مقالات آموزشی

استفاده ایمن از اسکرابر صنعتی و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی

اسکرابر صنعتی از تجهیزات نظافتی مهم و پر کاربرد در محیط های مختلف صنعتی و تجاری می باشد. این دستگاه فرآیند شستشوی سطوح کف و کفپوش های داخلی را با بهره مندی از سیستم برس زنی مکانیزه انجام می دهد. هنگام استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی، توجه به مسائل ایمنی دارای اهمیت است. چرا که بی توجهی به این مسائل برای کاربر و افراد حاضر در محیط مشکلاتی را بوجود می آورد. این موضوع بطور ویژه برای اسکرابر های خودرویی بعلت ابعاد بزرگ آنها مطرح می شود. از دست دادن کنترل دستگاه و لغزنده بودن محیط از جمله حوادث احتمالی حین کار با کفشوی هستند. در این مقاله نحوه استفاده ایمن و بی خطر از این دستگاه نظافتی مورد بررسی قرار می گیرد.

ایمنی اسکرابر ها

برند های معتبر تولید کننده دستگاه های اسکرابر، در طراحی این تجهیزات اهمیت زیادی به مسائل ایمنی می دهند و خطرات احتمالی کار با این دستگاه اغلب بخاطر خطاهای انسانی صورت می گیرد. البته مشکلات ناشی از خرابی بخش های مکانیکی و الکترونیکی نیز می تواند ایمنی کاربر و دیگر افراد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین کاربر دستگاه کفشوی حتما باید قبل از شروع کار با آن، دفترچه راهنما و دستورالعمل های ایمنی را مطالعه نماید.

استفاده از محلول شستشو به اندازه کافی

استفاده ایمن از اسکرابرتعیین دقیق میزان دوز مواد شوینده یا محلول شستشو مورد استفاده با دستگاه اسکرابر صنعتی دارای اهمیت زیادی می باشد. چراکه استفاده بیش از حد مورد نیاز از این مواد، می تواند باعث ایجاد یک لایه لغزنده بر روی سطح شود. بعلاوه تعمیر و نگهداری نادرست یا عملکرد نا صحیح دستگاه می تواند بر روی کیفیت نظافت توسط اسکرابر تاثیر گذاشته و در نتیجه رد آب بر روی سطح باقی بماند. در صورتیکه کاربر از کثیف و آلوده بودن تی باخبر نباشد، بخش مکش کفشوی تحت تاثیر قرار گرفته و جمع آوری آب به درستی انجام نخواهد شد. نتیجه این اتفاق خیس باقی ماندن سطح حتی پس از خشک شدن آن با تی می باشد. این موضوع یکی از دلایل اصلی حوادث احتمالی ناشی از عملکرد اسکرابر هاست که با بررسی منظم تی مکش و نظافت و تمیز کردن آن اغلب قابل اجتناب می باشد. همچنین اغلب اسکرابر ها دارای سیستم هایی برای تنظیم میزان مواد شوینده مورد استفاده هستند.

مدیریت زمان نظافت

استفاده از کف شوی صنعتی در تاسیساتی با راهرو های باریک و موانع زیاد قطعا مشابه استفاده از این دستگاه در یک محیط وسیع بدون موانع نخواهد بود. بنابراین بسته به محیط عملکرد اسکرابر باید زمان نظافت را تنظیم نمود. استفاده عجولانه و غیر محتاطانه از کف شوی در یک محیط با موانع زیاد و راهروی باریک می تواند باعث ایجاد خطراتی شود.

از دست دادن کنترل کفشوی

استفاده ایمن از اسکرابراز دست دادن کنترل دستگاه کفشوی معمولا زمانی اتفاق می افتد که کاربر به دستورالعمل های سازنده دستگاه توجه نکرده است. یکی از بدترین سناریو ها زمانی است که کاربر به حداکثر شیب مجاز حرکتی یا نظافتی اسکرابر که توسط تولید کننده ذکر شده، توجه نمی کند. در این وضعیت اسکرابر صدمات شدیدی به کاربر و یا افراد در نزدیکی دستگاه وارد می نماید. بنابراین کاربر اسکرابر حتما باید دستورالعمل های بکارگیری آن را به دقت مطالعه کند. مسئولیت هرگونه خطر و رخداد برای افراد متوجه کاربر کف شوی است. بنابراین کاربر باید هنگام کار با دستگاه بخصوص در زمانیکه محیط شلوغ است، توجه ویژه ای به اطراف داشته باشد. مثلا زمانیکه اسکرابر در یک مرکز خرید در ساعات کاری استفاده می شود، احتیاط در حین عبور از کنار افراد ضرورت دارد. در صورت نیاز، علائم احتیاطی و هشدار دهنده هم می توانند در محیط در نظر گرفته شوند تا کاربران را از عملکرد دستگاه با خبر سازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا