مقالات آموزشی

شستشوی معابر شهری با واترجت صنعتی

گذرگاه ها و معابر شهری و عمومی، خیابانها، پیاده رو ها، پارک ها و… همگی در گروه محوطه باز شهری قرار دارند که همه روزه با رفت و آمد تعداد زیادی از افراد روبه رو می باشند. این اماکن به دلیل قرارگیری دز محیط های باز و به علت قابلیت دسترسی عموم بودن در معرض آلودگی های متعددی قرار دارند. شستشو معابر شهری با واترجت صنعتی یکی از روش های تخصصی و کاربردی به منظور از میان برداشتن آلودگی های مختلف در این محیط ها می باشد.

اهمیت نظافت معابر شهری

مناظر شهری بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بخش ها در زیباسازی شهرها به شمار می روند. علاوه بر این در صورتی که این آلودگی ها به شیوه ای صحیح و در زمان مناسب از میان برداشته نشوند، ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان زمینه را برای تکثیر عوامل بیماری زا، حشرات و جانوارن موذی نظیر سوسک و موش و … فراهم می سازند. رشد این جانوران به معنی بروز مشکلی جدی و نیاز به صرف هزینه ای بالا به منظور مقابله با آنها است. این درحالی است که تنها با استفاده یک روش تخصصی می توان از بروز این مشکلات جلوگیری نمود. با شستشو معابر شهری با واترجت صنعتی انواع آلودگی های قدیمی و تثبیت شده،‌ به صورت موثر از میان برداشته می شوند.

کارواش صنعتی و شستشو معابر شهری

آب به عنوان اصلی ترین ماده به کارگرفته شده در یک کارواش صنعتی با عبور از یک پمپ فشار قوی به ماده ای پرقدرت تبدیل شده که می تواند آلودگی های مختلف را با سرعت بالا از میان بردارد، و در صورتی که فشار اعمال شده به درستی انتخاب شود هیچ گونه آسیبی به سطح وارد نمی شود.

مزایای شستشو معابر شهری با واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و شستشو عمیق سطوح

با توجه به وسعت بالای معابر شهری و حجم زیاد آلودگی ها، همین طور اهمیت ویژه رعایت بهداشت در این محیط ها استفاده از روش های تخصصی و مکانیزه می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن به عملیات نظافت، کیفیت حاصل را به صورت چشم گیری افزایش دهد. یک دستگاه ایده آل برای شستشو بخش های محتلف خیابان ها دستگاهی با میزان مصرف آب به صورت بهینه، امکان افزودن مواد شوینده و میزان تولید آلودگی صوتی و آلاینده کم می باشد. امکان اتصال دستگاه های واترجت به نازل های مختلف و افزودن مواد شوینده این دستگاه ها را ایده آل در نظافت معابر شهری می نماید.

انواع واترجت صنعتی

یک کارواش صنعتی از نظر منبع تغذیع به دو دسته الکتریکی و بنزینی تقسیم بندی می شود، اگرچه اساس کاری این دو مدل یکسان است، اما برخی تفاوت ها موجب شده تا شناخت ویژگی های هریک لازمه انتخاب مدل مناسب باشد.

کارواش الکتریکی

در این نوع کارواش ها موتور الکتریکی، ایجاد کننده نیروی لازم برای سایر بخش ها از جمله پمپ می باشد. یک کارواش الکتریکی در مقایسه با نوع بنزینی قادر به تولید فشار کمتری بوده و عموما از ساختار ساده تری برخوردار می باشد، همچنین میزان آلودگی تولید شده و سطح صدای پایین تری دارد.

شستشو عمیق معابر با واترجت صنعتی

کارواش بنزینی

به منظور شستشو معابر خیابانی، جداول، و یا موارد تخصصی تر نظیر از میان برداشتن خط کشی خیابان ها بدون محدودیت در دسترسی به کابل برق، می توان از دستگاه های کارواش بنزینی استفاده نمود که قادر به تامین فشار بالاتری بوده و عموما دارای ساختار پیچیده تری می باشند. تجهیز یک کارواش بنزینی به مخزن سوخت موجب شده تا این مدل وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری در مقایسه با نوع الکتریکی داشته باشد. همچنین آلودگی تولیدی از سوی این دستگاه ها بیشتر بوده که این امر استفاده از آنها در محیط های سربسته را نامناسب می سازد.

کارواش آب گرم و ضدعفونی کردن معابر

اهمیت ضدعفونی کردن سطوح به ویژه در محیط های شهری در هنگام بروز بیماری های همه گیر از اهمیت بالاتری برخوردار است. یک کارواش آب گرم با تجهیز به یک آبگرمکن الکتریکی و یا دیزلی قادر است دمای آب خروجی را افزایش داده و به این وسیله به دستگاهی ایده آل در ضدعفونی نمودن بخش های مختلف شهری تبدیل گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا