مقالات آموزشی

شستشوی سطوح دارای آلودگی روغنی و نفتی با واترجت صنعتی

آلودگی های روغنی و بر پایه نفت در بسیاری از محیط های صنعتی، خیابان ها و پارکینگ ها رخ می دهد و با گذشت زمان این آلودگی ها انباشته شده و به لایه های سخت و عمیقی تبدیل می شود که دیگر به راحتی قابل از بین بردن نخواهد بود. تولید این آلاینده ها اجتناب ناپذیر است اما مقابله با آن ها امکان پذیر می باشد. روش های مختلفی برای از بین بردن لکه ها و لایه های روغنی وجود دارد که میزان نشت مواد و مدت زمانی که آلودگی بر روی سطح باقی مانده، روند حذف آلودگی را تعیین می کند. از میان روش های شناخته شده برای از بین بردن آلودگی های نفتی و روغنی، شستشو با دستگاه واترجت صنعتی فوق فشار قوی روشی حرفه ای و بی نظیر است که با بهره مندی از نیروی آب بهترین کارایی را ارائه می دهد و شستشوی روغن با واترجت صنعتی نمی تواند رقیبی در صنعت داشته باشد.

 

روش های حذف آلودگی های نفتی و روغنی

روش های حذف آلودگی های نفتی و روغنیجهت زدودن آلاینده های سخت روغنی سه روش وجود دارد: روش مکانیکی، روش شیمیایی و شستشو با واترجت صنعتی فوق فشار قوی. شیوه های مکانیکی و شیمیایی دیگر روش های بهینه ای نیستند و شستشو با جریان آب پرفشار جایگزین این روش ها گردیده است.

 

معایب روش مکانیکی در لایه برداری صنعتی

عملیات نظافت در محیط های صنعتی با روش مکانیکی مشکلات و معایبی به دنبال دارد که برخی از آن ها عبارت اند از:

ضرورت شستشوی دوباره سطوح پس از نظافت با روش مکانیکی

عدم نظافت کامل به دلیل عمل نکردن بر روی خلل و فرج های سطوح

خراشیده شدن و آسیب دیدن سطوح هنگام نظافت

ارائه کیفیت پایین (در صورتی که استاندارد ویژه ای برای نظافت محیط تعریف شده باشد، این روش نمی تواند پاسخگوی این استانداردها باشد.)

 

معایب روش شیمیایی در لایه برداری صنعتی

کیفیت و کارایی پایین

زیان آور برای سلامتی افراد

آسیب به محیط زیست

 

شستشوی روغن با واترجت صنعتی

شستشوی روغن با واترجت صنعتیدستگاه واترجت صنعتی به عنوان ایده آل ترین و کارآمدترین روش برای شستشوی سطوح فلزی و بتنی آلوده به مواد نفتی و روغنی به شمار می آید و رده های فوق فشار قوی یعنی دستگاه های دارای فشار ۵۰۰ بار به بالا برای این هدف مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت ها و ویژگی های این روش بر صنایع گوناگون پوشیده نیست و امروزه سایت های صنعتی بر کارایی این تجهیزات آگاه هستند. لایه های عمیق و تثبیت شده آلودگی های روغنی و نفتی با استفاده از واترجت صنعتی به راحتی از میان برداشته می شوند و برای انواع سطوح هموار و ناهموار کاربرد دارد.

 

مزایای شستشوی روغن با واترجت صنعتی

مزایای شستشوی روغن با واترجت صنعتیشستشوی سطوح روغنی با واترجت ۵۰۰ بار دارای مزیت های برجسته و قابل توجهی است که آن را به طور کلی از روش های مکانیکی و شیمیایی متمایز می سازد. برخی از این مزیت ها عبارت اند از:

شستشوی کامل و دقیق بدون نیاز به مصرف مواد شوینده و شیمیایی

عدم آسیب رسیدن به سطح زیرین

سرعت بالای شستشو

کیفیت بالا و فوق العاده شستشو

امکان حذف لایه های ضخیم و عمیق روغنی

واترجت صنعتی برای شستشوی چه آلودگی هایی کاربرد دارد؟

دستگاه واتر جت صنعتی ۵۰۰ با برای شستشوی آلودگی های بر پایه : روغن و گریس، مواد نفتی و گازوئیل، مواد غذایی و مواد شیمیایی به کار می رود.

 

واترجت صنعتی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

کاربرد واترجت صنعتی در صنایعشستشوی سطوح روغنی با واترجت صنعتی برای آب و فاضلاب، صنایع مرتبط با مواد غذایی و خوراکی، نیروگاه،‌ صنایع مرتبط به رنگ و صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مورد استفاده موثر قرار می گیرد.

 

چه دستگاهی برای شستشوی آلودگی روغنی مناسب است؟

حداقل فشار لازم برای برداشتن لایه های نفتی و روغنی فشار ۵۰۰ بار است و با توجه به این که آب گرم بر از بین بردن مواد روغنی تاثیر دارد،‌ بهتر است دستگاه واترجت صنعتی به سیستم گرمکن تجهیز گردد تا لایه برداری با کیفیت و سرعت بالاتری انجام پذیرد. به همین منظور می توان سیستم هات باکس را به واترجت فوق فشار قوی وصل نمود تا آب گرم با فشار حداکثری تولید شود.

 

تاثیر حرارت بر شستشوی روغن با واترجت صنعتی

دمای بالای آب سرعت فرآیندهای شیمیایی را افزایش می دهد و هنگام استفاده از واترجت صنعتی با سیستم گرمکن روغن و چربی با سرعت بالاتری از سطح جدا شده و حل می شود. علاوه بر این آب گرم به خودی خود به افزایش خشک شدن سطوح نیز کمک می کند. بهره مندی از واترجت فوق فشار قوی به همراه سیستم گرمکن مدت زمان عملیات شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ضمن آن که نتیجه ای بسیار مطلوب و موثر بر جای می گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا