مقالات آموزشی

چرا واترجت صنعتی ابزاری سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود؟

عملکرد درخشان یک دستگاه واترجت صنعتی یا شوینده فشار قوی نشان می دهد که این دستگاه یک دستگاه سازگار با محیط زیست است. ویژگی های مثبت و مزیت هایی که واترجت ها به ارمغان می آورند، انگیزه ای هستند برای آن که در انواع محیط های صنعتی، تجاری، خانگی و … از آن ها استفاده شود. شستشوی فشار قوی یک راه حل کاملاً ایده آل برای حل بسیاری از مشکلات نظافتی در کسب و کارهای گوناگون است. این روش یکی از سریع ترین و قوی ترین راهکارهایی به شمار می آید که انواع آلودگی های سخت و شدید را از میان برمی دارد. در کنار همه مزیت های بارزی که شوینده های فشار قوی دارند، سازگاری با محیط زیست یکی از برجسته ترین این مزیت ها شناخته می شود.

 

واترجت صنعتی ابزاری سازگار با محیط زیست

واترجت صنعتی ابزاری سازگار با محیط زیستشاید برای تمیز نمودن یک سطح مشخص روش های مختلفی وجود داشته باشد، اما هموار باید روشی به کار رود که بیشترین مزایا و کمترین عوارض را دارا باشد. در بسیاری از فرآیندهای شستشو، دستگاه کارواش صنعتی بهترین گزینه خواهد بود و اگر به دنبال راه حل سبز برای شستشوی مقاوم به آب باشیم، شوینده فشار قوی یک شیوه منطقی به حساب می آید. اکنون می خواهیم بدانیم چرا بهره مندی از یک واترجت صنعتی به محیط زیست آسیب نمی رساند.

 

 

 

کاهش مصرف مواد شوینده مضر

کاهش مصرف مواد شوینده مضربرای شستشوی سطوح سخت، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات صنعتی، نما و محوطه ساختمان ها و … جریان آب پرفشار کاربرد مؤثری دارد. در روش های سنتی برای دست یابی به تمیزی بیشتر استفاده از مواد شوینده رواج دارد. حال آن که اغلب شوینده و مواد شیمیایی پس از ورود به محیط زیست، نظم اکوسیستم را بر هم زده و سبب صدمه رسیدن به بار آمدن آسیب های زیست محیطی می شود. دستگاه های واترجت صنعتی دارای دو جنبه مهم هستند: نخست آن که فشار بالای آب خود سبب تمیزی باکیفیت مطلوب می گردد و دوم آن که این دستگاه ها در مدل های آب گرم نیز ارائه شده اند.

 

 

نقش آب داغ در کاهش مصرف شوینده ها

نقش آب داغ در کاهش مصرف شوینده هااستفاده از آب داغ برای تمیز نمودن سطوح آلوده به ویژه سطوحی که آلاینده های چرب و روغنی دارند، نیاز به مواد شوینده قوی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مولکول های آب داغ انرژی جنبشی بالایی دارند و این انرژی بالا به حذف آلودگی ها بدون کمک ماده شوینده منجر می شود. دستگاه های کارواش آب گرم با توجه به نوع کارایی می توانند بدون مصرف مواد شیمیایی لایه های آلودگی، چربی، کپک، خزه و جلبک، رنگ و … را از میان بردارند. در برخی مواقع برای تمیزی عمیق به همراه واتر جت صنعتی ماده شوینده قابل مصرف است و مقدار کمی از آن در ترکیب با جریان آب پرفشار قدرت پاک کنندگی بالایی پیدا می کند.

 

کاهش مصرف آب با واترجت صنعتی

کاهش مصرف آب با واترجت صنعتیاساس عملکرد دستگاه های واترجت صنعتی بر مبنای افزایش فشار آب می باشد؛ به این معنا که پمپ دستگاه جریان آب با فشار معمولی را دریافت نموده و به جریان آب پر فشار تبدیل می نماید. با توجه به نوع دستگاه قدرت شستشوی فشار قوی در مقایسه با استفاده از آب با فشار معمولی ۲۵ تا ۷۵ برابر افزایش می یابد و این به معنای سرعت عمل بالاتر و مصرف آب کمتر خواهد بود. نازل واترجت جریان آب را در یک نقطه متمرکز می سازد و ناحیه مورد نظر را تمیز می گرداند. در شستشوی فشار قوی به جای آن که از آب بیشتری برای تمیزی عمیق استفاده شود، نیروی آب به کار می رود.

 

جلوگیری از ورود آلاینده ها به هوا

جلوگیری از ورود آلاینده ها به هواهنگام جداسازی آلودگی ها، جرم، رنگ، کپک و … با روش های فیزیکی یا مکانیکی آلاینده های زیان آور و آلرژی زا به سرعت در هوا انتشار یافته و وارد سیستم تنفسی می شوند. از طرف دیگر ذرات گرد و غبار ناشی از تخریب آلودگی به محیط زیست آسیب وارد می کند. دستگاه واترجت صنعتی مناطق آلوده را شستشو داده و آب، این ذرات را در خود جای می دهد، به این ترتیب اجازه نمی دهد گرد و غبار آلوده به هوا راه یابند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا