت و پتروشیمی و … و هم چنین مجتمع های بزرگ تجاری اداری، مراکز درمانی و … با توجه به وسعت محیط و حجم بالای آلودگی، یک چالش بزرگ به شمار می آید. با این توضیحات می توان دریافت که ابزارهای سنتی نظیر تی های رشته ای کارایی لازم را برای بازگرداندن پاکیزگی به این محیط ها را نداشته و باید از دستگاه اسکرابر که ساختاری کاملاً صنعتی و مکانیکی دارد به کار گرفته شود. زمین شوی صنعتی با برخورداری از سیستم برس زنی مکانیزه و سیستم خشک کن کف کارخانه ها و مجتمع های بزرگ را در کوتاه ترین زمان و با کیفیت خیره کننده شستشو می دهد.

زمین شوی صنعتی یک دستگاه ارزشمند

زمین شوی صنعتی یک دستگاه ارزشمندخرید زمین شوی صنعتی و استفاده از آن بر روی انواع سطوح سخت مانند اپوکسی، بتن، سنگ، سرامیک و … کاربرد دارد و می تواند بدون استفاده از مواد شوینده تمیزی با کیفیت مطلوب فراهم آورده و سبب صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب، انرژی و ماده شوینده می گردد. کفپوش های اپوکسی و دیگر سطوح صیقلی با خیس شدن خاصیت لغزندگی پیدا می کنند و این در حالی است که اسکرابر با برخورداری از سیستم مکشی سطح زمین را خشک نموده، در نتیجه خطر لغزندگی به حداقل کاهش پیدا کرده و ایمنی محیط کار و فضای رفت و آمد مراجعه کنندگان حفظ می گردد.

انتخاب اسکرابر متناسب با ویژگی های مکانی

انتخاب اسکرابر متناسب با ویژگی های مکانیاستفاده از ابزارهای نادرست یعنی تجهیزاتی که با شرایط محیطی مطابقت نداشته باشند، بیش از آن که تمیزی سطوح را به دنبال داشته باشند، باعث کاهش بازدهی و اعمال فشار به کاربران می شود. بنابراین انتخاب یک دستگاه مناسب می تواند شیوه ای کارآمد باشد و با بهره مندی از آن دیگر لزومی به صرف وقت زیاد و حضور تعداد بیشتری از نیروهای انسانی برای امر نظافت نخواهد بود. گزینش اسکرابر متناسب با محیط بدان معنا است که برای شستشوی سطوح وسیع و بزرگ دستگاه اسکرابر سرنشین دار و جهت شستشوی سطوح در فضاهای محدود به عنوان مثال راهروها یا فضای میان قفسه ها توسط زمین شوی دستی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. بخش هایی که بیش از اندازه محدودیت دسترسی داشته باشند به وسیله ترولی نظافتی قابل نظافت هستند.

اهمیت منبع تغذیه زمین شوی صنعتی

اهمیت منبع تغذیه اسکرابر صنعتیتأمین انرژی دستگاه های کف شوی صنعتی به وسیله برق یا باتری می باشد. یک اسکرابر برقی مجهز به کابل برق است و در طول کار با دستگاه این کابل همواره به پریز برق اتصال دارد و نیروی محرکه خود را به طور مستقیم از شبکه برق شهری دریافتی می نماید. کف شور برقی دستی در محیط های بدون محدودیت استفاده از وسایل کابلی کاربرد دارد و به دلیل دریافت دائمی انرژی اسکرابر از برق، کاربر می تواند مدت زمان بیشتری را به کار با دستگاه اختصاص دهد. اسکرابر باتری دار که مدل های دستی و باتری دار را در بر می گیرد از قدرت مانور بالایی برخوردار هستند. این دستگاه ها به باتری های صنعتی با توانایی شارژدهی بالا تجهیز گردیده اند. بنابراین جهت شستشوی سطوح کف در محیط کارخانه، مرکز تجاری و دیگر محیط های کاری شرایط محیطی یعنی دسترسی به پریز برق، محدودیت وجود کابل برق، میزان رفت و آمد و مانور پذیری باید در نظر گرفته شود تا بهترین و کارآمدترین دستگاه انتخاب گردد.

تعمیر و نگهداری آسان

تعمیر و نگهداری آسانبهره مندی از اسکرابری با تعمیر و نگهداری آسان یکی از نکات کلیدی در گزینش دستگاه می باشد و شاید متقاضیان به این نکته کمتر توجه داشته باشند. عملیات تعمیر و نگهداری به منظور افزایش طول عمر و بهبود کارایی تجهیزات صورت می گیرد، در این میان نوع طراحی و ساخت دستگاه در این فرآیند تأثیر مستقیم دارد. کفشورهایی که قطعات الکترونیکی پیچیده در آن ها به کار رفته تعمیرات سخت تر و پرهزینه تر دارند و در مقابل دستگاه های اسکرابر صنعتی که ساختار مکانیکی دارند و در آن ها قطعات الکترونیکی پیچیده وجود ندارد، تعمیر و نگهداری آن ها آسان تر و با هزینه های کمتر است. سهولت نگهداری یک اسکرابر سبب می شود کاربر خود بتواند پس از هر باز استفاده از دستگاه به آن رسیدگی نموده و در نتیجه میزان خرابی و استهلاک دستگاه کاهش و طول عمر آن افزایش یابد. به این ترتیب زمان کمتری به تعمیر دستگاه اختصاص داده شده و عملیات شستشو در هر زمانی قابل انجام خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا