مقالات آموزشی

جمع آوری پسماند و بازیابی مواد در سندبلاست و شات بلاست با جاروبرقی صنعتی تخصصی

سندبلاست و شات بلاست دو عملیات مهم برای صنایع هستند که برای برطرف نمودن ناهمواری ها، تقویت یا صیقل دادن اجسام و سطوح فلزی کاربرد دارند. در هر یک از این روش ها با استفاده از جریان پرفشار آب یا هوا ذرات ساینده با سطح برخورد پیدا می کند که در روش سندبلاست مواد ساینده شامل ماسه، سیلیس و یا مسباره و در روش شات بلاست شامل گرانول، سیلیکون، ساچمه فولادی و … می باشد. از میان روش های لایه برداری سندبلاست با آب بهترین کیفیت و کمترین آلودگی را دارد، اما در صنایع مختلف هم چنان استفاده از روش های سندبلاست خشک و شات بلاست رواج دارد. با توجه به این که در دو روش ذکر شده مواد ساینده به وسیله جریان هوا پاشش می شوند، در هنگام کار زباله و گرد و خاکی با غلظت بالا تولید شده و در محیط باقی می ماند. یکی از مهم ترین راهکارهای مبارزه با این دسته از آلودگی ها استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی تخصصی است.

کاربرد جارو برقی صنعتی در سندبلاست و شات بلاست

جاروی صنعتی تخصصی برای جمع آوری ذرات حاصل از سندبلاستدر پایان عملیات سندبلاست و شات بلاست دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی به منظور حذف آلاینده های بر جای مانده مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر در بسیاری از این فرآیندها ذرات ساینده مانند ماسه، گرانول و … قابل بازیابی هستند و در راستای صرفه جویی در وقت و هزینه ها امکان جمع آوری و استفاده دوباره از آن ها وجود دارد. به همین منظور نیز مکنده های صنعتی به کار می روند، به صورتی که طی یک مکش هم محیط کار را تمیز می کنند و هم مواد را برای کاربرد دوباره آماده می سازند. دستگاه مکنده علاوه بر این که ذرات باقی مانده را مکش می کند، از توانایی مکش هم زمان آب و مایعات نیز برخوردار است. نوع کارایی دستگاه بر قیمت جاروبرقی صنعتی ابراهیم تاثیر می گذارد.

اهمیت استفاده از جاروبرقی صنعتی تخصصی

بهره مندی از دستگاه های جارو برقی صنعتی مناسب و کارآمد در همه صنایع سبک و سنگین از جنبه های گوناگون اهمیت و ضرورت دارد و به عنوان عنصری جدایی ناشدنی از صنایع شناخته می شوند. در محیط های صنعتی که فرآیند هموارسازی فلزات با ذرات ساینده انجام می پذیرد،‌ مکنده های صنعتی باید به طور مستمر حضور داشته باشند، چرا که :

– جمع آوری و بازیابی ذرات ساینده در حجم انبوه آسان می گردد.

– امکان مکش ذرات در هر دو روش سندبلاست و شات بلاست وجود دارد.

– ایمنی محیط کار در طول عملیات لایه برداری افزایش می یابد.

مزایای جاروبرقی صنعتی در مکش ذرات سایشی

کاربرد جارو برقی صنعتی در مکش ذرات سایشیمواد مصرف شده در طول سندبلاست و شات بلاست مانند شن، ماسه، سیلیس، مسباره، گرانول و سایر ذرات، به دلیل وجود سیستم تخلیه سریع جاروهای صنعتی به راحتی قابل بازیابی هستند. هنگامی که این ذرات روی زمین، تجهیزات و گوشه و کنار محیط کار پراکنده می شوند، جاروبرقی صنعتی تخصصی به همراه نازل های مختلف این موارد را به طور کامل جمع آوری می کند. مواد مکش شده توسط جاروبرقی صنعتی درون مخزن آن قرار می گیرند بدون آن که به محیط اطراف نشتی داشته باشد. در پایان کار مخزن به صورت دستی و به نحوی کاملاً ساده تخلیه خواهد شد. دستگاه های مکنده صنعتی سخت کار جهت استفاده در صنایع سنگین و شرایط دشوار کاری طراحی و تولید شده اند،‌ بنابراین مواد سخت در حجم انبوه آسان و ایمن جمع آوری می گردند.

طراحی منحصر به فرد جاروبرقی صنعتی تخصصی

دستگاه های جارو برقی صنعتی راهکار اختصاصی برای مبارزه با آلودگی های صنعتی و هم چنین بازیابی مواد قابل استفاده هستند که به عنوان جاروهای تخصصی با بهره مندی از علوم مهندسی طراحی و تولید شده اند. این تجهیزات دارای ویژگی های ارزشمندی می باشند که به عبارت اند از:

– مکش قدرتمند مواد سنگین و چگال

– سطح گسترده و باکیفیت فیلتراسیون به همراه سیستم نظافت فیلتر یکپارچه

– قابل ارائه در مدل های الکتریکی و هواکار

– انواع لوازم جانبی با تنوع بالا و قابل ارائه در رده های ضدانفجار

– امکان کارکرد به طور مداوم و پیوسته

– قابل تجهیز به قطعات ضد سایش و مقاوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا