مقالات آموزشی

کارایی بالای دستگاه کف شوی صنعتی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی

صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم و توانمند در کشور مطرح می شود که در زمینه تولید انواع فرآورده های شیمیایی حاصل از نفت و گاز فعالیت دارد. هر پتروشیمی دارای واحدهای متعددی است و هر یک بنا بر نوع مواد مصرفی و محصول نهایی با تولید آلودگی های مختلف همراه است. پایه اصلی همه پتروشیمی ها نفت خام و مشتقات نفتی می باشد و از همین رو محیط صنعتی توسط مواد نفتی و روغنی، مواد پودری و … آلوده شده و مشکلات عدیده ای به بار می آورد. جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از آلودگی های صنعتی به سادگی و با نظافت و شستشوی پیوسته و منظم امکان پذیر خواهد بود. آلاینده های صنعتی به اندازه ای شدید و سخت هستند که با ساعت ها تی کشیدن هم تمیز نخواهد شد و بیشتر از تصور نیروهای انسانی و کارکنان را به زحمت می اندازد. جهت مقابله با چنین آلاینده هایی مکانیزم های تخصصی نظافت همانند دستگاه کف شوی صنعتی می تواند یک محیط صنعتی را آن چنان که شایسته است تمیز گرداند.

عوارض آلاینده های نفتی

تولید انواع مختلف آلاینده ها در پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع مرتبط با آن ها اجتناب ناپذیر بوده و به دنبال آن سلامت کارکنان، محیط زیست و عملکرد تأسیسات صنعتی تأثیرات نامطلوب می پذیرند. آمارها از وجود آلاینده های متعدد گازی، گرد و غبار، لجن، نفت، روغن و چربی، پودر و … در مناطق نفتی و گازی حکایت دارد که عوارض جانبی آن ها بر سلامت و ایمنی کارکنان پوشیده نیست و متأسفانه نگرانی های زیادی در این زمینه وجود دارد. امروزه با استفاده از تجهیزات پیشرفته نظافتی به اندازه زیادی می توان با آلودگی های تولید شده در صنایع نفتی و پتروشیمی مقابله کرد. سالن های تولید، انبارها، محوطه بیرونی، تجهیزات و قطعات صنعتی با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی تمیز می شوند. برای حفظ تمیزی محیط های سرپوشیده در پتروشیمی نخستین گام نظافت و شستشوی سطح زمین می باشد.

 کاربرد دستگاه کف شوی صنعتی در بخش های مختلف صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی

صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ها و سایر مراکز صنعتی وابسته به نفت، دارای بخش های متعددی هستند که دستگاه کفشوی صنعتی در همه آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این بخش ها عبارت اند از:

سالن های تولید پتروشیمی

سالن تولید پتروشیمی
سالن تولید پتروشیمی

اسکرابر یا دستگاه کف شوی صنعتی برای شستشوی سطوح کف سالن های تولیدی کاربرد دارد. در پاره ای از اوقات عمق آلودگی به اندازه ای است که لایه هایی از مواد نفتی و روغنی به ضخامت چند سانتی متر بر روی سطح زمین نقش بسته و تثبیت می شوند. در چنین شرایطی باید از دستگاه کارواش صنعتی استفاده نمود. در غیر این جهت حذف گرد و غبار و چربی های سطحی امکان استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی در سالن هایی که در آن ها عملیات صنعتی صورت می گیرد، وجود دارد.

انبارهای پتروشیمی

انبار پتروشیمی
انبار پتروشیمی

مواد اولیه و یا محصولات نهایی در انبارها ذخیره سازی می شوند و تا زمان ورود به بازار روزها و شاید هفته ها در انبارها باقی بمانند. ورود و خروج متوالی محصولات و بسته بندی ها و هم چنین تردد ماشین آلاتی مانند لیفتراک می تواند با انتشار آلودگی در محیط همراه باشد. حتی در برخی مواقع بسته بندی ها آسیب می بینند و آلودگی به محیط نشت پیدا می کند. اسکرابرها در مدل های برقی و باتری دار ارائه می گردند و با توجه به شرایط پیش رو و محدودیت ها دستگاه کف شوی صنعتی مناسب انتخاب می گردد.

بخش های اداری

بخش اداری
بخش اداری

پتروشیمی و پالایشگاه ها دارای بخش های اداری هستند که می تواند از لابی، راهرو و اتاق های متعدد تشکیل شده باشد. سطوح پوشیده شده از سنگ، سرامیک، بتن، اپوکسی و سایر سطوح سخت به وسیله دستگاه کفشور صنعتی یا زمین شوی صنعتی قابل شستشو می باشند. برای شستشوی سطوح کف در راهروها، اتاق ها و سالن های اداری اسکرابر دستی کارایی بسیار بالایی دارد و سریع و آسان فضاهای اداری تمیز می شوند.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید !
کاربرد واترجت صنعتی در پالایشگاه نفت

سالن های غذاخوری

سالن غذا خوری
سالن غذا خوری

صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی به صورت دائمی در حال کار و فعالیت هستند و افراد زیادی در بخش های گوناگون و در شیفت های کاری مختلف مشغول به کار می باشند. بنابراین در این محیط های کاری سالن های غذاخوری و رستوران وجود دارد که بهداشت و نظافت آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و جهت ارائه مواد غذایی باکیفیت یکی از فاکتورهای اساسی و مهم حفظ بهداشت و تمیزی محیط است. کف شوی صنعتی یکی از کارآمدترین تجهیزاتی به شمار می آید که فضای رستوران و سالن غذاخوری را در صنایع پتروشیمی پاکیزه می سازد.

مزایای بهره مندی از دستگاه کف شوی صنعتی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی

مزایای دستگاه کف شوی صنعتی
مزایای دستگاه کف شوی صنعتی

دستگاه های اسکرابر خودرویی یا دستی در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده اند و اگر متناسب با ویژگی ها و شرایط محیطی انتخاب گردند، کارایی بسیار بالا و بهینه ای در ارتقای بهداشت و تمیزی یک محیط ارائه می دهند. کارکرد عالی و عملکرد بی نقص اسکرابر شستشویی با کیفیت، با سرعت عمل بالا، آسان و بدون ایجاد زحمت برای کاربر را به ارمغان می آورد. با توجه به این که آلاینده های صنعتی نسبت به آلودگی های متداول خانگی و شهری شدیدتر و سخت تر هستند، این کارکرد مکانیکی کف شوی صنعتی است که می تواند با بهترین شرایط چنین آلودگی ها را از میان بردارد. نیروهای انسانی می توانند در زمان های مختلف کفشور را به کار گرفته و مداوم از آن استفاده نمایند. توسط اسکرابر آلودگی هایی که با روش های سنتی قابل جدا شدن نیستند، بلافاصله از بین می روند. عدم بازگشت آب آلوده به محیط، کاهش هزینه های نظافت و شستشو، کاهش مصرف آب و مواد شوینده، کاربری آسان، قدرت بالا و ایمنی به عنوان مزیت های برجسته کف شوی صنعتی شناخته می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا