مقالات آموزشی

چگونگی استفاده و نگهداری از باتری اسکرابر

امروزه برای نظافت و شستشوی محیط های مختلف از دستگاه های نظافتی مکانیزه استفاده می شود. این دستگاه ها با سرعت بخشیدن به نظافت و آسان کردن این کار برای نیروهای خدماتی، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند و رضایت همگان را در بر خواهند داشت. اسکرابر یکی از دستگاه های نظافتی است که در محیط های صنعتی و غیر صنعتی برای شستشوی سطوح کف به کار برده می شود. اسکرابر که به صورت دو مدل دستی و سرنشین دار طراحی شده است دارای انواع مختلف با ابعاد متفاوتی می باشد که متناسب با وسعت و برخی ویژگی های محیط انتخاب می گردد. منبع تغذیه برخی کفشوی ها برق شهری و برخی باتری می باشد. در هنگام استفاده از کفشوی رعایت برخی نکات لازم است تا بتوان از دستگاه به خوبی نگهداری نمود و طول عمر آن را افزایش داد. با نگهداری مناسب از دستگاه می توان از برخی خرابی های احتمالی جزئی جلوگیری کرد تا موجب خرابی ها و هزینه های بیشتری نگردد.

اسکرابر باتری دار

همان گونه که بیان شد کفشوی ها دو دسته اسکرابر باتری دار و اسکرابر کابلی هستند که هریک دارای مزایایی هستند و متناسب با محیط مورد نظر انتخاب می شوند. از اسکرابر کابلی در محیط هایی که دسترسی به پریز برق آسان باشد می توان استفاده نمود. اما در محیط هایی که دسترسی به پریز برق آسان نباشد و یا نیاز به دستگاهی با قدرت مانور بالا باشد، می توان از اسکرابر باتری استفاده نمود. اسکرابر باطری دار دارای چند باتری ژل یا اسیدی می باشد که می تواند انرژی لازم برای موتور برس، موتور مکنده و دیگر بخش ها را تامین نماید. باتری اسکرابر با توجه به ظرفیت و تعداد باتری می تواند بین ۲ تا ۴ ساعت شارژدهی نماید. تعداد باتری ها متناسب با عرض برس و توان موتور کف شوی می باشد و در مدل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. پس از  شستشوی محیط به وسیله اسکرابر، باید دستگاه را مجددا شارژ نمود تا برای استفاده بعدی آماده باشد. اسکرابر باتری دار می تواند به صورت دستی و یا سرنشین دار باشد. اسکرابر دستی برای شستشوی محیط های کوچک و متوسط و یا محیط هایی با موانع محیطی زیاد و راهرو های باریک مانند برخی انبار ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر خودرویی یا سرنشین دار که کاربر بر پشت آن نشسته و همانند خودرو دستگاه را هدایت می نماید برای محیط های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع باتری اسکرابر و طول عمر آن ها

باتری اسکرابر ها دارای انواع مختلفی است و می تواند به صورت اسیدی یا ژلی باشد. باتری های ژلی گرچه قیمت مناسب تری نسبت به باتری های اسیدی دارند اما طول عمر مفید بالایی داشته و نیاز به تعمیر ندارد. اما باتری های اسیدی به طور منظم باید بررسی و نگهداری شوند. طول عمر باتری ها به عوامل مختلفی از جمله نوع باتری، کیفیت ساخت، شارژ و دشارژ صحیح و نحوه صحیح نگهداری بستگی دارد. اما با یک برنامه منظم بازبینی و نگهداری صحیح می توان علاوه بر افزایش طول عمر باتری، از هزینه های تعویض باتری نیز جلوگیری نمود.

استفاده صحیح و نگهداری از باتری

با توجه به حساسیت بیشتر باتری های اسیدی و نیاز به نگهداری بیشتر، باید برنامه منظمی برای شارژ و دشارژ آن صورت گیرد تا بتوان از عمر مفید باتری به بهترین نحو استفاده نمود. باتری اسکرابر باید حتما قبل از استفاده به طور کامل شارژ شود و از تخلیه کامل شارژ باتری در هنگام استفاده جلوگیری نمود. بنابراین باید توجه نمود تا قبل از اینکه شارژ باتری به طور کامل تخلیه شود، آن را شارژ نمود. عدم توجه به زمان شارژ و از شارژ بیرون آوردن باتری اسکرابر می تواند از طول عمر باتری کم می کند. عدم استفاده از باتری و شارژ نکردن آن برای مدت طولانی مانند ۶ ماه می تواند به باتری آسیب وارد نمایدو بنابراین بهتر است در صورت عدم استفاده از دستگاه، باتری آن حداقل هر ۲ ماه یک بار شارژ گردد تا عمر آن طولانی گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا