مقالات آموزشی

انواع تجهیزات نظافت صنعتی در حذف گرد و غبار سیلیس و مزایای استفاده از آنها

سیلیس از رایج ترین مواد معدنی موجود در ساختار زمین می باشد. سیلیس در ماده هایی مانند سنگ ها، ماسه ها و زغال یافت می شود. گرد و غبار سیلیس خطرات جبران ناپذیری را برای سلامت کارکنانی دارد که با این مواد در ارتباط هستند. اموری مانند شکستن، سوراخ کردن، آسیاب و منفجر نمودن سیلیس ممکن است باعث انتشار این گرد و غبار در محیط شود. استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی تخصصی برای حذف گرد و غبار سیلیس برای حفظ محیط کار ایمن و مطابقت با الزامات قانونی بسیار مهم است. برای کنترل این گرد و غبار و جلوگیری از تهدید سلامتی کارکنان راهکار های مختلفی وجود دارد که دستگاه مکنده صنعتی مجهز به فیلتر مخصوص یکی از آنهاست. این دستگاه ها بخصوص برای جمع آوری گرد و غبار خطرناک سیلیس در صنایعی مانند سیمان، شیشه سازی و ریخته گری بکار می آید. در این مقاله، انواع مختلف تجهیزات تمیز کردن، مزایای آنها و بهترین روش ها برای حذف موثر گرد و غبار سیلیس را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با گرد و غبار سیلیس و تاثیر آن بر سلامتی افراد

گرد و غبار سیلیس یک ذرات ریز تشکیل شده از سیلیس کریستالی است که در سنگ ها، ماسه و مواد معدنی یافت می شود. منابع متداول گرد و غبار سیلیس شامل ساخت و ساز، معدن، تولید و تولید شیشه است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرد و غبار سیلیس می تواند منجر به سیلیکوزیس شود، یک بیماری مزمن ریوی که با التهاب و زخم بافت ریه مشخص می شود.

با افزایش این خطرات حتی ممکن است این ذرات وارد قسمت های عمیق شش شده و بیماری های ریه مانند سیلیکوزیس را برای افراد بوجود آورد. تاثیر این ذرات خطرناک زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم بعضا بعد از ۱۵ تا ۲۰ سال نشانه های بیماری در فرد آشکار می شود. راهکار اصولی در پیشگیری از این مشکلات، ممانعت از آلودگی محیط کار به گرد و غبار سیلیس می باشد که با کنترل این آلودگی ها اماکن پذیر است. حذف موثر گرد و غبار سیلیس در جلوگیری از خطرات سلامتی و اطمینان از رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی بسیار مهم است. تجهیزات نظافت صنعتی، بخصوص انواع جاروی خدمات شهری به منظور مقابله با این مورد مشخص، به حفظ محیط کار ایمن و در عین حال بهبود بهره وری و کاهش زمان خرابی تجهیزات کمک می کند.

جاروبرقی صنعتی ابراهیم راهکار حذف گرد و غبار سیلیس

اصول و دستورالعمل های مقابله با آلودگی های سیلیکایی

راهکارهایی وجود دارد که بتوان خطرات ناشی از گرد و غبار سیلیس را کنترل کرد. اولین گام تعیین استاندارد ها و اصولی است که طبق آن عملیات های پیشگیری انجام می گیرد. ابتدا باید یک حد معین از گرد و غبار مجاز در محیط طبق قوانین موجود تدوین گردد. همچنین نظارت های منظم بهداشتی محیط برای پیشگیری از معضلات غبار های سیلیس صورت گیرد. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده یک برنامه مدون همراه با تجهیزات کاربردی باید برای این امور استفاده شود. در مجموع باید به خاطر داشت که نیروهای خدماتی باید بتوانند بصورت ایمن کار مربوطه را انجام دهند.

انواع تجهیزات نظافت صنعتی برای حذف گرد و غبار سیلیس

بهترین راه حل توصیه شده برای مقابله با این گرد و غبار خطرناک سیلیس استفاده نیروی خدماتی از ماسک ایمنی می باشد. راهکار های دیگر که جنبه پیشگیری دارند نیز در دسترس هستند. این راه کار ها شامل ایجاد تهویه مناسب برای محیط کار، حذف آلودگی ها با استفاده از آب پر فشار و مهم تر از همه جلوگیری از انتشار آلودگی از منبع با استفاده از مکنده صنعتی می باشد.

جاروبرقی صنعتی با فیلتر HEPA

جاروبرقی های هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) برای جذب و حفظ ذرات ریز مانند گرد و غبار سیلیس طراحی شده اند. آنها ۹۹.۹۷ درصد از ذرات را با اندازه ۰.۳ میکرومتر فیلتر می کنند و اطمینان حاصل می کنند که هوای خارج شده تمیز و ایمن برای تنفس است.

جاروبرقی صنعتی مناسب جمع آوری غبار سیلیس

جاروبرقی یا مکنده صنعتی قادر است آلودگی ها و گرد و غبار سیلیس را بطور مستقیم از منبع آن استخراج کند تا در محیط پخش نشود. با استفاده از مکنده صنعتی قبل از انتشار و پخش شدن غبار ها در محیط می توان از منبع آنها را جمع آوری نمود. جاروبرقی صنعتی بطور مستقیم بر روی ماشین آلات قابل نصب است. با استفاده از مکنده گرد و غبار ریز و سمی بطور قابل توجهی کاهش یافته و در نتیجه ایمنی کارگران حفظ می شود. برای محافظت هرچه بیشتر نیروهای مشغول به کار در برابر غبار های سیلیس، فیلتر های ایمنی قدرتمند در ساختار جاروبرقی استفاده می گردد.

غبارگیرها و جمع کننده ها

غبارگیرها و کلکتورها گرد و غبار موجود در هوا را با گرفتن آن در منبع و انتقال آن به یک سیستم نگهدارنده حذف می کنند. آنها در صنایع با تولید گرد و غبار بالا مانند نجاری، فلزکاری و برش بتن ضروری هستند.

اسکرابرهای هوا و سیستم های فیلتراسیون

اسکرابرهای هوا و سیستم های تصفیه هوا را با حذف آلاینده ها از جمله گرد و غبار سیلیس تمیز می کنند. آنها از ترکیبی از فیلترها و فن آوری های تصفیه هوا برای حفظ کیفیت هوای داخل استفاده می کنند.

سیستم های مهار گرد و غبار سیلیس

سیستم های مهار گرد و غبار سیلیس از آب یا سایر عوامل مرطوب کننده برای کنترل انتشار گرد و غبار استفاده می کنند و از تنفس ذرات معلق در هوا جلوگیری می کنند. این سیستم ها معمولاً در فعالیت های ساختمانی، معدنی و تخریب استفاده می شوند.

جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر هپا برای جمع آوری گرد و غبار سیلیس

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در حذف گرد و غبار سیلیس

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی کیفیت هوا و ایمنی کارگران را با کاهش میزان گرد و غبار سیلیس در مجموعه کیفیت سلامت هوا را افزایش می دهد و به پیشگیری از بیماری های تنفسی کمک می کند تا محیط کار سالم تری را ایجاد شود. استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای حذف گرد و غبار سیلیس، رعایت مقررات ایمنی، استاندارد های صنعتی و بهداشتی را تضمین می کند و از بروز حوادث در مجموعه صنعتی جلوگیری میکند.

این تجهیزات به کاربر اجازه میدهد تا گرد و غبار را به شکل بهینه و بدون اختلال جمع آوری کرده و محیط را برای فعالیت کارکنان و افزایش بهره وری عملیاتی آنان بهبود می بخشد. در آخر استفاده از این فرایند های نظافت صنعتی، زمان خرابی تجهیزات و هزینه های تعمیر و نگهداری را به حداقل خواهد رساند.

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای حذف گرد و غبار سیلیس در حفظ محیط کار ایمن و رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی ضروری است. با درک انواع مختلف تجهیزات موجود، مزایا و بهترین شیوه ها، کسب و کارها می توانند به طور موثر خطرات گرد و غبار سیلیس را مدیریت کرده و از کارگران خود محافظت کنند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی، آینده تجهیزات نظافت صنعتی نوید کارایی و ایمنی بیشتر در حذف گرد و غبار سیلیس را می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا